  • 1. Data: 2003-01-09 11:24:47
    Temat: kiedy taniej ?
    Od: "Bogdan" <m...@k...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.
    Czy moze ktos cos wie kiedy i czy w ogole Toya zmniejszy abonament za net?
    Mieszkam w Lodzi i jak do tej pory jest tu kilku providerow ktorzy
    wprowadzili tansze ceny za te sama przepustowosc (128 kb/s) byloby milo
    gdyby taki sam gest uczynila Toya .
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-15 20:21:06
    Temat: Re: kiedy taniej ?
    Od: Andrzej Karpinski <k...@f...xyz.lublin.pl>

> [...]
    > ktorzy wprowadzili tansze ceny za te sama przepustowosc (128 kb/s)
    > byloby milo gdyby taki sam gest uczynila Toya.

    taniej, taniej, taniej.. minely czasy, ze ludzie marudzili na jakosc
    dzialania, lacza do innych, poziom administratorow. a skoro nie mozna
    zarzucic ze cos dziala zle to zaczyna sie marudzenie na cene :-)
    zawsze bedziesz mogl kupic cos taniej, pozostaje pytanie, czy to
    bedzie dokladnie to samo. okreslona jakosc musi kosztowac, i wydaje
    mi sie, ze nikt nie wymysla cennikow z niewiadomo jakim narzutem.
    ceny odzwierciedlaja koszty, popyt na usluge i planowany zysk, ktory
    bedzie mogl byc przeznaczony na rozwoj, czyli nowych uzytkownikow
    i poprawe parametrow dzialania. mysle, ze to nie jest sprawa gestow
    tylko przyjetych zalozen i ekonomii. i bardzo dobrze, ze nie jest
    dostepny internet po 2zl. bo mialbys wtedy jakosc za 2zl. pomysl,
    co by sie wtedy dzialo i ile musialbys wyslac mejli na newsy :-)

    k.

  • 3. Data: 2003-01-16 07:45:52
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@f...xyz.lublin.pl> pisze:

> [...]
    > dostepny internet po 2zl. bo mialbys wtedy jakosc za 2zl. pomysl,
    > co by sie wtedy dzialo i ile musialbys wyslac mejli na newsy :-)

    No to powiedz mi, czy naprawdę ADSL w Niemczech (512, sprzedaje T-Online)
    za 25 euro jest dwa razy gorszy od Neostrady+?
    Dlaczego ta sama Neostrada+, sprzedawana we Francji przez Wanadoo jest
    ponad 2 razy gorsza (bo dwa razy tańsza!) od Polskiej?
    Co my takiego mamy, czego nie mają oni, że musimy tyle płacić? Co?
    Wtyczki ze złota?

    --
    Jarek Zgoda
    http://www.zgoda.biz/

  • 4. Data: 2003-01-16 11:41:03
    Od: "Chmiell" <n...@i...pl>

> [...]
    > ponad 2 razy gorsza (bo dwa razy tańsza!) od Polskiej?
    > Co my takiego mamy, czego nie mają oni, że musimy tyle płacić? Co?

    imho nie wtyczki ze zlota ale rozdmuchane etaty i stara infrastrukture ktora
    z czegos
    trzeba utrzymac zwlaszcza ze ludzie coraz czesciej zaczynaja korzystac z
    telefonow
    komorkowych......

    Pozdrawiam,
    Chmiell

  • 5. Data: 2003-01-16 13:43:23
    Od: Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl>

    Chmiell <n...@i...pl> pisze:

> [...]
    > z czegos
    > trzeba utrzymac zwlaszcza ze ludzie coraz czesciej zaczynaja korzystac z

    To niech pan jakiśtam zasrany frąsuz mnię odpowie, co? Ile z moich 210
    złotówek idzie na jego pensję? Dlaczego aż tyle, skoro to gówno nie
    działa tak, jak trzeba?
    Panie frąsuz, gorzej niż u nas, to już jest tylko w Irlandii, ale nie
    długo. AOL dostało licencję na sprzedaż internetu. Będzie po 28 euro
    (Eircom sprzedawał po 52, tak jak tepsa).

