  • 1. Data: 2017-11-09 18:27:26
    Temat: kabel od anteny CB a kurtyna
    Od: xyz <x...@i...pl>

    Cześć,

    czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
    może wyzwolić kurtynę?

    Właśnie się zawahałem montując kabel od anteny w podsufitce i prowadząc
    do 3 słupka, może do 2, i dalej po podłodze do konsoli centralnej.
    Z tego co widać bez zdejmowania całej podsufitki i przez otwór do kratki
    kurtyna i jej mechanizmy sięgają dość daleko za 3 słupek.
    Pacjent to Mondeo mk4 kombi a wszczepiamy antenę a` la President Virginia.

    PS
    Wiem że antena to mistrzostwo ale ML-145 wystawiać za każdym razem to mi
    się odechciało, za stary na to jestem :).

    --
    --- xyz

  • 2. Data: 2017-11-09 18:33:04
    Temat: Re: kabel od anteny CB a kurtyna
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
> [...]
    > Wiem że antena to mistrzostwo ale ML-145 wystawiać za każdym razem to mi
    > się odechciało, za stary na to jestem :).

    W kablach od kurtyny nie zaindukuje się tak duże napięcie by odpalić
    ładunek. Ponadto kabel antenowy składa się z rdzenia i ekranu i z
    założenia nie powinien ci siać. Co innego antena ale tu też nie masz
    realnych szans na zaindukowanie takiego napięcia i tak daleko od anteny.

    chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

  • 3. Data: 2017-11-09 18:43:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
    > czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
    > może wyzwolić kurtynę?

    Z kabla antenowego nic się nie wydostaje. Po to jest ekran i różne
    dziwne zależności elektromagnetyczne, których nie rozumiem, żeby cała
    "para" szła w antenę.
    Kurtyna i inne poduchy muszą dostać dosyć mocny prąd, żeby odpalić
    ładunek. Raczej trudno go zaindukować radyjkiem CB.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2017-11-09 18:51:47
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 09.11.2017 o 18:33, sirapacz pisze:
> [...]
    > założenia nie powinien ci siać. Co innego antena ale tu też nie masz
    > realnych szans na zaindukowanie takiego napięcia i tak daleko od anteny.

    Antena na dachu więc jest ekranowanie, co do kabla to wiem że ekran
    niweluje pole elektromagnetyczne ale raczej nie do zera.
    Ale może i racja że nie indukuje się aż tyle aby odpalić.

    > chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

    A widzisz ludzie dalej siedzą na newsach to i na CB będą.
    Szczególnie przydatne jak się jedzie na kilka aut to warto mieć :).

    PS
    poza e-mailem jeszcze na polbox.com i IRC to newsy były trzecią usługą
    dostępna przy prędkości bodajże ~4000bps jak się Internety w Polsce
    zaczynały
    Ale to osobny temat rzeka :)

    --
    --- xyz

  • 5. Data: 2017-11-09 18:54:03
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 09.11.2017 o 18:43, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Kurtyna i inne poduchy muszą dostać dosyć mocny prąd, żeby odpalić
    > ładunek. Raczej trudno go zaindukować radyjkiem CB.

    Czyli bezpiecznie :)
    Dzięki, nie byłem pewien czy to rzeczywiście spory prąd jest potrzebny
    do odpalenia poduszek.
    Z kabla antenowego mimo ekranu pewnie coś się wydostanie ale
    w takim wypadku nie są to aż tak duże moce potrzebne do odpalenia.

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    I na wzajem :)

    --
    --- xyz

  • 6. Data: 2017-11-09 19:40:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:27:26 +0100, xyz napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > czy sygnał wydostający się z kabla antenowego przy nadawaniu
    > może wyzwolić kurtynę?

    Nie, nie może.
    Natomiast trzeba tylko uważać prowadząc kabel tak żeby się nie okazało że
    przeszkadza się rozwinąć tej kurtynie.

  • 7. Data: 2017-11-09 20:24:41
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 09.11.2017 o 19:40, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:27:26 +0100, xyz napisał(a):
    >
    > Nie, nie może.
    > Natomiast trzeba tylko uważać prowadząc kabel tak żeby się nie okazało że
    > przeszkadza się rozwinąć tej kurtynie.

    Tak, to wiem.
    Dziś już było za ciemno na dalszą zabawę, jutro tylko przełożę i dalej
    po słupku w dół :)

    --
    --- xyz

  • 8. Data: 2017-11-11 14:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 18:43:09 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > Kurtyna i inne poduchy muszą dostać dosyć mocny prąd, żeby odpalić
    > ładunek. Raczej trudno go zaindukować radyjkiem CB.

    CB potrafi swietlowke zaswiecic. Ale komputera nie zakloca :-)

    Tylko ze to z anteny, a nie z kabla.
    Jesli jednak auto ma dach ze szkla/plastiku ...

    J.

  • 9. Data: 2017-11-11 15:12:00
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 18:35:47 UTC+1 użytkownik sirapacz napisał:
    > W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
    > chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

    Ja dumałem, dumałem i nie mogłem sobie przypomnieć kiedy ostatni raz na poważnie
    udało mi się skorzystać z pomocy lub pomóc.
    Dodam, że sprzedać nie łatwo, inni też dochodzą do takich wniosków, że archaizm..