  • 1. Data: 2009-05-17 07:55:10
    Temat: internet bezprzewodowy -- garść pytań ( wybór modemu i wybór operatora )
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Wybór modemu:
    Zamierzam zakupić modem do internetu bezprzewodowego ( bez simlocka ) na
    złączu USB 1.1 ( musi obsługiwać taki standard gdyż mój IBM thinkpad T23
    ma tylko porty 1.1 ) Co wybrać? Za wielkiego wyboru nie mam, gdyż chyba
    tylko Option ICON obsługuje wersję 1.1?
    Jak to wygląda w praktyce?
    Czy modem, który jest opisany w dokumentacji, że obsługuje 2.0 nie
    połączy się na złączu 1.1?

    Czy operatorzy nie stosują jakiś blokad w stosunku do modemów nie
    zakupionych u nich? Każdą kartę SIM będę mógł pożenić z modemem bez
    simlocka?
    Czy oprogramowanie zawarte w modemie bez simlocka umożliwia mi pełną
    obsługę każdej karty SIM?

    Teraz wybór operatora:
    Moje wykorzystanie łącza będzie wyglądało tak, że będę korzystał raz w
    tygodniu przez kilkanaście godzin przeglądając WWW i czytając usenet.
    Która oferta będzie dla mnie najkorzystniejsza finansowo? Skłaniam się
    ku Play, jako że cennik jest dla mnie najbardziej przejrzysty. Mapa
    zasięgu pokazuje, że w miejscu w którym będę korzystał z sieci, jest
    zasięg 3G ( tylko nie wiadomo czy to prawda ;) ) Rozważałem też
    Simplusa, ale zasięg jest wątpliwy ( jak na oficjalnej mapie chwalą się,
    że jest HSDPA, to pewnie jest gorzej )

    Jak wyglądają problemy techniczne z poszczególnymi sieciami ( błędne
    rozliczenia, brak połączenia itp. ) Czytając grupę można odnieść
    wrażenie, że każdy operator w mniejszym lub większym stopniu oszukuje
    swojego klienta, reklamacje to walenie głową w mur.

    Jaką przeglądarką powinienem się zainteresować, żeby zaoszczędzić na
    ściąganiu tych wszystkich wodotrysków ze stron WWW. Domyślam się, że na
    potrzeby korzystania z łączy bezprzewodowych powstały jakieś mody
    znanych przeglądarek, które nie pobierają tych wodotrysków
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 2. Data: 2009-05-17 08:00:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 17 May 2009 09:55:10 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Czy modem, który jest opisany w dokumentacji, że obsługuje 2.0 nie
    > połączy się na złączu 1.1?

    Diagnozujesz komputery, a nie wiesz, że usb 2 jest kompatybilny wstecznie
    z 1.1.?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 3. Data: 2009-05-17 08:16:19
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Olgierd pisze:
    > Diagnozujesz komputery, a nie wiesz, że usb 2 jest kompatybilny wstecznie
    > z 1.1.?

    Teoretycznie jest, w praktyce zależy to od wyobraźni projektanta
    urządzenia. Powyższy pogląd wyciągam na podstawie doświadczeń, a nie
    teorii. Teoretycznie masz rację

  • 4. Data: 2009-05-17 08:27:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 17 May 2009 10:16:19 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > Teoretycznie jest, w praktyce zależy to od wyobraźni projektanta
    > urządzenia. Powyższy pogląd wyciągam na podstawie doświadczeń, a nie
    > teorii. Teoretycznie masz rację

    Podaj przykład urządzenia USB 2.0 które nie działa na USB 1.1 doświadczony
    człowieku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 5. Data: 2009-05-17 08:33:17
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Tomaszek pisze:
> [...]

    > zasięgu pokazuje, że w miejscu w którym będę korzystał z sieci, jest
    > zasięg 3G ( tylko nie wiadomo czy to prawda ;)

    to byś musiał sprawdzić kupując najtańszy stater playa.

    > ) Rozważałem też
    > Simplusa, ale zasięg jest wątpliwy
    czyli prepaid? no to jak jesteś w zasiegu play - to masz problem z
    głowy. nawet gdybyś musiał biegac z antenką przy oknie. Albo nawet
    jakbyś miał kupić telefon z G3+BT i wystawiał go do okna...

> [...]

