  • 1. Data: 2009-09-28 08:15:16
    Temat: jaki tranzystor do zalaczania przez kontaktron ( 12V 5A)
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    witam,
    moze ktos podpowiedziec, jaki tranzystor zastosowac do zalaczania ukladu na
    12V z pradem 5A przez kontaktron? Uklad ma byc w latarce.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-28 14:09:22
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    Michał wrote:
    > witam,
    > moze ktos podpowiedziec, jaki tranzystor zastosowac do zalaczania ukladu na
    > 12V z pradem 5A przez kontaktron? Uklad ma byc w latarce.

    ---------------

    Kluczowanie duzych pradow (powyzej 1A) przez kontaktron niesie sporo klopotow,
    ze wzgledu na mozliwosc 'sklejania sie' stykow kontaktrona.
    Przede wszystkim, czy dysponujesz kontaktronem o obciazalnosci stykow
    powyzej 5A? Natomiast wybor tranzystora sterujacego tym kontaktronem zalezy
    od wartosci opornosci cewki wytwarzajacej pole magnetyczne, dla ktorego
    wzajemnie przyciagajace sie styki kontaktrona stanowia zamkniety obwod
    magnetyczny. Te wartosc mozesz odczytac albo bezposrednio z napisu na cewce
    albo korzystajac z dokumentacji tego kontaktrona.

  • 3. Data: 2009-09-29 08:06:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Michał" <gg:2200099@mail.pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > moze ktos podpowiedziec, jaki tranzystor zastosowac do zalaczania ukladu
    > na 12V z pradem 5A przez kontaktron? Uklad ma byc w latarce.

    VMOS?

  • 4. Data: 2009-09-29 09:28:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > moze ktos podpowiedziec, jaki tranzystor zastosowac do zalaczania
    > ukladu na 12V z pradem 5A przez kontaktron? Uklad ma byc w

    Praktycznie dowolny - cewka w tym kontaktronie zapewne malutka.

    J.

  • 5. Data: 2009-09-29 10:14:06
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    > Praktycznie dowolny - cewka w tym kontaktronie zapewne malutka.

    poprawie sie, bo chyba zle sie wyrazilem:)
    mam kontaktron, plus magnes, chce zeby kontakron zalaczal tranzystor i ten
    podawal zasilanie na uklad:)
    pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2009-10-03 13:18:42
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > mam kontaktron, plus magnes, chce zeby kontakron zalaczal tranzystor i ten
    > podawal zasilanie na uklad:)

    Idź zatem do sklepu i niech sprzedawaca da co ma
    Dyskutowanie o tym banale nie ma sensu
    Miliony tranzystorów się nadadzą, w tym tysiące MOSFETów
    http://www.tme.eu/tranzystor-n-mosfet-100v-10a-70w-t
    o220ab/arts/pl/a03/n-mosfet_id.htmlZ pospolitychIRF7201IRF9410a nawet IRF540, BUZ11

  • 7. Data: 2009-10-03 13:55:46
    Od: "beznick" <x...@a...cd>