  • 121. Data: 2012-01-04 17:43:17
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > Pijesz do nocnych okularow?

    No.

    A ekonomistów to mamy w zasadzie dwóch. Sylwester i koń. :-)

  • 122. Data: 2012-01-04 18:11:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To, że jesteś głupi właśnie udowodniłes, ale racz przynajmniej odnieść
    > się do faktów i przedstawić swoje wyliczenia, jeśli łaska.

    Nie wyzywam Cię kolego, więc proszę: nie rób tego więcej.

    Niniejszym odnoszę się do faktów:
    1) Napisałem:
    "Samochody w zasadzie też są dwukrotnie (lub lepiej) droższe w porównaniu
    do tych sprzed Twoich dwóch dekad."
    oraz "Opel Astra w salonie przy Politechnice Poznańskiej rok ok. 1992 cena
    28 tys."
    2) Ty napisałeś:
    "Teraz kosztuje 61 950PLN."..." Wygląda na to, że ten samochód był wtedy o
    wiele droższy, niż dzisiaj."
    ^^^^^^^^^^^^^

    Poza tym, podałem cenę z roku 1993, a kolega nawet nie zauważył, że taka
    cena nie była możliwa w roku 1992.
    Oczywiście mój błąd - za co przepraszam.
    To był rok 1995.

    Ekonomia jest zjawiskiem niezwykle prostym.
    Wystarczy sobie odpowiedzieć na pytanie:
    Jak to jest, że cena samochodów rośnie, ale są coraz tańsze?
    I teraz: skoro sa coraz tańsze, dlaczego większość tu forumowiczów kupuje
    używane?
    Czy dodatnia inflacja jest skutkiem wzrostu poziomu życia, czy zubożenia
    społeczeństwa?

    Na przyszłość zachęcam do rzeczowej analizy faktów zamiast niepotrzebnych
    nerwów.
    Jako, że temat zboczył już nie na te tory co trzeba, kończę wątek.
    Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 123. Data: 2012-01-04 18:20:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Sylwester Łazar

    > I teraz: skoro sa coraz tańsze, dlaczego większość tu forumowiczów
    > kupuje używane?

    Rozejrzyj się na ulicach, a potem przypomnij sobie, co tam było w 1995.

    > Czy dodatnia inflacja jest skutkiem wzrostu poziomu życia, czy zubożenia
    > społeczeństwa?

    Od 1995 przeciętna płaca wzrosła nominalnie blisko pięciokrotnie (od
    wspomnianego wcześniej 1992 roku ponad dziesięciokrotnie). Ale to pewnie
    też zły wskaźnik zdaniem ekonomisty Sylwestra.

  • 124. Data: 2012-01-04 18:26:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 15:05, szufla pisze:

    > Serio jeszcze w 1992 byly jakies zalecenia, zeby stosowac olej mineralny do
    > aut osobowych ?

    Może nie odwracaj pytania - ja odpowiadam na stwierdzenie, że
    "producenci zalecali syntetyczne od 2 dekad", co nie jest zgodne z
    rzeczywistością. Doprecyzowując - producenci pojazdów, nie olejów.

    > Daj jakis przyklad, ciekawy jestem.

    Corolla E10 97", Carina E 94", Mazda 626 GE 96", jakiś Golf III
    - tak na szybko. Chciałem nawet zrobić zdjęcia z oryginalnych
    materiałów (niemieckich), ale nie mogę tego teraz znaleźć (śladu
    nie było po syntetykach). Zresztą Niemcy jakieś 10 lat temu robili
    testy (nie wiem czy nie sponsorowane :) ) - poczytaj sobie :)
    http://www.autobild.de/artikel/vergleichstest-motoro
    el-36485.html
    Od tego czasu trochę lat minęło i w wielu nowych silnikach raczej
    nieuzasadnione jest w ogóle używanie olejów innych niż producent
    zaleca, a ten zaleca syntetyki, ale te nie są zmieniane co 10kkm.
    (W znakomitej większości typowych samochodów).

  • 125. Data: 2012-01-04 18:35:37
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > znajdziesz jakieś 5W30 bo 0W 30 to chyba nie za bardzo na letnie
    > upały.

    A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
    wielosezonowego w wysokich temperaturach?

    Piotr

  • 126. Data: 2012-01-04 18:38:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 14:06, DoQ pisze:
    (...)
    > Od przynajmniej dwóch dekad producenci (z niewielkimi wyjątkami)
    > zalecają oleje syntetyczne. Dlatego nie wiem skąd się wziął problem z
    > przechodzeniem z mineralnego na syntetyk.

    BTW - skoro tak, to skąd w książce gwarancyjnej P407 ma się jak
    najlepiej Total Quartz 7000 (10W-40), którego to używałem w starym
    volkswagenowskim 1.9? Owszem, jest zastrzeżenie, że nie w HDI z FAP
    oraz benzynowym 2.0 180KM, ale dalej działa dobrze z wymianą co
    30kkm?

  • 127. Data: 2012-01-04 19:41:58
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    W dniu 2012-01-04 12:55, J.F pisze:

    > 90zl za 5 litrow ? To jakies straszne gowno musi byc, strach to lac do
    > silnika :-)
    >
    > J.

    Na allegro pełno takich hitów za 5l bańkę. Np total quartz 5w40. I tylko
    słodką tajemnicą sprzedawcy jest co tam w tej bańce pływa...
    Od oficjalnego dystrybutora Totala taki sam olej jest w cenie ok 140zł

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

  • 128. Data: 2012-01-04 19:45:14
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ToM

    > Na allegro pełno takich hitów za 5l bańkę. Np total quartz 5w40. I tylko
    > słodką tajemnicą sprzedawcy jest co tam w tej bańce pływa... Od
    > oficjalnego dystrybutora Totala taki sam olej jest w cenie ok 140zł

    Tak, ASO GM czy Forda na pewno sprzedaje ruski minerał z naklejką
    "syntetyk" :>

  • 129. Data: 2012-01-04 20:15:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 1/4/2012 11:35 AM, Uncle Pete wrote:

    > A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
    > wielosezonowego w wysokich temperaturach?
    >
    > Piotr

    Zwiazek zaden, ale "specjalistow" tu nie brakuje. :)

    Pozdr.
    Pete

  • 130. Data: 2012-01-04 20:20:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 18:38, Artur Maśląg pisze:
    > BTW - skoro tak, to skąd w książce gwarancyjnej P407 ma się jak
    > najlepiej Total Quartz 7000 (10W-40), którego to używałem w starym

    Total 7000 to półsyntetyk a nie syntetyk i dotyczy to tylko
    niewysilonych silników.

    > volkswagenowskim 1.9? Owszem, jest zastrzeżenie, że nie w HDI z FAP
    > oraz benzynowym 2.0 180KM, ale dalej działa dobrze z wymianą co
    > 30kkm?

    Bzdura. Wymiany co 30.000km obowiązują tylko w 2.0HDi i tylko na
    Totalu9000, a i tak juz po przekroczeniu 20.000km olej jest tak
    przepracowany, że potrafi go nadmiernie spalać.

    --
    Paweł