  • 6. Data: 2003-01-17 10:33:09
    Od: Adam Gasiorski <a...@f...interia.pl>

    > No to powiedz mi, czy naprawd? ADSL w Niemczech (512, sprzedaje T-Online)
    > za 25 euro jest dwa razy gorszy od Neostrady+?

    Sprzedaz ADSL jest okazja do wejscia z innymi uslugami do klienta, np.
    telefonia przewodowa. Wysycenie tego rynku (telefonia) w Niemczech
    wynosci 100%, u nas ~40%. Zatem klienta zdobywa sie innymi metodami.
    Przychod z telefonii przewodowej moze byc wyzszy niz z dostepu do
    internetu.
    Siec osiedlowa = 50zl, kablowka = 100zl, przecietny rachunek
    telefoniczny > 120zl. Mowa o kliencie indywidualnym.

    > Dlaczego ta sama Neostrada+, sprzedawana we Francji przez Wanadoo jest
    > ponad 2 razy gorsza (bo dwa razy ta?sza!) od Polskiej?

    Ano 2 razy tansza :)
    Pewnie wiekszosc operatorow w Polsce z checia by swiadczyla usluge
    taniej niz TPSA, ale koszt dojscia z infrastruktura do abonenta jest
    wysoki - zarowno ten jednorazowy jak i miesieczny.
    I na nic zdadza sie narzekania na monopol TPSA, wspolne budowanie
    przedsiebiorstwa - zostalo sprzedane a pieniazki poszly na
    rewaloryzacje, dotacje, zasilki... To byly wazniejsze potrzeby pare lat
    po 1990 roku.

    Zreszta kuriozum byloby gdyby we Francji ADSL byl drozszy niz w Polsce
    :) Z jakichs powodow wciaz sie dazy do wynikow osiaganych przez
    gospodarki zachodnie ? :) Jeszcze nie nastapil u nas koniec zmian.

    > Co my takiego mamy, czego nie maj? oni, ?e musimy tyle p?aciae? Co?
    > Wtyczki ze z?ota?

    Duzy popyt na usluge. Owszem, mozna powiedziec, ze lepiej miec wiecej
    klientow placacych mniej, ale skutki sa widoczne - ADSL TPSA za 199zl
    spowodowal ogromny naplyw klientow i usluga beeeeczy. Do konca 10'2002
    dzialala poprawnie (przed kampania reklamowa).

    AG

  • 7. Data: 2003-01-17 11:20:31
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    Jarek Zgoda <j...@u...gazeta.pl> pisze, co następuje:

    [15 linii ciach - AB]

    > No to powiedz mi, czy naprawdę ADSL w Niemczech (512, sprzedaje T-Online)
    > za 25 euro jest dwa razy gorszy od Neostrady+?

    Trudno to porównywać, bo T-Online dsl flat (29 euro, nie 25, ostatnio
    podrożało) to goły pakiet dostępowy, do którego musisz mieć dodatkowo
    T-DSL (od DT), a te kosztuje cię w zależności od posiadanego pakietu
    taryfowego na telefon. Taryfa jest tak skonstruowana, że abonament
    telefoniczny plus T-DSL kosztują w sumie zawsze ok. 35-40 euro
    miesięcznie.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    Just don't tell the asylum you saw me here.

  • 8. Data: 2003-01-25 21:55:17
    Od: "marcin" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Andrzej Karpinski" <k...@f...xyz.lublin.pl> napisal w
    wiadomosci
    yz.lublin.pl...

> [...]
    > dostepny internet po 2zl. bo mialbys wtedy jakosc za 2zl. pomysl,
    > co by sie wtedy dzialo i ile musialbys wyslac mejli na newsy :-)

    gadasz glupoty - cena nie jest koniecznie zwiazana z jakoscia. Problem w tym
    ze na rynku polskim jest jeszcze dalej monopol - moze nie calkowity ale kto
    inny liczy sie na rybku oprocz tpsa???