    > Jaką przeglądarką powinienem się zainteresować, żeby zaoszczędzić na
    > ściąganiu tych wszystkich wodotrysków ze stron WWW.
    chyba, podkreślam chyba firefox z blokerami wszystkiego. Oczywiście
    mozesz też korzystać z linuksa i przegladarki links....

    ToMasz

  • 6. Data: 2009-05-17 09:05:52
    Temat: Re: internet bezprzewodowy -- garść pytań=?ISO-8859-2?Q?=28_wyb=F3r_modemu_i_wyb=F3r_operatora_=29?=
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Tomaszek wrote:
> [...]
    > zakupionych u nich? Każdą kartę SIM będę mógł pożenić z modemem bez
    > simlocka? Czy oprogramowanie zawarte w modemie bez simlocka umożliwia

    W 50% przypadków (Orange i Plus) stosują normalne simlocki jak w
    przypadku telefonów.

> [...]
    > wrażenie, że każdy operator w mniejszym lub większym stopniu oszukuje
    > swojego klienta, reklamacje to walenie głową w mur.

    Tak, każdemu (nawet OPom) zdarzają się potyłki. Ale każdy z nich ma
    Biuro Olewania Klienta, które często jest w stanie pomóc.

    > Jaką przeglądarką powinienem się zainteresować, żeby zaoszczędzić na
    > ściąganiu tych wszystkich wodotrysków ze stron WWW.

    Jak chcesz skrajnie oszczędzać, to wersja beta Opery 10 (z technologią
    Turbo). Ale nie używaj trybu turbo do logowania się do banków i innych
    tego typu instytucji (to działa podobnie jak Opera Mini - strony są
    zmniejszane przez serwery proxy Opery).

    > Domyślam się, że na
    > potrzeby korzystania z łączy bezprzewodowych powstały jakieś mody
    > znanych przeglądarek, które nie pobierają tych wodotrysków

    Ja najczęściej używam po prostu Firefoxa z Adblockiem. Będąc na skrajnie
    słabym i drogim połączeniu (GPRS, czasem bez EDGE) to blokuję także
    wszystkie flash'e i ładuję tylko te, których potrzebuję, albo przesiadam
    się na Operę z Turbo.

    Jakub

  • 7. Data: 2009-05-17 09:34:54
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > Podaj przykład urządzenia USB 2.0 które nie działa na USB 1.1 doświadczony
    > człowieku.

    Game Link First Strike USB 2.0 PAD - gamepad made in china, za 30zł. Na
    2.0 chodzi bez problemu ( sprawdzone na kilku komputerach ) Na 1.1 ( też
    na kilku ) zawsze to samo: "urządzenie nie zostało rozpoznane"

    Śmiej się dalej ze mnie i wierz we wszystko co Ci napiszą....

  • 8. Data: 2009-05-17 09:37:15
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    ToMasz pisze:
    > chyba, podkreślam chyba firefox z blokerami wszystkiego. Oczywiście
    > mozesz też korzystać z linuksa i przegladarki links....

    Są sterowniki do tych modemów pod linuxa?

  • 9. Data: 2009-05-17 10:48:41
    Od: "John" <j...@o...pl.ANTYSPAM>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chyba, podkreślam chyba firefox z blokerami wszystkiego. Oczywiście
    > mozesz też korzystać z linuksa i przegladarki links....

    Link jest rowniez dostepny pod Widnows.
    Links 2.1 dziala pod Vista jak i innymi wesjami windowsa.

    John

  • 10. Data: 2009-05-17 15:24:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomaszek pisze:
> [...]
    > zasięg 3G ( tylko nie wiadomo czy to prawda ;) ) Rozważałem też
    > Simplusa, ale zasięg jest wątpliwy ( jak na oficjalnej mapie chwalą się,

    U mnie np. Play nie działa (prawie centrum Warszawy). Tzn. działa tak,
    że co 30 sekund się rozłącza na minutę.

    Osobiście korzystam z Blueconnecta, która działa różnie. Czasem ping
    jest 200 (komfortowa praca), czasem 25000 (nic nie działa) - cały czas
    to samo miejsce i podobne godziny.

> [...]
    > potrzeby korzystania z łączy bezprzewodowych powstały jakieś mody
    > znanych przeglądarek, które nie pobierają tych wodotrysków

    Firefox + dodatki, można zablokować praktycznie wszystko (sam używam).

    --
    Mithos