  • 1. Data: 2010-03-13 20:45:06
    Temat: Re: Ostrzeżenie przed firmą Foto-Net z Sopotu
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Witam,
    > Chciałem wszystkich ostrzec przed zamawianiem czegokolwiek w firmie Foto-Net
    > w Sopocie.

    Ja zamówiłem tydzień temu w lider24/bluefoto C85 1.8. Wg zapewnień na
    stronie sklepu i aukcjach allegro obiektyw miał byc dostępny w 4 dni.
    Na drugi dzień dostałem maila z informacją że jak wpłacę gotówkę to
    obiektyw dostanę w 4 dni a jak chcę zapłacić przy odbiorze to muszę
    czekać 1,5 tygodnia. Niestety chcemy tanio, mamy ceneo więc sklep mający
    w ofercie sprzęt o 0,05 % taniej ma szanse utrzymać się na rynku. Chyba
    już nikogo nie dziwi brak sprzętu na półkach. Byłem w foto net podpinać
    kilka razy obiektyw i nigdy nic nie kupiłem poniewaz ten sam sprzęt
    mogłem kupić sporo taniej w sieci. W 3M mamy Media Markt w którym 70-300
    potrafi kosztować 300zł więcej od elki 70-200, mamy foto net z cenami
    średnio 10-15% wyższymi od ceneo w dodatku czynny w godzinach pracy
    większości fotografów :) No i mamy cyfrowe.pl gdzie ceny są średno
    wyższe o kilkaset zł od rynkowych, ale i są takie kwiatki jak 17-85 w
    100% wyższej cenie. W ostatnim czasie ceny dosyć często się zmieniajż,
    nie wyobrażam sobie żeby sklep mający kilka tys pozycji był w stanie na
    bieżąco kontrolować ceny i dostępność towaru

    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-13 22:37:47
    Od: foto-net <i...@f...pl>

    Witam Pani Tomku.

> [...]
    > Na drugi dzień dostałem maila z informacją że jak wpłacę gotówkę to
    > obiektyw dostanę w 4 dni a jak chcę zapłacić przy odbiorze to muszę

    Zwracam uwagę, ze to działanie niezgodne z prawem i conajmniej dziwne.
    Jeśli sklep wymusza płatność z góry słabo to wygląda. Pozwoliłem sobie
    poszukać opinii w sieci na temat tego nowego sklepu, oto na co natrafiłem:
    http://www.cyberfoto.pl/hyde-park/104834-opinie-o-sk
    lepie-lider24.htm
    faktem jest, maja tanio. Bardzo tanio a w niektórych przypadkach
    niemożliwie tanio. Ale ja nie oceniam. Nie oni pierwsi i nie ostatni.
    Nie pierwszy i nie ostatni świeży sklep pojawia się, pozycjonuje na
    ceneo i znika po roku.

> [...]
    > już nikogo nie dziwi brak sprzętu na półkach. Byłem w foto net podpinać
    > kilka razy obiektyw i nigdy nic nie kupiłem poniewaz ten sam sprzęt

    No cóż, sprzęt jednak u nas był od ręki, miło nam, że na coś się
    przydaliśmy.

    > W 3M mamy Media Markt w którym 70-300
    > potrafi kosztować 300zł więcej od elki 70-200, mamy foto net z cenami
    > średnio 10-15% wyższymi

    No tutaj akurat lekka przesada.

> [...]
    > nie wyobrażam sobie żeby sklep mający kilka tys pozycji był w stanie na
    > bieżąco kontrolować ceny i dostępność towaru

    I tu ma Pan rację, stąd nieporozumienia tym bardziej, że w większości
    przypadków kontrola opiera się o awaryjne firmy zewnętrzne i suma błędów
    gotowa. Cyfrowe.pl oferuje spory pakiet usług dodanych, warsztaty etc.
    ceny mają faktycznie dość wysokie ale zawsze można porozmawiać w sklepie
    na temat cen. My jak i oni mamy spory odestek klientów, którzy
    przychodzą się pobawić a kupują gdzie indziej. Spory odsetek również
    takich co po takich zakupach wracają jednak bogatsi o przykre
    doświadczenia z konkretną stratą finansową.

