  • 1. Data: 2011-05-22 14:27:38
    Temat: jak to jest z tym grzaniem asfaltu?
    Od: jp <p...@s...ca>

    wszystkie maszyny do topienia asfaltu oparte sa na promieniowaniu
    podczerwonym (dla lepszej penetracji asfaltu topia do 5cm ) Niemcy
    produkuja grzejniki oparte na cyrkulacji goracego powietrza
    http://www.strassenfugen.de/prospekte_d/PDF/ALH.pdf
    Ta jak to wreszcie jest - musi byc podczerwień - czy wystarczy wysoka
    temperatura (bez płomienia)

  • 2. Data: 2011-05-22 16:10:35
    Temat: Re: jak to jest z tym grzaniem asfaltu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 07:27:38 -0700 (PDT), jp wrote:
> [...]
    >http://www.strassenfugen.de/prospekte_d/PDF/ALH.pdf
    >Ta jak to wreszcie jest - musi byc podczerwień - czy wystarczy wysoka

    Ja sie tam zaloze ze wysoka temperatura w koncu da rade, pytanie tylko
    na jaka glebokosc - jesli to ma grzac droge, to gradient jakis bedzie,
    co sie stanie z przegrzanym asfaltem na gorze, czy ta cyrkulacja
    powietrza nie zaszkodzi - cos tam z asfaltu pewnie odparuje.

    Bo z drugiej strony - asfalt czarny, ciekawe jak gleboko ta podczewien
    wnika, a z trzeciej - trzeba by sie przyjrzec czy na pewno jej tam nie
    ma, plomien w koncu ja emituje.

    J.

  • 3. Data: 2011-05-22 16:25:40
    Od: jp <p...@s...ca>

    On May 22, 10:10 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bo z drugiej strony - asfalt czarny, ciekawe jak gleboko ta podczewien
    > wnika, a z trzeciej - trzeba by sie przyjrzec czy na pewno jej tam nie

    To musi grzac co najmniej 3-4 cm wgląb - inaczej metoda nie ma sensu.
    Nie wiem czy ten płomien "widzi" asfalt? ze zdjecia wynika ze tym
    wazkim pionowym kanalem moze isc tylko gorace powietrze

  • 4. Data: 2011-05-22 20:20:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 May 2011 09:25:40 -0700 (PDT), jp wrote:
    >To musi grzac co najmniej 3-4 cm wgląb - inaczej metoda nie ma sensu.

    No i grzeje. Jak podgrzejesz jedna strone to cieplo sie rozchodzi.
    Grzac mosze czymkolwiek - rozchodzenie zalezy od wlasciwosci
    materialu. Oczywiscie najlepiej byloby grzac w calej objetosci -
    watpie czy IR to robi.
    Mikrofalowka bylaby swietna, gdyby dzialala.

    J.