  • 71. Data: 2010-02-04 00:18:48
    Temat: Re: kradzież prądu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Feb 2010 23:24:06 +0100, SP6STZ wrote:
    >To nie była wina monitora tylko w starych komputerach, grach wideo itd
    >były modulatory UHF żeby można było podłączyć do zwykłego telewizora

    Tylko ze moje radio FM lapalo szumy zalezne od trybu graficznego VGA.
    Zadnych modulatorow.
    Wiec przeslanki ze sie da sa.

    >który nie posiadał wejścia wideo, najczęściej się tak działo gdy ktoś
    >miał "nieszczelną" instalację i wtedy działało to jak nadajnik.

    Kiedys urzadzilismy mecz szachowy ZX Spectrum kontra Atari XL.
    Spektrus gral nieczysto .. zaklocal atarynie obraz :-)
    Tylko ze ataryna byla porzadnie ekranowana, w tym i kabel porzadny.
    Wiec pytanie ktoredy lapal .. ale lapal.

    J.

  • 72. Data: 2010-02-04 07:28:19
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 03 lut 2010 23:17:03 in article news:<hkcsl0$c7p$1@news.onet.pl>
    SP6STZ wrote:

    > 6,5 MHz to nie UKF, chyba że coś odebrałeś na częstotliwości
    > harmonicznej, w każdym razie sygnał i tak za słaby, no i rozmiary anteny
    > odbiorczej w tej sytuacji raczej zbyt duże.
    > SP6STZ

    Ale z pośredniej 30-40Mhz już łatwiej odebrać na Byle Złomie(TM) ;)

  • 73. Data: 2010-02-04 07:50:19
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ghost przemówił ludzkim głosem:

    > Ekspertem nie jestem, ale spróbować mogę. Jest takie coś jak "Program
    > Operacyjny Innowacyjna Gospodarka", który w celach szczegółowych ma
    > napisane "Wzrost wykorzystania technologii informacyjnych i
    > komunikacyjnych w gospodarce". Jak dla mnie zdalny odczyt idealnie do tego
    > pasuje, bo jest to: 1. technologia informacyjna 2. technologia
    > komunikacyjna. Papier wszystko przyjmie.

    hint: w gospodarce

  • 74. Data: 2010-02-04 07:52:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Tu rozumiem jeszcze mniej -- znam takie, które zapina się na rurze
    > wlotowej i wylotowej przy kaloryferze. Jaki sens ma pomiar temperatury
    > powietrza?

    Jak się nie mierzy temperatury wody przychodzącej, wychodzącej i przepływu,
    a tylko temperaturę grzejnika to jedyną metodą oszacowania ilości ciepła,
    które grzejnik oddaje jest pomiar temperatury powietrza (dla mnie to jest
    taki sam związek jak między temperaturą struktury IC, temperaturą otoczenia,
    wydzielaną w scalaku mocą i jego rezystancją termiczną).
    Oszacowanie byłoby dokładniejsze jakby jeszcze znać prędkość przepływu
    powietrza. Gdy to pisałem nasunął mi się wniosek - gdyby zwiększyć przepływ
    powietrza bez zmiany jego temperatury to ilość odbieranego ciepła by
    wzrosła, a wskazania licznika nie.

    > Przecież otwarcie okna i nagły powiew mroźnego powietrza
    > radykalnie zmienia odczyty, a chyba nie powinno.

    Powinno. Ilość oddawanego przez grzejnik ciepła gwałtownie wzrasta, a
    rozliczać mamy dostarczoną energię a nie temperaturę grzejnika.
    P.G.

  • 75. Data: 2010-02-04 07:53:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ??
    > A heterodyna?

    Przeciez to sama bańka sieje, a wlasciwie siala - dzisiaj technika nieco
    nieaktualna.

  • 76. Data: 2010-02-04 07:55:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4b6a7cd4$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > powietrza. Gdy to pisałem nasunął mi się wniosek - gdyby zwiększyć
    > przepływ powietrza bez zmiany jego temperatury to ilość odbieranego ciepła

    Ba, licznik pokaze nawet mniej.

  • 77. Data: 2010-02-04 08:01:46
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hint: w gospodarce

    Spróbuj udowodnić, że spółdzielnia mieszkaniowa się do tego nie zalicza.

  • 78. Data: 2010-02-04 08:32:51
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 3, 11:44 pm, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > powietrza? Przecież otwarcie okna i nagły powiew mroźnego powietrza
    > radykalnie zmienia odczyty, a chyba nie powinno.

    P = ?T / Rth
    więc jak najbardziej powinno :)
    Marek

  • 79. Data: 2010-02-04 08:48:38
    Od: "Piotrek" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > analiza liczników, skargi lokatorów na zawyżone rachunki. Samej kradzieży
    > żadną antenką nie wymacasz. Nie pracuję w energetyce ale jeżeli są
    > szukacze trasowe do kabli w ziemi, to nie widzę problemu, żeby nie dało
    > się podłączyć generatora w mieszkaniu skarżącego się lokatora i
    > poszperanie dokąd jego instalacja się ciągnie. Tu coś z antenką może pomóc
    > ale nie na zasadzie przejechania się po ulicy i wykrycia, że ktoś kradnie.
    > Kradziony prąd "wygląda" tak samo, jako pole elektromagnetyczne. Wykrywacz
    > może pomóc w lokalizacji miejsca kradzieży a nie w samym wykryciu

    Można stosować do wykrycia odgałezienia (lewy odplyw) na kablu do licznika
    energii elektrycznej stosując reflektometr. Podejrznego odbiorcę (niskie
    opłaty ) można sprawdzić takim przyrządem.
    http://www.elmier.pl/folderki/Reflektometr%20Kablowy
    %20RM-20.pdf

    Piotrek

  • 80. Data: 2010-02-04 08:52:59
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 03 lut 2010 23:28:36 in article news:<hkctam$dqu$1@news.onet.pl>
    SP6STZ wrote:

    > Pachnie mi to bardziej grupą pl.misc.paranauki lub artykułem w "Fakcie"
    > SP6STZ

    Nie wielki (bo 20") a high-end i nie GHz, a 121.5 MHz
    http://www.technewsworld.com/story/37435.html