    Irek

  • 3. Data: 2010-03-14 08:53:50
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-13 23:37, foto-net pisze:
    > My jak i oni mamy spory odestek klientów, którzy
    > przychodzą się pobawić a kupują gdzie indziej.

    Chciałem nie ruszać tego wątku, ale to stwierdzenie przełamało
    mój opór. Ponad rok temu chciałem u Was kupić D700+S24-70 lub N24-70.
    Zadzwoniłem, żeby się zapytać czy będę mógł "przestrzelić" taki
    zestaw na swojej karcie, żeby móc sobie wyrobić jakieś zdanie
    nt. różnic między Nikonem a Sigmą na pełnej klatce przed zakupem.
    Usłyszałem, że nie będę mógł tego zrobić, bo nie chcecie, żeby
    na aparacie licznik zdjęć coś pokazywał... Trudno - cena była dobra
    (niższa niż u trójmiejskiej konkurencji), ale moja noga nie stanęła
    w Waszym sklepie, bo tak drogiego kota w worku nie kupię.

    Oczywiście konkurencja okazała się absolutnie bezproblemowa w tej
    kwestii i dwa dni później stałem się posiadaczem wyżej wymienionego
    zestawu, w cenie jeszcze niższej (rozmowa), oczywiście po ponad
    półgodzinnej "zabawie" i ocenianiu szkła. Następnie tele i lampę +
    statyw kupiłem też tam - wszystko sobie obejrzałem, rozpakowałem
    i sprawdziłem. Nie dzwoniłem już do Was, bo nie chciałem robić problemu.

    Faktycznie - kupują gdzie indziej, ale nie bawią się u Was, bo nie mogą.

    Miłego dnia.
    Keyser

  • 4. Data: 2010-03-14 09:16:58
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > statyw kupiłem też tam - wszystko sobie obejrzałem, rozpakowałem
    > i sprawdziłem. Nie dzwoniłem już do Was, bo nie chciałem robić problemu.

    Z jednej strony to dobrze ze nie sprzedają sprzętu z przebiegiem. Płacę
    kilka tys i chce mieć nowy sprzęt a nie po próbach kilkunastu osób. Z
    drugiej strony kazdy sklep powinien miec demo

    Tomek

  • 5. Data: 2010-03-14 09:26:20
    Od: foto-net <i...@f...pl>

    Keyser Soze uprzejmy(a) byl(a) napisac:

> [...]
    > i sprawdziłem. Nie dzwoniłem już do Was, bo nie chciałem robić problemu.
    >
    > Faktycznie - kupują gdzie indziej, ale nie bawią się u Was, bo nie mogą.

    Witam, dziękuję za opinię, to co Pan opisuje jest dość dziwne,
    zważywszy, że jeżeli chodzi o aparat mamy na sklepie zestawy demo a z
    obiektywami nigdy nie ma problemu i każdy klient przed zakupem ma
    możliwość sprzęt sprawdzić. Zapewne pytał Pan o możliwość wykonania
    zdjęć testowych na aparacie nowym. Takiej możliwości faktycznie nie ma
    ponieważ przy tej klasie sprzętu zasadą jest, że klient dostaje
    egzemplarz nowy i sprawdza go przy zakupie. Jakość optyki można zbadać
    na egzemplarzu demo - mało tego zestaw sigmy można nawet wypożyczyć.
    Jeżeli nie miał Pan pełnej informacji w tej kwestii przepraszam, zbadam
    sprawę i poinstruuję pracowników.

    Irek

  • 6. Data: 2010-03-14 09:30:30
    Od: foto-net <i...@f...pl>

    Tomek uprzejmy(a) byl(a) napisac:

    > Z jednej strony to dobrze ze nie sprzedają sprzętu z przebiegiem. Płacę
    > kilka tys i chce mieć nowy sprzęt a nie po próbach kilkunastu osób. Z
    > drugiej strony kazdy sklep powinien miec demo

    Dokładnie o to chodzi. W tej kwestii znam przypadek z Gdańska z
    Medisona, gdzie klient kupił Nikona D3 "nowego" z przebiegiem 20 tys
    klapnięć. Dlatego przyjęliśmy proste zasady - do testów i zabawy jest demo.

