    From: xyz <x...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kabel od anteny CB a kurtyna
    Date: Thu, 9 Nov 2017 18:51:47 +0100

    W dniu 09.11.2017 o 18:33, sirapacz pisze:
    > W dniu 2017-11-09 o 18:27, xyz pisze:
    >
    > W kablach od kurtyny nie zaindukuje się tak duże napięcie by odpalić
    > ładunek. Ponadto kabel antenowy składa się z rdzenia i ekranu i z
    > założenia nie powinien ci siać. Co innego antena ale tu też nie masz
    > realnych szans na zaindukowanie takiego napięcia i tak daleko od anteny.

    Antena na dachu więc jest ekranowanie, co do kabla to wiem że ekran
    niweluje pole elektromagnetyczne ale raczej nie do zera.
    Ale może i racja że nie indukuje się aż tyle aby odpalić.

    > chce ci się robić CB? przecież to już taki archaizm jak newsy:)

    A widzisz ludzie dalej siedzą na newsach to i na CB będą.
    Szczególnie przydatne jak się jedzie na kilka aut to warto mieć :).

    PS
    poza e-mailem jeszcze na polbox.com i IRC to newsy były trzecią usługą
    dostępna przy prędkości bodajże ~4000bps jak się Internety w Polsce
    zaczynały
    Ale to osobny temat rzeka :)

    --
    --- xyz