  • 1. Data: 2004-12-22 09:52:47
    Temat: jak zniechęcić spamera?
    Od: "p...@t...pl" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jak każdy dostaję codziennie trochę spamu. O ile w przypadku części z nich
    niewiele da się zrobić (idą z różnych skrzynek i nawet programy anty-spamowe
    ich nie wyłapują), to na wybranych UPARTYCH osobników na pewno macie jakieś
    swoje lekarstwo? Ja probowałem już prosić o zaniechanie spamowania, ale nie
    skutkuje to za bardzo. BTW, gdzie się zgłasza fakt, że "nie wyraziło się zgody
    na otrzymywanie ulotek reklamowych"? Ostatnio się katuję z: p...@t...pl

    Dzięki za rady.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-12-22 10:16:44
    Temat: Re: jak zniechęcić spamera?
    Od: Tomasz Babczynski <t...@i...nospam.pwr.wroc.pl>

    p...@t...pl <g...@p...onet.pl> wrote:
    : na otrzymywanie ulotek reklamowych"? Ostatnio się katuję z: p...@t...pl
    Jak to gdzie?? Do abuse danej domeny lub do administratora serwisu jeśli
    chodzi o jego klienta.
    Proponuje taki schemat:

    $ host -t mx tms.pl
    tms.pl mail is handled (pri=30) by www.tms.pl

    [faster@gromit faster]$ host -t a www.tms.pl
    www.tms.pl has address 217.153.70.179

    [faster@gromit faster]$ ./whois_abuse/zcw/zcw 217.153.70.179

    [ Informations about 217.153.70.179 ]

    IP range : 217.153.70.176 - 217.153.70.183
    Infos : Treasury Management Services
    Country : Poland (PL)
    Abuse E-mail : a...@g...pl
    Source : RIPE

    --------------------------------------

    No i widać, że należy uderzać do Treasury Management Services,
    na adres a...@g...pl. Trzeba im wysłać _grzeczny_ (to nie oni są spamerami!)
    list z prośbą i zapewnieniem, że wierzysz w ich dobrą wolę i prosisz
    o namierzenie i spacyfikowanie spamera lub prowadzącego "open relay"
    (bo to też niekoniecznie ich klient spamuje, może tylko zostawił nieświadomie
    uchyloną furtkę). Musisz im tylko wysłać wszystkie nagłówki z trefnego listu,
    no i kawałek treści aby pokazać, że to spam.

    --
    Tomasz Babczyński
    Home page: http://www.ict.pwr.wroc.pl/~faster

  • 3. Data: 2004-12-22 10:46:07
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On 22 Dec 2004 10:16:44 GMT I had a dream that Tomasz Babczynski
    <t...@i...nospam.pwr.wroc.pl> wrote:
> [...]
    > uchyloną furtkę). Musisz im tylko wysłać wszystkie nagłówki z trefnego listu,
    > no i kawałek treści aby pokazać, że to spam.

    Oraz dać na mszę, żeby ktokolwiek przeczytał tego maila. Bo wierzyć w
    reakcję jest raczej za dużą fantastyką.

  • 4. Data: 2004-12-22 10:54:00
    Od: Wiesiek <r...@o...pl>

    On Wed, 22 Dec 2004 10:46:07 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka
    <G...@S...pro.onet.pl> wrote:

    >Oraz dać na mszę, żeby ktokolwiek przeczytał tego maila. Bo wierzyć w
    >reakcję jest raczej za dużą fantastyką.
    I zeby "ewentualna" reakcja byla wlasciwa jeszcze. Jezeli juz jest
    jakakolwiek reakcja to tylko potwierdzenie ze sie dostalo maila i
    jakie to zgloszenie ma ID.

    --
    Wiesiek

  • 5. Data: 2004-12-22 10:56:22
    Od: Piotr Szlenk <p...@w...total.chaos.pl>

    > Oraz dać na mszę, żeby ktokolwiek przeczytał tego maila. Bo wierzyć w
    > reakcję jest raczej za dużą fantastyką.

    Nie wiem jak to wyglada w GTS, ale firmy jak m.in. Futuro na pewno reaguja,
    chociaz fakt faktem, ze nie po 1 a po 15 wyslanych ode mnie naglowkach listow
    z wirusami. Najgorzej jest i tak z jakimis domoroslymi dostawcami na DSLach..

    Nic tylko ciac i dropowac.. :)

    Piotr Szlenk
    e-mail: p...@e...net.pl EuroNet ISP
    nic-hdl: PS3752-RIPE http://www.euronet.net.pl

  • 6. Data: 2004-12-22 10:59:21
    Od: Wiesiek <r...@o...pl>

    On 22 Dec 2004 10:52:47 +0100, "p...@t...pl"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >swoje lekarstwo? Ja probowałem już prosić o zaniechanie spamowania, ale nie
    >skutkuje to za bardzo.
    Ja nie prosilem. Stosowny adres trafil na black-liste i po krzyku.
    Kwestia jaki SMTP. Jezeli odrzuca maila przez zwrotki od postmastera,
    to spamer dostanie sam za swoje :)

    > BTW, gdzie się zgłasza fakt, że "nie wyraziło się zgody
    >na otrzymywanie ulotek reklamowych"? Ostatnio się katuję z: p...@t...pl
    Wielu jest takich. Dopinaja ino ze to jednorazowe etc...
    Nie tak trudno znalesc mailspidera i wrzucic na ruszt jakas bramke
    NEWS<->WWW i pozbierac adresy, albo jakies adresy ISP.
    Potem wystarczy poprawic automatem usuwajac NOSPAM etc i mozna
    sprzedawac.
    Ostatnio nawet nasz "wiodacy" operator robi taka sztuczke ino ze ze
    stacjonarnymi numerami telefonow.

    --
    Wiesiek

  • 7. Data: 2004-12-22 11:52:39
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 22 Dec 2004, p...@t...pl wrote:

> [...]
    > skutkuje to za bardzo. BTW, gdzie się zgłasza fakt, że "nie wyraziło się zgody

    NTG
    fut: pl.internet.mordplik

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 8. Data: 2004-12-23 21:11:54
    Temat: Re: jak zniech?ci? spamera?
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > skutkuje to za bardzo. BTW, gdzie się zgłasza fakt, że "nie wyraziło się zgody
    zwykle www.ripe.net/perl/whois wpisz IP tego co wysyłał, lub też serwera
    poczty któy odbiera odpowiedzi (zakładając że adres nadawcy jest prawdziwy)
    i dowiesz się do której firmy to należy i kto jest dostawcą.

  • 9. Data: 2004-12-23 21:12:32
    Od: <w...@c...3miasto.net>

    > Oraz dać na mszę, żeby ktokolwiek przeczytał tego maila. Bo wierzyć w
    > reakcję jest raczej za dużą fantastyką.

    z mojej praktyki: nie masz racji. reagują i skutecznie.

  • 10. Data: 2004-12-23 22:19:50
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2004 21:12:32 +0000 (UTC) I had a dream that
    <w...@c...3miasto.net> <w...@c...3miasto.net> wrote:
    > z mojej praktyki: nie masz racji. reagują i skutecznie.

    Aha. Tzn odpisują, że się zajmą. A naiwni wierzą, że oni coś z tym robią
    :)