    Irek

  • 7. Data: 2010-03-14 15:07:01
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-14 10:26, foto-net pisze:

> [...]
    > zważywszy, że jeżeli chodzi o aparat mamy na sklepie zestawy demo a z
    > obiektywami nigdy nie ma problemu i każdy klient przed zakupem ma

    Według mnie jasno wyraziłem się wtedy nt. chęci zakupu takiego zestawu,
    otrzymałem odpowiedź, że nie mogę tego "przestrzelić", a nie ma
    w sklepie egzemplarza demo D700, co uniemożliwiało mi testy na pełnej
    klatce wybranych przeze mnie szkieł. Nie mam drugiego body FF Nikona,
    więc opcja wypożyczenia nie była przydatna, zwłaszcza, że Nikkora bym
    i tak nie mógł wypożyczyć.

    > Zapewne pytał Pan o możliwość wykonania
    > zdjęć testowych na aparacie nowym. Takiej możliwości faktycznie nie ma
    > ponieważ przy tej klasie sprzętu zasadą jest, że klient dostaje
    > egzemplarz nowy i sprawdza go przy zakupie.

    Zrozumiałe. Ale ja chciałem (i kupiłem) taki zestaw.
    Można było podjąć próbę założenia, że kupię, zwłaszcza
    że pamiętam, że to sygnalizowałem i chciałem wybrać
    między dwoma szkłami do body, a nie wybrać CZY kupię.

    > Jeżeli nie miał Pan pełnej informacji w tej kwestii przepraszam, zbadam
    > sprawę i poinstruuję pracowników.

    Temat jest stary (grudzień 2008) i pewnie nikt nic nie pamięta,
    a na sklepie może faktycznie jakoś nie było demo D700. Jedyne o co
    mam żal, to że zostawiono mnie z tym w ciągu słownie 1 minuty rozmowy
    telefonicznej, bez podania innych możliwości (np. że demo będzie
    za tydzień). Krótko i sucho - "nie da się". Nie tego się spodziewałem
    po prostu.

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
    Keyser

  • 8. Data: 2010-03-14 16:25:28
    Od: foto-net <i...@f...pl>

> [...]
    > telefonicznej, bez podania innych możliwości (np. że demo będzie
    > za tydzień). Krótko i sucho - "nie da się". Nie tego się spodziewałem

    Pozostaje przeprosić, pracownik zostanie pouczony za udzielenie
    niepełnej informacji. Są wyczuleni na słowo testy, jak widac nawet po
    watku powyżej, wielu przychodzi, bawi się i kupuje gdzie indziej. Przed
    zakupem nawet zachęcamy do sprawdzenia sprzętu, zrozumiałe.
    Mamy pełną klatkę demo, jako, że sam fotografuję użyczam swojego
    prywatnego aparatu o ile nie pracuje. O ile z obiektywami nie ma
    problemu zwykle, popularne modele staram się mieć, w przypadku sigmy
    nawet kilka sztuk by każdy mógł sobie wybrać dobry egzemplarz (bez
    szkody dla produktu) bo rożnie bywa z różnym body, o tyle z korpusami
    jest problem. Nie chce robić macanej wystawki i potem udawać, że
    sprzedaję nowe, jak nowe nie są. Niestety dystrybutorzy nie dają nam
    wsparcia, co oznacza, że zawsze takie demo musimy kupować sami a przy
    takiej rotacji sprzętu to się po prostu nie opłaca. Tym bardziej w
    trójmieście gdzie jest zbyt mało potencjalnych klientów by zamortyzować
    taki zakup ilością sprzedanych sztuk, w sytuacji gdy na korpusie
    praktycznie się nie zarabia. Uzupełniamy to za to warsztatami, tu są
    spore plany na przyszłość o których poinformuję.
    Mnie też marzyło by się mieć pełną półkę demo całego asortymentu, ale
    niestety po prostu mnie na to nie stać i nie wiem czy w europie jest
    sklep który ma takie praktyki, nawet w dużej metropolii. I tak jesteśmy
    zadowoleni, że jest wypożyczalnia i ludzie mają z tego pożytek, nawet
    tacy co do mnie przychodzą protestować a kupują gdzie indziej i jak
    widać nie maja oporów by mówić to wprost. Ich prawo. My musimy znaleźć
    złoty środek.

    Irek