  • 1. Data: 2012-09-21 13:31:01
    Temat: kod authinfo
    Od: gordom <n...@a...ess>

    Witam.
    Mam pytanie dot. kodu authinfo. Chcę zmienić rejestratora naszej domeny
    firmowej. Obecny poinformował, że po wypełnieniu odpowiedniego wniosku,
    prześle mi ten kod zwykłym emailem na naszą firmową skrzynkę. Czy to
    jest bezpieczne postępowanie? Pewnie jestem przewrażliwiony, ale czy nie
    narażamy się na ryzyko przejęcia kodu przez osobę niepowołaną i w
    konsekwencji utraty domeny? Co taki mail z kodem zawiera - czy
    informacje tam zawarte wystarczą do nieautoryzowanego przejęcia domeny?
    Czy nie lepszy byłby list polecony lub zwykły fax?
    Dzięki z góry za wszystkie uwagi.
    Pozdr.,
    gordom

  • 2. Data: 2012-09-21 13:56:56
    Temat: Re: kod authinfo
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@i...pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2012 13:31:01 +0200, gordom napisał(a):

    > Czy nie lepszy byłby list polecony lub zwykły fax?

    w czym dokladnie ma byc lepszy list polecony lub fax? podejrzewasz ze ktos
    przeglada ci emaile, a zwyklej poczty juz nie? albo zakladasz ze osoba
    ktora ci to wysle, przy wysylaniu mailem spisze sobie ten kod, a przy
    pakowaniu do koperty zrobi to z zamknietymi oczami? :)

  • 3. Data: 2012-09-21 17:45:31
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-09-21 13:56, Konrad Karpieszuk pisze:

> [...]
    > ktora ci to wysle, przy wysylaniu mailem spisze sobie ten kod, a przy
    > pakowaniu do koperty zrobi to z zamknietymi oczami? :)

    Znam jednego operatora, który wysyła kody listem poleconym - to jest
    największa głupota jaka jest możliwa - ale to jest działanie celowe -
    zaporowe w stosunku do przenoszenia domena od nich.

    Bardzo wiela agencji obsługuje swoich Klientów i jakby mieli przenieść z
    NetArtu kilkadziesiąt, kilkaset domen do innego operatora i zrobić to w
    ten sposób, żeby iść do prezesa każdej z firm po podpis i to wysłać
    listem do operatora, a potem czekać na list polecony, którym operator
    wyśle kod do firmy (w której może odebrać sekretarka i nie będzie
    wiedziała co z tym zrobić). a kod jest ważny 30 dni ... ogólnie MASAKRA.

    Mamy 21 wiek i pewne rzeczy (szczególnie elektroniczne) należy załatwiać
    elektronicznie. Jak rejestrujesz domenę to podaj takiego maila, który
    jest bezpieczny i tyle.

    wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======