  • 101. Data: 2012-01-04 15:17:20
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Opel Astra w salonie przy Politechnice Poznańskiej rok ok. 1992 cena 28
    tys.
    Ile kosztuje teraz Astra?
    S.

  • 102. Data: 2012-01-04 15:18:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 15:10, kamil pisze:

    > Pewnie Łada Samara, tudzież Golf MK1 produkowany do dzisiaj w jakimś
    > afrykańskim państwie..

    Jasne.

  • 103. Data: 2012-01-04 15:20:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > Opel Astra w salonie przy Politechnice Poznańskiej rok ok. 1992 cena 28
    > tys.
    > Ile kosztuje teraz Astra?

    A teraz odpowiedz sobie czym sie rozni wspolczesna Astra od tej z 1992?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 104. Data: 2012-01-04 15:25:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A teraz odpowiedz sobie czym sie rozni wspolczesna Astra od tej z 1992?
    Lata, mozna zapakować do niej słonia, nie poleci na Dębicach Frigo, ma 2
    dodatkowe głośniki
    i transponder w standardzie, tak jak i regulator do klimy, stoi krócej w
    korkach,
    a gdyby się cofnąć w czasie o 20 lat z nową Astrą, to wszystkie 10
    studentek z tej Politechniki ustawiałyby się w kolejce,
    aby je wziąć do "Bałtyku"
    :-)
    S.

  • 105. Data: 2012-01-04 15:29:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:17, Sylwester Łazar wrote:
    > Opel Astra w salonie przy Politechnice Poznańskiej rok ok. 1992 cena 28
    > tys.
    > Ile kosztuje teraz Astra?

    Bierzesz pod uwagę rynek raczej niezbyt normalny, ale sam się prosiłeś.

    Teraz kosztuje 61 950PLN. Policzmy więc:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja#Inflacja_w_Pol
    sce

    Średnia inflacja w latach 1992-2011 wynosi 10% licząc na szybko.

    http://czytosieoplaca.pl/wplyw-inflacji.html?kwota=6
    1950&lata=20&inflacja=4&oblicz=Oblicz+wynik%21#left

    Przy stałej rocznej inflacji równej 10,00%, za 20 lat za 61 950,00 zł
    kupisz tyle, co dzisiaj za 9 208,47 zł.

    Wygląda na to, że ten samochód był wtedy o wiele droższy, niż dzisiaj.
    Masz jeszcze jakieś przykłady?

    Zajrzyj może do cen z rynków nieco stabilniejszych, jak amerykański czy
    brytyjski, do tego obydwa cały czas korzystają z własnej waluty zamiast
    cyrków z Euro. Zdziwisz się pewnie, że te same samochody kosztują
    dzisiaj mniej przy wielokrotnie lepszym poziomie wyposażenia czy
    bezpieczeństwa.

    Coś jeszcze?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 106. Data: 2012-01-04 15:41:56
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > Co zrobisz, jak producenci będą zalecać nowy płyn chłodzący o dużo
    > lepszych właściwościach niż aktualnie
    > w cenie 2 krotnie większej?
    > Olej już ze względu na zalecenia jest (przynajmniej) dwukrotnie droższy.
    > Samochody w zasadzie też są dwukrotnie (lub lepiej) droższe w porównaniu
    > do tych sprzed Twoich dwóch dekad.
    > Zadam zatem 2 proste pytania:
    > 1) Jak to jest, że rzekomy postęp techniczny powoduje większe koszty
    > eksploatacji?
    > 2) W związku z tym, że obecny Twój rząd zaleca przejście na emeryturę w
    > wieku 67 lat, zamierzsz się z tym pogodzić?

    Gdyby temp w PL nie spadala ponizej 0 to lalbym wode destylowana, zdajesz
    sobie sprawe, ze to idiotyczne porownania ?
    A jaki jest za przeproszeniem twoj stosunek do np. opon zimowych ? Uwazasz,
    ze to zbedny wydatek i jezdzisz caly rok na letnich ?

    sz.

  • 107. Data: 2012-01-04 15:45:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:18, Artur Maśląg wrote:

    > Jasne.

    No to podaj przykład.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 108. Data: 2012-01-04 16:03:57
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/01/2012 14:29, kamil wrote:

> [...]
    > cyrków z Euro. Zdziwisz się pewnie, że te same samochody kosztują
    > dzisiaj mniej przy wielokrotnie lepszym poziomie wyposażenia czy

    Mam akurat chwilę czasu, więc z ciekawości sprawdziłem ceny wersji
    podstawowych w UK:

    Golf:
    1992 - 8,598 (14,530 z inflacją)
    2012 - 15,865

    Passat:
    1992 - 10,998 (18,586 z inflacją)
    2012 - 19,305

    Clio:
    1992 - 6.595 (11,145 z inflacją)
    2012 - 8,995

    Mondeo:
    1993 - 11,815 (19,967 z inflacją)
    2012 - 17,795

    Punto:
    1994 - 7,177 (11,483)
    2012 - 10,400

    Astra:
    1992 - 8,510 (14,381)
    2012 - 12,995

    Corsa:
    1993 - 6,830 (11,132)
    2012 - 9,495

    Gdzie tu dwukrotność nie wiem, a fakt że w 1992 roku najtańsze wersje
    miały w porywach podłokietnik i szyby na korbkę już przemilczę z litości.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 109. Data: 2012-01-04 16:04:54
    Od: kamil <k...@s...com>

> [...]

    Gdzie tu dwukrotność nie wiem, a fakt że w 1992 roku najtańsze wersje
    miały w porywach podłokietnik i szyby na korbkę już przemilczę z
    litości. Ceny z parkers.co.uk, gdybyś chciał sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 110. Data: 2012-01-04 16:07:14
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Teraz kosztuje 61 950PLN. Policzmy więc:

    > Wygląda na to, że ten samochód był wtedy o wiele droższy, niż dzisiaj.

    Wezwijcie szybko Balcerowicza!
    Rośnie mu tu konkurencja.
    Geniusz normalnie, geniusz!

    Przypomniał mi się kawał.
    Dwóch forumowiczów p.m.s. spotkało się na zjeździe na Mazurach.
    Poszli do baru i kupili piwo po 3 zł.
    Siedzą tak i piją, nagle jeden z nich (nie powiem który) mówi:
    Ty! U nas piwo jest po 6 zł, to zaoszczędziliśmy 3 zł.
    No to jeszcze po jednym!
    Siedzieli tak do rana, aż tu nasz matematyk wyliczył:
    - Jeżeli będziemy tu jeszcze ze dwa tygodnie, to zaoszędzimy na nowa Astrę!
    :-)
    Pozdrawiam
    S.