    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: jaki wybrać DSP ?
    Date: Sun, 7 Jan 2018 03:52:50 +0100

    Moje pierwsze podejście do tematu, więc proszę o wyrozumiałość.
    Co potrzeba;

    Będzie sobie urządzenie pomiarowe, zasilanie np. z solarów (czyli moc
    minimalizujemy generalnie).
    Urządzenie ma za pomocą czujnika a'la "mikrofon" wykryć określone
    dźwięki, które mogą powstać w pewnej metalowej konstrukcji.
    Te dźwięki to coś w rodzaju "pisku" czy "gwizdu" - w przedziale
    akustycznym. W tle sygnału mogą występować różne szumy, stuki etc.,
    które oczywiście nie powinny rzutować na wykrywanie tego pisku.

    Niemniej - jeżeli powstaje poszukiwany efekt dźwiękowy - jest on dość
    dobrze słyszalny dla ludzkiego ucha. Oczywiście wysokość tego "pisku"
    może być nieco zmienna - powiedzmy w przedziale 1-5 KHz czy coś koło
    tego. Częstotliwość takiego pisku może się zmieniać w czasie - ale
    generalnie jest to sygnał o wybijającej się jakiejś tam podstawowej
    częstotliwości.

    Na razie nie wiem,jakiego MCU użyję - samo urządzenie poza analizą
    sygnału z czujnika (lub czujników) będzie miało jakiś wyświetlacz z
    niezbyt wyrafinowanym GUI, do tego obsługa komunikacji via GPRS czy tam
    WiFi.

    Aha - sygnał z czujnika (lub kilku bo zakładam możliwość rozbudowy do
    np. 2 czy 4 czujników) będzie cyfrowy, nie analogowy.
    Najprawdopodobniej czujnikiem będzie jakiś mikrofon MEMS.
    Czujnik jest mocowany do konstrukcji, nie zbiera dźwięku z powietrza,
    tylko "z metalu".

    No i teraz - pytanie podstawowe ; analiza w osobnym DSP czy w MCU ?
    Wolałbym chyba, żeby osobny DSP - dodatkowe kilka USD nie robi tu
    różnicy, a wolałbym mieć komfort użycia MCU tylko do obsługi samego
    sterownika. Ale może przesadzam i do takiego celu nie warto używać
    osobnego DSP ?

    Jeżeli jednak osobny DSP - to jaki ? Na razie o DSP tylko czytałem,
    interesowałem się układami w rodzaju ADAU (ale nie praktycznie).
    Jak dobrać chip żeby "dał radę" ? Jak wspomniałem nie muszę oszczędzać
    każdego centa - ale armata na muchy też nie ma sensu.

    Co jeszcze ? Wolałbym uniknąć na razie obudów BGA, chyba że się nie da.
    Pobór mocy - ma znaczenie. Dobrze by było, żeby całe urządzenie nie
    pobierało więcej niż powiedzmy 3W.

    A może "po pałam" - czyli MCU z wbudowanym DSP ? Ma to sens ?