  • 11. Data: 2017-10-20 00:22:33
    Temat: Re: jaki router wifi?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > 100 Mbit nie ma sensu. 1 Gbit musi być.
    > Proponuję stary, ale jary Netgear WNR3500L v2 i wgranie Tomato by Shibby.

    i z obsługą jumbo frame koniecznie :)

    a na poważnie to ja bym powiedział że standard AC ma sens.
    sam w mieszkaniu kułem podłogę żeby kabel pod NAS-a puścić
    żeby było szybciej
    ale jak przychodzi co do czego i tak wole po wifi
    pchać zdjęcia czy filmy bo mi się z kablami
    nie chce już bawić

  • 12. Data: 2017-10-20 09:06:51
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > W związku z powyższym, a także z ostatnimi doniesieniami na temat WPA2, do
    > wifi, tylko coś takiego co ma openwrt, tomato czy coś podonego. No bo jak
    > wirusy tępisz, to i wifi musisz miec bezpieczne

    A czym sie rozni wpa2 na oryginalnych firmware'ach od wpa2 na openwrt?

  • 13. Data: 2017-10-20 09:23:44
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 20 Oct 2017 09:06:51 +0200, jakson wrote:

    > A czym sie rozni wpa2 na oryginalnych firmware'ach od wpa2 na openwrt?

    brakiem wsparcia :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2017-10-20 13:12:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-20 o 00:22, Bolko pisze:

    > i z obsługą jumbo frame koniecznie :)

    Może być, chociaż u siebie nie zauważyłem różnicy na plus, a raczej przy
    włączonych jf transfer na minus.

    > a na poważnie to ja bym powiedział że standard AC ma sens.

    Pod warunkiem, że urządzenia po odbydwu stronach mają AC, a nie tylko
    router AC, a komputery zwykłe N300 na 2.4 GHz :-)

> [...]
    > żeby było szybciej
    > ale jak przychodzi co do czego i tak wole po wifi
    > pchać zdjęcia czy filmy bo mi się z kablami

    Zupełnie odwrotnie niż u mnie. Przez WiFi tylko smartfony się łączą.
    Komputery, NASy, playery sieciowe itp. mają wetkniętą wtyczkę gigabit i
    jest spokój. Mieszkam w bloku. Ostatnio - odkąd UPC masowo wprowadziło
    urządzenia z 5GHz, to nawet na 5GHz muszę co chwilę bawić się z
    dobieraniem kanału, żeby jakoś w miarę działało. Na 2.4 GHz to już od
    lat można sobie najwyżej maila odebrać/wysłać, bo pasmo jest tak
    zaśmiecone, że nic więcej nie ma sensu na WiFi, szkoda nerw. No i po co
    niepotrzebnie się dodatkowo napromieniowywać, jeśli kablem idzie
    szybciej i zawsze stabilnie.

  • 15. Data: 2017-10-20 13:16:42
    Od: ń <ń@ń.ń>

    U mnie to już nawet mysz wifi przestaje działać z 3-4 metrów.
    Z kolei 5GHz słabo przez murowane ściany przechodzi.

    -----

  • 16. Data: 2017-10-20 16:06:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.10.2017 o 09:06, jakson pisze:

    > A czym sie rozni wpa2 na oryginalnych firmware'ach od wpa2 na openwrt?
    ostatnio odkryto jakieś... nazwijmy to niedociągnięcia w
    zabezpieczeniach wifi-wpa2, dzieki którym w pewnych warunkach można
    "podsłuchać" transmisje. łatka jest trywialna, ale czy producent
    10letniego routera ją stworzy? Wątpię. Stąd sugerujemy sprzęt z openwrt.
    jak już wydawać kasę, to może dołożyć troszę i mieć pewność że
    ewentualne błędy zostaną poprawione przez społeczność.

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-10-23 11:44:50
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Ostatnio - odkąd UPC masowo wprowadziło urządzenia z 5GHz

    ...i Orange i inni tez wprowadzili 5GHz, i tak jak piszesz - 5GHz jest juz
    zasmiecone :(

  • 18. Data: 2017-10-24 03:59:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" os86ds$v43$...@n...news.atman.pl

    > 100Mbit. Cena jak najniższa

    Do setki najtaniej chyba możesz wziąć to:

    http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/50.html

    za 26,99 pln w Auchan na 2.4 GHz. Jak już inni
    napisali -- 5 GHz zapchane ;) niemiłosiernie
    a na 2.4 GHz śmiga u mnie aż miło od lat.

    -=-
    .--------------------------------------------------.
    | Do większych szybkości WiFi weź Gb/s w miedzi!!! |
    '--------------------------------------------------'
    -=-

    TPlink dla 300 Mb/s w WiFi daje 100 Mb/s w miedzi.
    Tenda daje już Gb/s w miedzi razem z PoE...

    Mam jedną domową (wewnętrzną, indoorową) Tendę
    (n150 Mb/s na 2.4 GHz) która sprawuje się
    doskonale od lat, ale:

    - nie mogę ustawić inaczej niż 192.6.x.x
    z rozsądną maską
    - ,,panel sterowania'' jest makabryczny

    Mam też 5 TPlinków (g54 Mb/s na 2.4 GHz) w WiFi,
    które ze dwa razy w roku trzeba restartować, by
    poprawnie pracowały.

    -=-

    IMO teraz trzeba celować w ac430Mb/s na db.

  • 19. Data: 2017-10-24 04:14:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" osm74r$kid$...@n...news.atman.pl

    > - nie mogę ustawić inaczej niż 192.6.x.x
    + - nie mogę ustawić inaczej niż 192.x.x.x

  • 20. Data: 2017-10-24 19:31:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" osm74r$kid$...@n...news.atman.pl

    > Do setki najtaniej chyba możesz wziąć to:

    > http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/50.html

    Oczywiście (?) to zły link.

    Poprawniejszy:

    + http://www.netis-systems.com/Home/detail/id/37.html

    > za 26,99 pln w Auchan na 2.4 GHz. Jak już inni
    > napisali -- 5 GHz zapchane ;) niemiłosiernie
    > a na 2.4 GHz śmiga u mnie aż miło od lat.

    Oczywiście, bo miało być 2.4 GHz i niska szybkość...

    Kiedyś linki sprawdzałem przed posłaniem postu na
    grupę, ale teraz (pod VBoxem) sprawdzanie jest
    zbyt czasochłonne, dlatego nie sprawdzam.

    -=-

    WF2411E
    150 Mb/s na 2.4 GHz
    Taniocha, bo przestarzałe rozwiązanie...

    Obecnie tanie (nowe) laptopy są zaopatrywane w WiFi ac
    dające 433 Mb/s czy jakoś podobnie... (na oko nieco
    więcej niż połowa szybkości miedzianego USB2)

    Miedziane Gb/s są stosowane od początku przełomu stuleci.

    -=-

    Post zaś miał na celu zauważenie bezczelności typu:

    - na miedzi 100 Mb/s
    - na WiFi 300 Mb/s lub lepiej

    Choć 300 Mb/s nie da w rzeczywistości 300 Mb/s -- potrzeba
    Gb/s w miedzi, by WiFi 300 Mb/s miało sens. Tymczasem bywa
    i tak, że WiFi ac (są tu różne szybkości) współpracuje
    z miedzianymi RJotami 100 Mb/s. :)

    BTW ac -- są różne szybkości, podobnie jak z n. :)

    BTW 5 GHz -- jeśli komuś za ciasno w tej częstotliwości, to
    chyba ten ktoś ma problemy inne ;) niż nadmiar nadajników.