  • 11. Data: 2018-12-10 14:12:26
    Temat: Re: jaka karta wifi?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-10 o 13:06, Użytkownik usenetu pisze:

> [...]
    > problem z połączeniem WiFi, bo ściana gruba (kiedyś był tam kominek), a
    > przy ścianie jeszcze stoją różne duże metalowe rzeczy, których
    > przestawić nie można. Mam kartę WiFi wewnętrzną (PCIe) z zewnętrznymi
    > antenkami, kupiłem kabel antenowy 5 m z pasującymi końcówkami,
    > podłączyłem jedną z antenek przez ten kabel i umieściłem ją przy ścianie
    > jak najbliżej routera po drugiej stronie i mam stabilne połączenie.
    > Karta Fenvi FV 8303 - kompatybilna z Linuksem i dodatkowo ma Bluetooth
    > 4.0, ale wygląda, że niedostępna w Polsce.

    Kabel ma duże tłumienie.
    Kable niskotłumieniowe są na tyle drogie, że lepiej już kupić krótki
    kabel, ale lepszą antenę: panelową, sektorową, Yagę.

    Ewentualnie dobrą i niedrogą w tej klasie kartę USB, jak np. ta:
    Sapido WL617n USB Long Range Super High Power Wireless adapter 802.11n
    30dBm, P/N: WL617n

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2018-12-10 14:14:33
    Od: "n" <...@...e>

    Korzystałem kiedyś z kart (PCMCIA/USB) Linksys/Cisco i wqrwiający był nieskalowalny
    ekran programu sterownika:
    Okno i czcionka były tak malutkie na ekranie 1600x1200 (15'' laptop), że nie dało się
    niczego przeczytać.

  • 13. Data: 2018-12-10 20:08:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pueblo pisze tak:

> [...]
    > najtańszych? Prędkość ma drugorzędne znaczenie - znaczy parę Mbps
    > niech daje radę. Byle trzymała sygnał z sąsiedniego pomieszczenia

    będzie trzymać sygnał TL-WR543G. Będzie pan zadowolony ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2018-12-10 20:46:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 20:08, PiteR pisze:

    > będzie trzymać sygnał TL-WR543G. Będzie pan zadowolony ;)

    A czy nie jest to tylko punkt dostępowy?
    Twórcy wątku chodzi raczej o klienta WiFi.

  • 15. Data: 2018-12-10 22:27:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-10 o 10:18, Animka pisze:

    > To jest router. Powinien posiadać wszystco co potrzebne.

    Powinien posiadać wszystko i kosztować jakby nic nie miał.

  • 16. Data: 2018-12-10 22:34:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    t-1 pisze tak:

    > A czy nie jest to tylko punkt dostępowy?
    > Twórcy wątku chodzi raczej o klienta WiFi.

    Niechciało się poczytać w google :)

    Nie jest.

    Może być routerem "klasycznym" a może być klientem wifi.
    Można podłączyć cztery kable RJ45 do czterech urządzeń. Może stać
    daleko od kompa bo skrętka nie ogranicza długości kabla tak jak usb.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2018-12-10 22:35:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    t-1 pisze tak:

    > Powinien posiadać wszystko i kosztować jakby nic nie miał.

    kosztuje 25zł

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 18. Data: 2018-12-11 08:21:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 10 gru 2018 w
    news:XnsA9B4DB6D87845PanElektronik@localhost.net napisałeś/aś:

> [...]
    > Można podłączyć cztery kable RJ45 do czterech urządzeń. Może stać
    > daleko od kompa bo skrętka nie ogranicza długości kabla tak jak usb.

    Spodobał mi się ten pomysł. Taki router-klient powinien mieć chyba
    lepszą antenę niż jakaś tania karta. Tylko czy jak klient jest b/g a
    główny router sieje g/n to może być jakiś problem?
    Jeśli konfiguracja klienta jest za pomocą paru kroków kreatora, to
    może się udać - bo osobiście bym tego nie robił, tylko jakiś kompletny
    laik.

  • 19. Data: 2018-12-11 10:49:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pueblo" 5c0f6596$0$494$6...@n...neostrada.pl

    To bardzo stary model -- czasami go używam do TV.

    > Taki router-klient powinien mieć chyba
    > lepszą antenę niż jakaś tania karta.

    Niekoniecznie -- nowy dongielek n może mieć lepszą.

    > Tylko czy jak klient jest b/g a główny
    > router sieje g/n to może być jakiś problem?

    Z tego powodu -- nie. (btw -- korzystam stale z APka n i laptopa)

    > Jeśli konfiguracja klienta jest za pomocą paru kroków kreatora,

    Jest za pomocą paru kroków.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2018-12-11 11:15:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" puo178$c58$...@n...news.atman.pl

    > Z tego powodu -- nie. (btw -- korzystam stale z APka n i laptopa)
    + Z tego powodu -- nie. (btw -- korzystam stale z APka n i laptopa g)

    Dokładniej -- APek n/g (dwa kanały g -- 1 i 5) i laptop (jeden kanał g) a/b/g.
    Obok laptopa (a/b/g) jest smartfon chodzący na n (dwa kanały g) -- teraz ma 72 Mb/s.

    --