  • 11. Data: 2010-02-14 16:37:14
    Temat: Re: jak wykasować zbedny obiekt ze zdjęcia?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-14 16:27:14 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl> said:

    > - nalezy wykasowac osobe z tylu, te w jasnej bluzce [z dlonia w gorze]
    > i na lewo od niej szczatek kogos. Zachowac nalezy osobe, ktora
    > uczynilem tutaj anonimowa.
    > Czyli jako tło mam i przewalone niebo, i mur.
    >
    > Jakies sugestie... :)

    Tak - daj se spokój. Naprawdę dobrze zrobić się tego nie da, nawet "tak
    se" przy braku dużych umiejętności to nie będzie wyglądało, więc
    efektem będzie tylko większa bądź mniejsza kupa. Również w celach
    szkoleniowych ta fotka nie bardzo się nadaje, więc zasugeruj znajomym
    aby na przyszłość bardziej uważali podczas robienia zdjęć.

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-02-14 21:49:28
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    de Fresz in news:hl98rq$4gr$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > fotka nie bardzo się nadaje, więc zasugeruj znajomym aby na przyszłość
    > bardziej uważali podczas robienia zdjęć.

    obawiam sie, ze mozesz miec racje co do stopnia trudnosci [ i efektu...].
    Zapewne jest to pracochlonne, ale tez nie chodzi mi tyle o
    zachętę lub nie, ile o wiedze, ktore łopaty nalezy wziąć,a potem ktore
    grabie,zeby rosla trawa, a nie chwasty. A czy efekt bedzie dobry, czy nie -
    zakladam, ze zmierzam do dobrego. Trzeba z pewnoscia ruszyc z miejsca. A
    wiec: ktore łopaty, ktore grabie z PS ? [na przyklad z PS].

  • 13. Data: 2010-02-14 23:00:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-14 22:49:28 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl> said:

    > Trzeba z pewnoscia ruszyc z miejsca. A
    > wiec: ktore łopaty, ktore grabie z PS ? [na przyklad z PS].

    Tak jak już pisałem wcześniej - clonning stamp + selekcje i warstwy, z
    pewnością jeszcze przydadzą się maski. Generalnie dość proste narzędzia
    używane na znacznie bardziej zaawansowanym poziomie niż początkujący.
    Dłubanie w kudłach to jeden z najbardziej niewdzięcznych rodzajów
    roboty i zarazem najtrudniejszych, jeśli ma być zrobione dobrze. Na
    otarcie łez dodam, że wielu zawodowców się na tym wykłada, co można
    zobaczyć tu i ówdzie w kolorowych pisemkach czy reklamach.

    de Fresz

  • 14. Data: 2010-02-14 23:17:48
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 14 lutego 2010 22:49, 1634Racine wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > - zakladam, ze zmierzam do dobrego. Trzeba z pewnoscia ruszyc z miejsca. A
    > wiec: ktore łopaty, ktore grabie z PS ? [na przyklad z PS].

    Klonowanie, zarówno na przepalonym niebie {banał} jak i na nieprzepalonym a
    nawet na murze - choć tu już pewnie musiałbyś go "odbudować" z istniejących
    kamieni przeskalowując je i układając tak żeby jakoś tam wyglądały {masz
    tego muru więcej?}.

    Ale nie bierz się za to - po prostu nie ma to sensu, nawet jeśli uda Ci się
    jakoś obrobić fragmenty o ciągłych krawędziach to z włosów niczego
    "wyczesać" się nie uda, nie odtworzysz światła prześwitującego przez włosy,
    przy takiej fryzurze nie sklonujesz ich też z innego miejsca.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E