  • 1. Data: 2016-02-01 01:22:44
    Temat: injecting current on USB device
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    obce zasilanie prądożernych urządzeń usb to jest temat oklepany.

    A co jeśli zrobię na odwrót? Przerwę pod prądem linię +5v, linie
    D+ D- zostwię a w stronę hosta podam +5v żeby go ładować. Czy host
    wysunie urządzenie i zacznie się ładować?

    Jaka jest szansa na uwalenie portu?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-02-01 14:11:44
    Temat: Re: injecting current on USB device
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    >D+ D- zostwię a w stronę hosta podam +5v żeby go ładować. Czy host
    >wysunie urządzenie i zacznie się ładować?

    Zauwaz ze mowisz o chyba o OTG i hoscie dwojakim - moze byc tez slave.

    Rozpoznajac podlaczone urzadzenie typu slave, host powinien wystawic
    mu 5V na linie zasilajace.
    I to raczej z jakiejs przetwornicy, bo wszak bateria pokladowa ma
    3.6-4.2V.

    Uwalenia raczej nie powinno byc, tu ok 5V, tam ok 5V ... ale ladowania
    tez nie powinno byc.

    https://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go#Protocol
    - Attach Detection Protocol (ADP) allows an OTG device, embedded host
    or USB device to determine attachment status in the absence of power
    on the USB bus, enabling both insertion-based behavior and the
    capability to display attachment status. It does so by periodically
    measuring the capacitance on the USB port to determine whether there
    is another device attached, a dangling cable, or no cable. When a
    large enough change in capacitance is detected to indicate device
    attachment, an A-device will provide power to the USB bus and look for
    device connection. At the same time, a B-device will generate SRP and
    wait for the USB bus to become powered.

    - Session Request Protocol (SRP) allows both communicating devices to
    control when the link's power session is active; in standard USB, only
    the host is capable of doing so. That allows fine control over the
    power consumption, which is very important for battery-operated
    devices such as cameras and mobile phones. The OTG or embedded host
    can leave the USB link unpowered until the peripheral (which can be an
    OTG or standard USB device) requires power. OTG and embedded hosts
    typically have little battery power to spare, so leaving the USB link
    unpowered helps in extending the battery runtime.

    Ale takiej wersji, zeby host rozpoznal ze jest zasilanie z zewnatrz,
    olal żądanie slave aby mu zasilanie podać, to nie widze :-)

    Jakis sprytny kabel/hub ?

    J.

  • 3. Data: 2016-02-02 00:05:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Czy host wysunie urządzenie i zacznie się ładować?

    A co to za host w ogóle, że ma taką funkcję jak ładowanie przez gniazdo USB
    A?

  • 4. Data: 2016-02-02 10:50:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Feb 2016 17:05:52 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > A co to za host w ogóle, że ma taką funkcję jak ładowanie przez
    gniazdo USB

    Każdy ma taką funkcję do prądu ograniczonego specyfikacją.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-02-02 14:06:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 1 Feb 2016 17:05:52 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    gniazdo USB

    >Każdy ma taką funkcję do prądu ograniczonego specyfikacją.

    Kazdy to nie, chyba ze mylisz urzadzenia.

    Stacjonarny komputer nie ma, bo i co mialby ladowac.
    Laptop raczej nie ma - to peryferia moze zasilac ze swojej baterii.

    ale juz telefony czy tablety z jednym gniazdem OTG maja.

    J.

  • 6. Data: 2016-02-02 16:44:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Feb 2016 14:06:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Stacjonarny komputer nie ma, bo i co mialby ladowac.

    Podłączam tel. do kompa (przez usb) i tel się ładuje, ergo pc ładuje
    telefon.

    > Laptop raczej nie ma - to peryferia moze zasilac ze swojej baterii.

    j.w.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-02-02 17:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 2 Feb 2016 14:06:51 +0100, "J.F."

    >Podłączam tel. do kompa (przez usb) i tel się ładuje, ergo pc ładuje
    >telefon.

    mowilismy chyba w druga strone - ktory Host laduje _sie_.

    Host ma obowiazek zasilic podlaczonego slave ... to sie troche kloci z
    ladowaniem sie.
    Co prawda na grupie gsm wlasnie leci dyskusja o "kabel Y" i ponoc
    niektore/wiele telefonow nie maja z tym klopotu.

    J.

  • 8. Data: 2016-02-04 06:39:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Podłączam tel. do kompa (przez usb) i tel się ładuje, ergo pc ładuje
    > telefon.

    > j.w.

    Tylko że to pc jest wtedy hostem - i pecet się nie ładuje.

  • 9. Data: 2016-02-14 20:33:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Jakis sprytny kabel/hub ?

    Dobra doktoryzowałem się z ładowania tabletu mogę się podzielić.

    Mój egzemplarz, taki prosty za 2 stówy z windą 8.1 patrzy tylko na
    pin 4 we wtyczce micro usb.

    Podłączałem pod ten pin 4 sense wieloobrotowy 500k i testowałem
    rezystancje znalezione w necie czyli 41k i 100k i nic. Widać nie
    obsługuje tego. Ostro się przerzuca w okolicy 30k.

    Jeśli pin 4 nie jest zwarty do masy to tablet wysuwa wszystkie
    urządzenia usb i zaczyna się ładować. Jeśli podamy masę na 4 to
    przechodzi w On The Go mode, wsuwa wszystkie urządzenia usb i można z
    nich korzystać bez żadnych problemów. Można pstrykać włącznikiem do
    woli nic się nie wiesza.

    Z 4.95v bierze 1.3A z 4.85v bierze 660mA, z mniej podstępnie nic nie
    bierze ledwo 70mA choć ikona ładowania chodzi to nic nie ładuje. Trzeba
    uważać na grubość kabli bo można się niepotrzebnie narobić.

    Kupiłem gołą wtyczkę micro usb. Przylutowałem skrętkę linkę po dwie
    żyły na zasilanie i po jednej pozostałe. Kabel ma metr tak żeby sięgnał
    do schowka gdzie jest przetwornica z 14.4v na 5v.

    Zakończony jest 4 portowym hubem. Niestety użycie eleganckiego kabla z
    wtykiem usb jako zasilanie odpada bo spada prąd ładowania. Chyba żeby
    znależć taki z grubszymi żyłami. Dałem cannon DB9.

    Czyli chcemy poklikać podajemy masę. Oglądamy film zdejmujemy masę i
    tablet w tym czasie się ładuje.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 10. Data: 2016-02-22 16:52:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > Czyli chcemy poklikać podajemy masę. Oglądamy film zdejmujemy masę i
    > tablet w tym czasie się ładuje.

    Przypadkiem odkryłem, że restart windy za pomocą myszy i przełączenie
    na czarnym monitorze w pozycję ładowanie powoduje że po wstaniu systemu
    mamy jednoczesną obsługę usb i ładowanie.

    Kupiłem też drugi tablet po taniości dla wyjścia HDMI, z tych
    normalniejszych markowych i ten egzemplarz ładuje się bez odprawiania
    żadnych czarów marów. Czyli można.

    --
    Piter

    Let me see your war face.