  • 11. Data: 2016-01-14 08:57:02
    Temat: Re: jaki aparat, a w zasadzie 2 sztuki do zdjęć 3d
    Od: takos <k...@g...com>

    W dniu 2016-01-13 o 20:42, Adam pisze:
> [...]
    pakt%C3%B3w_Fujifilm_FinePix_REAL_3D_W1.html

    http://www.cyfrowe.pl/obiektywy,1,12/p/229/Loreo.htm

  • 12. Data: 2016-02-08 22:35:01
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]

    > prawo. następnie dwie fotki poskładałem w gimpie w całość wyświetliłem
    > na ekranie telefonu obok siebie i spojrzałem przez googlowe okulary.

    Jeśli nie robisz zdjęć obiektów w ruchu (czyli przez kilka sekund kadr
    się nie zmienia) najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie dwóch zdjęć z
    przesunięciem o kilka centymetrów (30 cm to za dużo, niech to będzie
    tyle, co rozstaw oczu, albo nawet nieco mniej). Niektórzy robią serię
    przesuwając aparat, a potem dobierają. 30 centymetrów albo metr to ma
    sens przy fotografowaniu krajobrazów z odległym pierwszym planem.

    I tak potem dobre opracowanie zdjęcia wymaga ręcznego dopasowania (tzn.
    przesunięcia i zdecydowania co ma być w płaszczyźnie ekranu). Bo robiąc
    zdjęcia z dwoma planami możesz plan dalszy dać w płaszczyźnie ekranu (a
    bliższy będzie wystawał), albo bliższy dopasować, a wtedy dalszy będzie
    w głębi. Niekiedy jedno zdjęcie trzeba obrócić o stopień-dwa.

    Niektórzy robią zdjęcia ze statywu z szyną do makro (przesuwają
    precyzyjnie aparat). Wedle moich eksperymentów niewiele to pomaga, jeśli
    ma się wprawę z ręki. I tak trzeba potem nakładać wszystko ręcznie,
    najwyżej przy statywie nie trzeba korygować rotacji.

    A jeśli musisz oba zdjęcia w tym samym momencie, to ile chcesz dać za te
    dwa aparaty, jeśli 400 pln to za dużo?

    L.