  • 1. Data: 2010-07-20 17:30:29
    Temat: komora bezechowa - fale radiowe
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Przed chwilą oglądałem "Polak potrafi" na TVN Turbo i ściany takiej
    komory były wyłożone czymś przypominającym wytłoczki do jajek tyle że
    ze... styropianu! To jakiś high-tech czy amatorski patent?

    Mirek.

  • 2. Data: 2010-07-20 17:54:20
    Temat: Re: komora bezechowa - fale radiowe
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Mirek pisze:
    > Przed chwilą oglądałem "Polak potrafi" na TVN Turbo i ściany takiej
    > komory były wyłożone czymś przypominającym wytłoczki do jajek tyle że
    > ze... styropianu! To jakiś high-tech czy amatorski patent?

    Widziałem kawałek takiej komory w radioobserwatorium astronomicznym -
    to były stożki z przewodzącej gąbki, wszystko na zakres
    kilka-kilkadziesiąt GHz.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-07-20 19:06:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Filip Ozimek napisał:

    > Widziałem kawałek takiej komory w radioobserwatorium astronomicznym - to
    > były stożki z przewodzącej gąbki, wszystko na zakres kilka-kilkadziesiąt
    > GHz.

    Przewodząca gąbka, beton z dużym dodatkiem grafitu, na samym spodzie, na
    żelbetowej konstrukcji nośnej dziesięciomilimetrowe płytki z ferrytu...

    Komory z gąbki mają tę zaletę że mogą jednocześnie służyć za akustyczne
    komory bezpogłosowe

    --
    Darek