  • 21. Data: 2016-12-16 14:44:54
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 16.12.2016 o 12:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Pewnie nie.
    >
    > Ale pojedziesz do Suwalk, jak w nocy spadnie temperatura do -35, to juz
    > mozesz zauwazyc :-)

    A co ma temperatura do tego?

    > P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
    > Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i napiecia, a
    > obroty od oporow, no i startujemy od zera ...

    Aleś Ty q... dokładny!

    No to przyjmijmy, że mój rozrusznik pobiera od 150 do 180A

    Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 22. Data: 2016-12-16 15:20:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

    >A co ma temperatura do tego?

    Pojedziesz, zobaczysz :-)

    >Aleś Ty q... dokładny!
    >No to przyjmijmy, że mój rozrusznik pobiera od 150 do 180A

    Ale to nie jest miedzy 150 a 180, tylko miedzy 100A a tyle, ile
    akumulator i kable wydola :-)
    A i tych 100A nie gwarantuje - moze i rozrusznik potrafi mniej, jak
    juz sie silnik rozkreci.

    >Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?

    Nie. Za duzo zmiennych.

    Tym niemniej jak sie kiedys znajdziesz w warunkach ze akumulator ledwo
    daje rade, to wtedy mozesz zamienic na taki, co ma 800A, i zobaczysz
    czy nie ma roznicy :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-12-16 15:39:41
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nie sprzedajesz akumulatorow to jak chcesz dac gwarancje?
    >Market daje gwarancje ze wymieni jak sie popsuje przez dwa lata.

    No, prawde mowiac, to bylo pare glosow, ze ich market spuscil na
    drzewo.
    Albo nie market, a producent czy inny gwarant.
    "opad masy, niewatpliwie z winy klienta".

    >Gwarancja nie okresla zywotnosci a sluzy ujawnieniu jakis wad.
    >Jak sie nie ujawnia przez dwa lata to ma jeszcze dlugo sluzyc do
    >normalnego zuzycia.

    No wlasnie - jak juz doszlismy do wniosku, ze akumulator dziala wiele
    lat, np 7, to co powiesz o takim, ktory sie zepsul w 2.5 roku po
    zakupie ?
    Wadliwy byl ?

    Oczywiscie gwarancja tego juz nie obejmie.

    >I to normalne zuzycie nie zalezy od wieku a od tego czy akumulator
    >jest ladowany w odpowiednim zakresie napiec i od ilosci rozruchow.
    >W samochodach rozruchy zuzywaja akumulatory. Bardziej niz o
    >akumulator trzeba dbac o rozrusznik.

    I nie tylko o rozrusznik, bo jedne silniki zapalaja w sekunde i inne
    trzeba krecic i kreci ...

    >Moj wiecej stoi niz jezdzi i cos Twoja teoria do dupy jest.

    dwa razy w tygodniu jednak jezdzi, wiec nie jest zle.

    Jak sam mowisz - 7 lat z jednym ladowaniem :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-12-16 16:13:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Temperatura troche ma. Jony w niskich temperaturach jakby bardziej ospale byly.
    Rosnie rezystancja wewnetrzna. Tylko czy czasami jakis cudowny prad drukowany na
    akumulatorze nie jest przy innej informacji ze taki prad jest w jakiejs niskiej
    temperaturze? Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze jak
    mi zalali polsyntetyk to zima rozrusznik jakby lzej mial.

