  • 1. Data: 2010-02-14 01:22:27
    Temat: jak wykasować zbedny obiekt ze zdjęcia?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    to dla mnie raczej jednorazowe,ale konieczne zadanie: ze zdjecia [jpg]
    wykasowac obiekt, ktory przypadkowo przyplątał sie w kadr. Czyli po tej
    operacji zdjecie ma wygladac tak, jakby obiektu nigdy w kadrze nie bylo.

    Powiedzmy,że jakis czas bede mial dostep do photoshopa.

    Może ktos wie, czy i gdzie jest w sieci w miare algorytmiczny opis problemu:
    "wykasuj niepotrzebny/zbedny obiekt ze zdjecia".
    dzieki

  • 2. Data: 2010-02-14 02:53:46
    Temat: Re: jak wykasować zbedny obiekt ze zdjęcia?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "1634Racine" hl7j91$jc$...@n...task.gda.pl

    > Może ktos wie, czy i gdzie jest w sieci w miare algorytmiczny opis problemu:
    > "wykasuj niepotrzebny/zbedny obiekt ze zdjecia".

    Intuicja Ci pomoże. :) Ja bym sklonował miejsca leżące gdzieś obok obiektu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook. Proszę o cierpliwość. :)

  • 3. Data: 2010-02-14 03:21:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    1634Racine wrote:
> [...]
    >
    > Może ktos wie, czy i gdzie jest w sieci w miare algorytmiczny opis
    > problemu: "wykasuj niepotrzebny/zbedny obiekt ze zdjecia".

    Jeżeli ten obiekt nie zajmuje za dużo miejsca lub/i jest na w miarę
    jednorodnej powierzchni, to wystarczy narzędzie Clone Stamp. Jeśli nie,
    to czeka cię twórcza praca w postaci malowania tego, co zostało
    przysłonięte przez obiekt.
    Jest jeszcze 3 możliwość, jeśli masz 2 zdjęcia tej samej sceny, a
    nieporządany obiekty przemieścił się i na pierwszej ekspozycji zasłania
    inny fragment sceny niż na innym - wtedy składasz zdjęcia i z górnej
    warstwy wymazujesz nieporządany obiekt.

  • 4. Data: 2010-02-14 06:35:59
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 14 of Feb 2010 02:22, 1634Racine wrote:

> [...]
    >
    > Może ktos wie, czy i gdzie jest w sieci w miare algorytmiczny opis
    > problemu: "wykasuj niepotrzebny/zbedny obiekt ze zdjecia".

    Np 'Liquid rescale'
    http://www.youtube.com/watch?v=6NcIJXTlugc
    (szczególnie ostatnia minuta filmu)

    --
    nb

  • 5. Data: 2010-02-14 10:25:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> napisał:

> [...]
    problemu:
    > "wykasuj niepotrzebny/zbedny obiekt ze zdjecia".

    Jest program ktory robi takie rzeczy automatycznie -
    http://www.teorex.com/inpaint.html. Mam i sporo zależy od obrazka - na
    niektorych radzi sobie rewelacyjnie, na innych tzreba jednak ręcznie po nim
    poprawiać. Kupować wersji płatnej dla jednego obrazka pewnic Ci się nie
    oplaci, ale mozesz ściągnać ze strony wersję demo i sprawdzić jak sobie
    poradzi. Wersja demo nie zapisuje obrobionych obrazków, ale popróbuj z print
    screen - może się uda.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2010-02-14 11:39:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-14 04:21:24 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > jednorodnej powierzchni, to wystarczy narzędzie Clone Stamp. Jeśli nie,
    > to czeka cię twórcza praca w postaci malowania tego, co zostało

    Nie. Cloning Stamp jest jednym z głównych narzędzi do takich robót.
    Albo do oblecenia w całości, albo do wykończenia po sklejaniu z kilku
    selekcji (co zresztą też można oblecieć pieczątką) lub z innych zdjęć.

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-02-14 13:02:58
    Od: " halon" <h...@g...pl>

    1634Racine <1...@R...pl> napisał(a):

    > to dla mnie raczej jednorazowe,ale konieczne zadanie: ze zdjecia [jpg]
    > wykasowac obiekt, ktory przypadkowo przyplątał sie w kadr.

    Nie kasuj.Przyjrzyj sie dokladnie temu obiektowi. Moze to NOL.Natomiast jezeli
    przy wiekszym powiekszeniu 'obiekt'zacznie przypominac ksztalty tesciowej to
    hurra ! Istnieje jednak zycie poza Ziemia.

    halon

  • 8. Data: 2010-02-14 13:41:24
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Alien Skin Image Doctor > Smart Fill (ma tez inne fajne wspomagacze)

  • 9. Data: 2010-02-14 15:16:55
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup
    > On 2010-02-14 04:21:24 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:
    (((())))

    > Nie. Cloning Stamp jest jednym z głównych narzędzi do takich robót. Albo
    > do oblecenia w całości, albo do wykończenia po sklejaniu z kilku selekcji
    > (co zresztą też można oblecieć pieczątką) lub z innych zdjęć.

    Zamiast stempla, użyj narzędzia łatka (patch)
    http://tinyurl.com/yc8oflk

    elm

  • 10. Data: 2010-02-14 15:27:14
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    "Paweł W." in news:hl7q7m$1bs$1@news.onet.pl
> [...]
    > jednorodnej powierzchni, to wystarczy narzędzie Clone Stamp. Jeśli nie,
    > to czeka cię twórcza praca w postaci malowania tego, co zostało

    Pozwolcie, ze niejako "zbiorowo" odpowiem wszystkim, ktorzy odpisali mi:
    wiec tak:
    to dla kogos wazna towarzyska fotka, jest jakosciowo - jaka jest, sprawa nie
    do dyskusji, poproszono mnie ,zebym w wolnym czasie, moze cos poradzil.
    Tutaj jest istotny fragmencik tego zdjecia, wycialem z foty obszar skad z
    kolei nalezy usunąć to i owo [dalem tutaj w slabej jakosci,dla orientacji]:

    http://img111.imagevenue.com/img.php?image=60116_mas
    ka_122_260lo.jpg

    - nalezy wykasowac osobe z tylu, te w jasnej bluzce [z dlonia w gorze] i na
    lewo od niej szczatek kogos. Zachowac nalezy osobe, ktora uczynilem tutaj
    anonimowa.
    Czyli jako tło mam i przewalone niebo, i mur.

    Jakies sugestie... :)
    dzieki