  • 1. Data: 2002-10-30 13:59:44
    Temat: kazza - jak ja zablokowac ?
    Od: "michal b" <f...@N...gazeta.pl>

    witam

    macie jakis pomysl na zablokowanie kazyy ?

    dopoki pracowala tylko na 1214 byl spokoj, (u mnie w sieci od 12 do 24 byla
    blokowana)
    a teraz jak sobie "skacze" po portach to ... :(

    wszystkie sugestie mile widziane

  • 2. Data: 2002-10-30 16:57:08
    Temat: Re: kazza - jak ja zablokowac ?
    Od: Paweł Biernacki <k...@F...pulawy.pl.nospam.usun>

    W artykule <apoo3s$fi3$1@news.gazeta.pl> michal b napisał(a):
> [...]
    > blokowana)
    > a teraz jak sobie "skacze" po portach to ... :(

    Tak jak to było proponowane w wątku poniżej ("prośba do adminów
    firewalli"): albo wyciąć klasę w której znajdują się serwery do których
    loguję się kazaa, albo ustawić na minium dopuszczalną przepustowość
    łącza.

    --
    Kaktus

  • 3. Data: 2002-10-30 20:56:53
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Paweł Biernacki wrote:
    > Tak jak to było proponowane w wątku poniżej ("prośba do adminów
    > firewalli"): albo wyciąć klasę w której znajdują się serwery do
    > których loguję się kazaa,

    Nie da sie. Nie w Kaazie 2. Nowa wersja tego cuda zasysa raz liste serwerow
    udostepniaajacych [supernodes] i to tyle korzystania z centralnych
    serwerow... Mozna wyciac polaczenie do serwerow z ta lista [AFAIK klasa
    217.116.226.0/24], ale wycinasz w ten sposob tylko przyszlych, a nie
    obecnych uzytkownikow nowej Kaazy.

    --
    / premax
    / p...@h...pl

  • 4. Data: 2002-10-30 20:56:59
    Od: "Michał Lankosz" <n...@l...spamu>

    Użytkownik michal b <f...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:apoo3s$fi3$...@n...gazeta.pl...
    > witam
    > macie jakis pomysl na zablokowanie kazyy ?

    Może NTG, ale w trosce o sprawniejsze działanie polskiego internetu...
    Ja blokuję porty 1000 do 5000 dla tcp i udp. Może niepotrzebnie aż tyle, ale
    jest skuteczne. Dla Freesco polecenia:

    ipfwadm -I -i reject -P tcp -S 192.168.1.0/24 -D any/0 1000:5000
    ipfwadm -I -i reject -P udp -S 192.168.1.0/24 -D any/0 1000:5000

    Powodzenia

    --
    Michał, SQ9FQQ http://sq9fqq.prv.pl/
    GG:374157 http://free.ngo.pl/sp9zcj/

  • 5. Data: 2002-10-31 08:21:56
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 30 Oct 2002, Przemyslaw Popielarski wrote:

    > serwerow... Mozna wyciac polaczenie do serwerow z ta lista [AFAIK klasa
    > 217.116.226.0/24], ale wycinasz w ten sposob tylko przyszlych, a nie
    > obecnych uzytkownikow nowej Kaazy.

    wniosek: trzeba to zrobić jak najszybciej. ;)

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 6. Data: 2002-10-31 08:22:02
    Od: Lukasz Sikora <l...@j...net.pl>

    W artykule <apovkh$60g$1@news.tpi.pl> Michał Lankosz napisał(a):
> [...]

    > Ja blokuję porty 1000 do 5000 dla tcp i udp. Może niepotrzebnie aż tyle, ale

    A czy to czasem nie sa efemeryki ? Przeciez na tych portach pracuja rozne
    aplikacje.

    Pozdrawiam
    Lukasz S.

  • 7. Data: 2002-10-31 12:34:14
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

> [...]

    > serwerow... Mozna wyciac polaczenie do serwerow z ta lista [AFAIK klasa
    > 217.116.226.0/24], ale wycinasz w ten sposob tylko przyszlych, a nie

    windowsy w koncu trzeba bedzie przeinstalowac :))))))))
    wiec z czasem starzy tez poleca do piachu.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 8. Data: 2002-10-31 12:34:20
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Wed, 30 Oct 2002 20:56:53 +0000 (UTC), "Przemyslaw Popielarski"

    >Nie da sie. Nie w Kaazie 2. Nowa wersja tego cuda zasysa raz liste serwerow
    >udostepniaajacych [supernodes] i to tyle korzystania z centralnych

    moze wiec warto pomyslec o jakims milym skrypcie, który bedzie
    potrafil sam sciagnac sobie liste "supernodes" i nastepnie wrzucac
    wszystkie te IP do REJECT/DENY?

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 9. Data: 2002-10-31 20:35:41
    Od: "PolQba" <p...@p...onet.pl>

    > Może NTG, ale w trosce o sprawniejsze działanie polskiego internetu...
    > Ja blokuję porty 1000 do 5000 dla tcp i udp. Może niepotrzebnie aż tyle,
    ale
    > jest skuteczne. Dla Freesco polecenia:
    rozumiem ze jestes ISP? bo jak masz kilka kompow w lan to troche smieszne
    jest ten "ratunek"

    --
    Qba
    )( )(

  • 10. Data: 2002-11-02 09:25:48
    Od: "Michał Lankosz" <n...@l...spamu>

    Użytkownik PolQba <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@a...poleczki.dialup.ine
    tia.pl...
    > ale
    > rozumiem ze jestes ISP? bo jak masz kilka kompow w lan to troche smieszne
    > jest ten "ratunek"

    Co masz na myśli pisząc "śmieszne" ? Mam kilka kompów w LANie.
    Pytanie było jak zablokować Kazę więc podałem proste rozwiązanie.
    Nie zaprzeczam, że jest to ograniczenie jakichś usług działających na tych
    portach.

    ML