  • 25. Data: 2016-12-16 16:40:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To moze trzeba tym co tak kreca, kreca, kreca zrobic remonty i beda odpalaly od
    pierwszego obrotu. Jak samochody wyjezdzaja z fabryki to kazdy od dotyku zapala.
    Silniki spalinowe w kwestii odpalania charakteeyzuja sie ty ze istnieje jakas
    predkosc obrotowa ponizej ktorej nie zapala. Chodzi o to zeby w odpowiednio krotkim
    czasie sprezyl mieszanke albo powietrze w przypasku dizla. Jak za wolno bedzie
    sprezal to czesc mieszanki ucieknie pod tlok i nie bedzie warunkow zeby mieszanka sie
    zapalila. Poza tym w benzynowym od sprezania mieszanka tez sie w cylindrze grzeje.
    Mniej niz w dizlu ale na tyle ze jak cisnienie sprezani bedzie wieksze od minimalnego
    iskra w odpowiednim momencie to zapali bez problemu. Est jeszcze jeden mechnizm.
    Zuzyty silnik ma mnjejsze opory ruchu. Przez to podczas odpalania szybcij sie kreci i
    tym nadrabia nieszczelnosc na lokach, ale to do pewnego momentu dziala. Silnik mozna
    uruchomic bez pierscieni, ale taki przecietny musi miec z trzy tysiace obrotow. To ze
    auta zle zapalaja to nie jest kwestia ze wiekszy akumulator a czy silnik spelnia
    minimum tego co fabryka dala i czy rozrusznik jest pelnosprawny, zostaje jeszcze
    jakies pourywane masy i podobne duperele. Akumulator jest tutaj sprawa wtorna. Master
    zapalal na akumulatorze co mu zostalo ok 8 Ah. Ale silnik jest w dobrym stanie
    technicznym a nie jakis umyty wrak.

  • 26. Data: 2016-12-16 16:54:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Ile? Dwa lata. Siodmy rok zaraz minie jak jezdze na takim z marketu co najblizej
    podlogi stal na polce. Raz byl wyjmowany do podladowania bo kiedys przez miesic
    stania alarm go oslabil. Teraz raz, dwa razy w tygodniu jezdze po 5 kilometrow i
    dziala. Na razie jestem mile zaskoczony.

    No widzisz to tylko sie cieszyć.
    Za kwotę 150-200zł wszystko co wytrzyma te 2+ lata to już szał pał.

    Lewis

  • 27. Data: 2016-12-16 17:42:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >To moze trzeba tym co tak kreca, kreca, kreca zrobic remonty i beda
    >odpalaly od pierwszego obrotu.

    Nie mowie nie. Ale sam wiesz, ze nowy akumulator jest tanszy :-)

    >Jak samochody wyjezdzaja z fabryki to kazdy od dotyku zapala.
    >Silniki spalinowe w kwestii odpalania charakteeyzuja sie ty ze
    >istnieje jakas predkosc obrotowa ponizej ktorej nie zapala.

    No widzisz - a na predkosc obrotowa wydajnosc akumulatora ma juz
    wplyw.

    przy +20 moze niezauwazalny, ale przy -20 juz tak.

    J.

  • 28. Data: 2016-12-16 17:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Tylko czy czasami jakis cudowny prad drukowany na akumulatorze nie
    >jest przy innej informacji ze taki prad jest w jakiejs niskiej

    Na to normy sa (w drugiej polowie)
    http://www.akumar.pl/ciekawostki/188-kodowanie-akumu
    latorow-din-en-cca

    Jak widac - mierzone przy -18C ( 0F zapewne).

    >Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze
    >jak mi zalali polsyntetyk to zima rozrusznik jakby lzej mial.

    ale na -18 sie pogoda nie konczy.

    J.

  • 29. Data: 2016-12-16 19:48:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak oryginalny mial 80Ah a po kilku latach 8Ah to on nie tylko pojemnosc mial mala
    ale i wszystkie inne wskazniki. I Master zapalal. Moj master ma sporawy motor bo to
    dizel 2,5 litra furgonetkowe a nie jak w tych nowszych 1,9 zaadoptowany z osobowego.

  • 30. Data: 2016-12-16 20:38:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zlomie -5 moze byc zauwazalne, dla pelnosprawnego -35 nie stanowi problemu. Sa
    miejsca na ziemi gdzie jest jeszcze zimniej i samochody tam jezdza. Jak ktos ma
    problem z zimnem to musi kupic akumulator specjalny do niskich temperatur. Do
    wysokich temperatur tez robia.