  • 11. Data: 2012-10-31 12:29:10
    Temat: Re: ipv6: tunnel sit do 192.88.99.1 i załatwianie PI
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ a ] ...

    :> : Drugie pytanie jak PI ipv6 załatwiać oficjalnie.
    :> zapomnij, jak chcesz własne v6 dostać to musisz być urynalirem.
    :
    : Dokładniej to jak chce IPv6 PI dla siebie to LIRem być nie musi i bez
    : problemu dostanie /48 PI.
    :
    : Jak chce IPv6 PI dla klientów to LIR niezbędny.

    z pierwszej ręki - dostałem odpowiedź od RIPE że mam sobie założyć LIR
    albo zgłosić się po IP do swojego LIRa.

    z tego samego wniosku dostałem "od ręki" /22 - w v4 (w lutym).

    AS jest dostawcą treści, więc IP jak najbardziej dla potrzeb własnych.

    argumentacja była taka, że PI to infrastruktura, a jak na tych IP są
    jakieś usługi, to już jest "End User" i nie może być PI - tutaj
    można sobie poczytać:
    http://pastie.org/private/riz0jdpstiknbpj8tmmpag

    --
    "We found that when we woke up developers at 2am, defects got fixed
    faster than ever" -- Patrick Lightbody, CEO, BrowserMob

  • 12. Data: 2012-12-18 13:08:17
    Od: Andrzej Wolski <t...@t...org>

    On Wed, 31 Oct 2012 11:29:10 +0000 (UTC), konrad rzentarzewski
    <k...@r...net> wrote:
> [...]
    >
    > argumentacja była taka, że PI to infrastruktura, a jak na tych IP są
    > jakieś usługi, to już jest "End User" i nie może być PI - tutaj

    PI jest dla użytkownika końcowego i jest to zaznaczane jako użytek
    (assignment) w przeciwieństwie do PA, który jest przydziałem ale nie
    użytkiem (to robi później LIR rejestrując używane podsieci).

    W v4 sporo małych ISP użwało PI i to było zgodne z polisą ponieważ
    przyznawano tylko jeden adres z większej puli który następnie jest NATowany
    po stronie klienta jednak z bramką dalej po stronie dostawcy. Więc
    faktycznie był częścią infrastruktury dostawcy.
    Problem z PI w v6 jest taki że zawsze będziesz dawał klientowi podsieć
    przynajmniej /64 a to już jest tzw. sub-assignment czyli przyznanie
    jeszcze raz sieci lub podsieci która jest już zarejestrowana jako używana a to jest
    niezgodne z zasadami.

    http://www.ripe.net/ripe/docs/ripe-552#IPv6_PI_Assig
    nments

    Także koniec końców, żeby przydzielać adresy dalej musisz zostać LIRem
    lub dostać sub-alokacje od Twojego dostawcy.
    --
    Andrzej Wolski aka Taihen
    mailto/xmpp/http: taihen.org

  • 13. Data: 2012-12-18 14:30:06
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ t...@t...org ] ...

    : On Wed, 31 Oct 2012 11:29:10 +0000 (UTC), konrad rzentarzewski
    <k...@r...net> wrote:
    :>
[...]

    ja to rozumiem, ale jestem dostawcą treści i na tych adresach będą tylko
    serwery (moje) z phpami i innymi railsami moimi i moich klientów.
    nigdzie tych adresów dalej nie będę routował w dół.

    ripe tego nie kuma, więc prezentują dokładnie takie stanowisko jakie
    przedstawiłeś.

    mi to rybka w sumie czy te zasoby będą dostępne po v6 czy nie -
    podpięcie tego pod LB to dla nas pikuś. jednak ze względu na taką
    politykę załączymy v6 tak późno jak to będzie możliwe (czytaj któryś z
    naszych klientów, albo dużych polskich ISP zacznie być v6-only).