  • 1. Data: 2010-04-05 00:58:17
    Temat: konwersja dzwieków do tel. komorkowego
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    nokia e50 [pewnie jak kazda nokia] uzywa dzwieków AMR, MIDI, AAC.

    1.
    Ktory z tych formatow daje mniejsze pliki?
    Majac dzwiek midi, czy w ogole warto kodowac go do np. AAC? AMR? Pytanie i o
    wielkosc wynikową, i o jakość [zapewne spada, ale za to moze mniejszy plik?]

    2.
    czym konwertowac miedzy soba formaty: midi, amr, aac?

    3.
    a jesli juz konwertowac, to czy konwersja:
    {format1} -> wave -> {format2}
    da gorszy efekt niz konwersja bezposrednia {1} -> {2} ?

    4.
    starsze tel sony uzywaly formatu *.SNG.
    czym takie pliki przekonwertowac na jakis jadalny "komorkowy" format, typu
    aac, moze amr, midi?

  • 2. Data: 2010-04-05 07:42:48
    Temat: Re: konwersja dzwieków do tel. komorkowego
    Od: "space_jazz" <s...@o...pl>

    Nie chce mi się tłumaczyć całego zagadnienia ale napiszę tylko, że AMR i AAC
    to są sample , czyli digitalizowany dźwięk natomiast MIDI to jest trochę
    inna bajka , te pliki są najmniejsze bo zawierają informację jakie nuty grać
    jakimi instrumentami, a ich brzmienie zależy od tego na jakim urządzeniu(np.
    telefonie) są one odgrywane.

  • 3. Data: 2010-04-05 12:04:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010 02:58:17 +0200, 1634Racine wrote:
> [...]
    >wielkosc wynikową, i o jakość [zapewne spada, ale za to moze mniejszy plik?]

    Nie zauwazyles jak dlugie sa pliki MIDI ?
    Nieprawdopodobne zeby cos bylo krotsze :-)

    >3.
    >a jesli juz konwertowac, to czy konwersja:
    > {format1} -> wave -> {format2}
    >da gorszy efekt niz konwersja bezposrednia {1} -> {2} ?

    Zalezy od programu zapewne.
    W pewnych sytuacjach moze nie byc sensu posredniego wave zakladac.

    J.

  • 4. Data: 2010-04-05 13:51:51
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:hpbck7$h0r$2@inews.gazeta.pl
> [...]
    > 4.
    > starsze tel sony uzywaly formatu *.SNG.
    > czym takie pliki przekonwertowac na jakis jadalny "komorkowy" format,

    ok, juz zaskoczylem istote sprawy.

    jest wszakze inny problem: midi nie graja w winamp.
    zastosowalem recepte stad:
    http://www.searchengines.pl/Nie-moge-odtwarzac-pliko
    w-.midi--t31255.html
    do tego: "opcje ->pref. -> wtyczki wejsciowe -> nullsoft...midi ->
    zaklikiwanie wszelkich mozliwych urządzen wyjscia dla dzwieku - i nic nie
    pomaga. glucho.

  • 5. Data: 2010-04-05 14:11:36
    Od: "space_jazz" <s...@o...pl>

    Musisz mieć ustawione urządzenie do odtwarzania midi (syntezator midi) w
    systemie. Najczęściej jest w komplecie z directX ale są też inne o lepszej
    jakości. Spróbuj odtworzyć midi za pomocą windows media playera czy czego
    tam używasz...

  • 6. Data: 2010-04-05 14:47:04
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    space_jazz in news:hpcr1h$rqc$1@news.onet.pl
> [...]
    > systemie. Najczęściej jest w komplecie z directX ale są też inne o
    > lepszej jakości. Spróbuj odtworzyć midi za pomocą windows media playera

    nie odtwarza _zaden_ player z osmiu , tzn sytuacja jest max durna: z okolo
    200 plikow midi nagle jeden zostal odtworzony przez bestplayera [pozostalych
    nie odtowrzyl, za to - jak w prawie wszystkich playerach jest pasek
    postepu], ale winamp nawet na glucho nie mial paska postepu z tym plikiem,
    cisza.

    wiec nawiazujac tworczo do Twego posta pozostaje mi zapytac o jednak
    dokladna podpowiedz,czyli:
    jak ustawic urządzenie do odtwarzania midi (syntezator midi) w systemie?
    [inna droga niz wspomniana przeze mnie w root poscie]

    poki co widze, ze jest tak: panel ster - dzwieki i urzadz audio - audio -
    odtwarzanie midi ==> "syntezator SW Mikrosoft GS Wave", jego glosnosc jest
    zwiekszona ponad zero,jakby ktos pytal o to.

  • 7. Data: 2010-04-05 16:57:15
    Od: "space_jazz" <s...@o...pl>

    JEśli chodzi o WinXp to : Panel Sterowania, _> dźwięki, mowa i urządzenia
    audio -> Dźwięki i urządzenia Audio -> zakładka Audio i na samym dole wybór
    Odtwarzanie muzyki midi - urządzenia domyślne.

    A co do odtwarzania jednego pliku z całej kolekcji midi , najprawdopodobniej
    nie jest to plim midi tylko inny plik mulitemdialny z błędnym rozszerzeniem.

  • 8. Data: 2010-04-05 19:09:39
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    space_jazz in news:hpd4o5$nmi$1@news.onet.pl
    > JEśli chodzi o WinXp to : Panel Sterowania, _> dźwięki, mowa i urządzenia
    > audio -> Dźwięki i urządzenia Audio -> zakładka Audio i na samym dole
    > wybór Odtwarzanie muzyki midi - urządzenia domyślne.

    dokladnie tak jest skonfig. od samego poczatku.

    > A co do odtwarzania jednego pliku z całej kolekcji midi ,
    > najprawdopodobniej nie jest to plim midi tylko inny plik mulitemdialny
    > z błędnym rozszerzeniem.

    tak jakis czas temu zaczalem podejrzewac. I tak jest w istocie.
    czyli stan jest taki, ze W OGOLE nie moge odtwarzac midi _zadnym_ playerem.

  • 9. Data: 2010-04-05 19:11:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010 15:51:51 +0200, 1634Racine wrote:
> [...]
    >do tego: "opcje ->pref. -> wtyczki wejsciowe -> nullsoft...midi ->
    >zaklikiwanie wszelkich mozliwych urządzen wyjscia dla dzwieku - i nic nie

    Sciagnij sobie Anvil Studio, bedziesz wiedzial czy cokolwiek w plikach
    jest.

    Midi powinien odtwarzac sam windows, czy W.Media Player.
    Tylko glosnosc musisz ustawic dla kanalu syntezatora, no i ustawic tak
    zeby odtwarzal komputer, a nie wypluwal przez interfejs midi karty
    dzwiekowej.

    J.

  • 10. Data: 2010-04-05 19:58:14
    Od: "space_jazz" <s...@o...pl>

    Sprawdź w mikserze czy masz syntezator MIDI ustawiony odpowiednio głośno.