  • 1. Data: 2004-05-21 21:29:26
    Temat: jakosc GTS
    Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>

    w sumie nie wiem czy tow 100% problem polskiego internetu ale moze uda sie
    co nie co wyjasnic
    posiadm lacze gts Global trasit 4 przez 3 miesiace smigalo zaczely sie
    prblemy naprawa trwala 2 tygodnie z tytulu uciazliwosci w znalezieniu
    przyczyn awari, ale naprawiiono i chodzilo dobrze przez tydzien i nastepna
    awaria mianowicie oto rezultat polecenia ping ze strtony noc.gts.pl do nas
    10 packets transmitted, 5 packets received, 50.0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 31.873/41.530/55.678/9.056 ms
    raz sie nasila raz maleje ale min 10 % jest
    padla jakas radiolinnia gdzies tam, naprawa trwac bedzie trwac 4 tygonie bo
    cos tam beda zamawiac i sprawdzac
    i teraz mam pytanie do osob obeznanych w temacie czy to sa normalne czasy
    napraw za lacza operatorskie wyzszych przepsutowosci czy jest jakis sposob
    aby wplynac na gts na usuniecie awari w krotszym terminie, nie wierze zeby
    taka firma jak gts nie miala urzadzen na takie sytuacje, wiadomo najlpeiej 2
    lacza w bgp i tak to tez mysle zmiejszyc lacze z gts do 2 wziasc jeszcze od
    np profuturo lub telbank nasptepne 2 lub po 2 bo w sumie potrzebuje 6.
    Chetnie poczytam na temat jak z takimi "drobnymi" problememi radza sobie
    inni operatorzy bo jezeli takie chocki kolcki beda mialy mijejse na stykach
    operatorskich to jak najbardziej jest to problem polskiego internetu

    Pzdr i zapraszam do dyskusji
    Viking

  • 2. Data: 2004-05-21 23:26:34
    Temat: Re: jakosc GTS
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Vik wrote:
> [...]
    > posiadm lacze gts Global trasit 4 przez 3 miesiace smigalo zaczely sie
    > prblemy naprawa trwala 2 tygodnie z tytulu uciazliwosci w znalezieniu

    Rozumiem, ze w ramach SLA nie płacisz za abonament w czasie trwania awarii
    łącza ?

    > i teraz mam pytanie do osob obeznanych w temacie czy to sa normalne czasy
    > napraw za lacza operatorskie wyzszych przepsutowosci czy jest jakis sposob
    > aby wplynac na gts na usuniecie awari w krotszym terminie

    Jeśli w ramach SLA obniżyli czy wrecz anulowali Ci abonament, to sami
    powinni się zbierać, aby przywrócic pełną funkcjonalność łacza i tym samym
    wpływ kasy.
    Inna sprawa, ze drobne poślizgi z terminami w GTS się zdarzają.

    Przy okazji - popracuj nad interpunkcją, bo czytać się Ciebie nie da.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 3. Data: 2004-05-22 11:42:55
    Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>

    > Rozumiem, ze w ramach SLA nie płacisz za abonament w czasie trwania awarii
    > łącza ?
    z tym to sprawa wyglada jak w tpsa, reklamuje, reklmacja jest uznawana lub
    nie po tym czasie przyjdzie zapewne jakas korekta.
    ale zaplacic trzeba

> [...]
    > wpływ kasy.
    > Inna sprawa, ze drobne poślizgi z terminami w GTS się zdarzają.

    no zobaczymy jak to wyjdzie. w tpsa mialem taki przypadek z polapkiem, ze po
    przejsciu z POLPAKT 1 mbit na Freme Realy 2 MBIT cir 64,
    lacze pracowalalo nadal jako 1 mbit przez ok 3 miesiace, chociaz rekalamacja
    byla zloznona dzien po przelaczeniu. Po 3 miesiacach przyszlo pisemko
    informujace,
    ze paramet cir zostal zachowany a reklamacja nie uznana i takim sposobem 4k
    PLN poszlo w bloto

    Chodzi mi glownie jak to jest robione przez innych operatorow, przeciez moj
    przypadek nie jest odosobniony. Tak sobie wydumalem, czy jak posiadal bym
    dwa lub wiecej lacz w BGP i jedno z nich wlasnie zaczelo chodzic dziadosko,
    czy istnieje moziwosc np podziekowac danemu operatorowi za jego usluge np
    na okres usuniecia awarii. Bo przeciez nie potrzbuje na sile kupowas uslugi
    ktora jest nie pelnowartosiowa i w zamian sie dogadac z innym, zeby przez
    ten czas dal wiecej speeda. Moim zdaniem tak to powinno sie odbywac. Ale jak
    to jest w rzeczywistosci ? Czy da sie takie sprawy zalatwiac w taki wlasnie
    sposob ?

    > Przy okazji - popracuj nad interpunkcją, bo czytać się Ciebie nie da.

    hmm to wplyw emocji, nastepny kliento postanowil zrezygnowac z moich uslug a
    ja nie moge nic zrobic

    Pzdr
    Vikng

  • 4. Data: 2004-05-22 19:10:57
    Od: The Watcher <W...@i...loop.dot.net>

    Użytkownik Vik napisał:
> [...]
    > inni operatorzy bo jezeli takie chocki kolcki beda mialy mijejse na stykach
    > operatorskich to jak najbardziej jest to problem polskiego internetu

    1. Masz przecież umowę i jest w niej zawarte SLA
    (http://www.gts.pl/main/pdf/regulamin_uslug.pdf)
    patrz par 13. pkt 3 i 4 nie mogę teraz znaleźć na stronie GTSu
    dokładnych informacji o SLA

    2. Mimo najszczerszych chęci operatora i SLA staram się mieć backup,
    z tego powodu nie "zawierzyłem" jednemu operatorowi (i mam ich teraz
    trzech)

    3. Naprawa łącza - maksimum z jakim się spotkałem było to 8h od
    zgłoszenia awarii (w dni robocze) i ok. 50h od zgłoszenia awarii w
    weekend.

    --
    "Śmiejmy się! Kto wie czy świat potrwa jeszcze trzy tygodnie?" (Pierre
    Augustin Beaumarchais)