  • 1. Data: 2010-02-01 21:58:11
    Temat: Superheterodyna FM - deser
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Małe co nieco z dawnych lat.
    < http://www.speedyshare.com/files/20701881/radio.rar >
    Sama kostka (czyli MAA661/TAA661) jest o tyle ciekawa, że po odpowiednim
    ustawieniu punktu pracy pozwalała na to : < http://42.pl/u/26nj >
    czyli zbudowanie ultraprostego odbiorniczka UKF.

    Sławek
    --
    ________ Bez ekonomii nie byłoby bogactwa, i znacznie mniej biedy.
    _/ __/ __/ Samuel Johnson

  • 2. Data: 2010-02-01 22:48:56
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    ____________
    > /___/___/ Sławomir Szczyrba                          steev/AT/hot\dot\pl
    A po co budować takie radyjka jak niedawno widziałem w kiosku gazetę z
    radyjkiem. ładna obudowa, zegarek, stereo, bateria i słuchawki w komplecie. Z
    dychę kosztowała gazeta z radiem. Dużą zaletę miało radio z gazety. Za dychę na
    100% działało.

  • 3. Data: 2010-02-01 23:03:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    > dychę kosztowała gazeta z radiem. Dużą zaletę miało radio z gazety. Za dychę na

    I znowu się zaczyna. Kiedyś było takie hobby, nazywało sie
    radioamatorstwo. Możesz o tym poczytać w Internecie. :> Wierz w to lub
    nie, ale paru radioamatorów (sam się do tej grupy mogę zaliczyć) jeszcze
    się znajdzie. To zapewne do nich ta wiadomość była adresowana.
    Zresztą założę się, że nie każdy projekt z AVR robiony przez młodsze
    pokolenie (wychowane już na mikroprocesorach) ma w 100% praktyczne
    zastosowanie. Nieraz też taniej można by kupić odpowiednik w sklepie. W
    dziale DIY portalu elektroda.pl także pojawiają się projekty robione dla
    czystej satysfakcji.

  • 4. Data: 2010-02-01 23:09:34
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    kogutek - where do you want to go today ?

    > A po co budować takie radyjka [...]
    Bo można. [1]

    > dychę kosztowała gazeta z radiem. Dużą zaletę miało radio z gazety. Za dychę na
    > 100% działało.

    Primo, miało automatyczny tuning góra/dół.
    Secundo, lepsze radio mam w mojej mptrójce[1] :)
    Tertio, niektórzy lubią własnoręcznie zmontować coś co gra...

    [1] W sumie to po co ludzie tworzą sami MP3-playery, skoro można
    gotowego kupić za kilkanascie-kilkadziesiąt złotych?

    Sławek
    --
    ________ Która godzina? To ile czasu nam jeszcze zostało!?
    _/ __/ __/ (ostatnie słowa gracza RPG)

  • 5. Data: 2010-02-01 23:19:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 2 Feb 2010 00:09:34 +0100, Sławomir Szczyrba wrote:
    >kogutek - where do you want to go today ?
    >Bo można. [1]

    >[1] W sumie to po co ludzie tworzą sami MP3-playery, skoro można
    >gotowego kupić za kilkanascie-kilkadziesiąt złotych?

    Obecnie to nie ma zadnego sensu. Dawniej troche mialo.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-02 02:43:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Obecnie to nie ma zadnego sensu. Dawniej troche mialo.

    Czemu tak uważasz?

  • 7. Data: 2010-02-02 08:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>
    > Czemu tak uważasz?

    Teraz czy dawniej ?

    Dawniej to sobie chcialem zrobic plytoteke do samochodu. Teraz moge
    po prostu kupic taniej.

    Choc i teraz jest jeszcze niuans ze jak ktos ma firmowe radio
    zintegrowane z samochodem, to jedyny sensowny ruch jest udawac
    zmieniarke CD.
    A takie urzadzenia sa, tylko kosztuja jeszcze drogo jak na polska
    kieszen, i w ramach hobby mozna miec z tego jakis zysk.

    J.

  • 8. Data: 2010-02-02 10:05:04
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

> [...]
    > A takie urzadzenia sa, tylko kosztuja jeszcze drogo jak na polska
    > kieszen, i w ramach hobby mozna miec z tego jakis zysk.

    Drogo to pojecie względne. Ostatnio szukałem do Volvo jakiejś
    empetrojkowej alternatywy. Wszelakie konwertery do iPoda na eBayu to koszt
    ok $130 (plus srajpod), na polskim Allegro urządzenie udające zmieniarkę z
    kartą SD ok 600PLN. Ale znalazłem firmę która robi podobne urządzenie za
    295PLN. Generalnie dużo, ale i tak cena o połowę mniejsza niż inne
    rozwiązania :)

    PS. Są jeszcze transmitery FM, ale celowo pomijam tą kwestię :)
    Qwinto

  • 9. Data: 2010-02-02 10:53:03
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Qwinto! Cssy... Cssy ja moge s tobą pogadać?

> [...]
    > rozwiązania :)
    >
    > PS. Są jeszcze transmitery FM, ale celowo pomijam tą kwestię :)

    Są jeszcze MP3 w postaci kasety magnetofonowej, które można wrzucić
    w radioodbiorniki posiadające odtwarzacz :)
    (nie, nie przelotka mp3-radio, tak, przewijanie działa)

    Sławek
    --
    ________ 30 zdań, ktore może powiedzieć kobieta nagiemu mężczyźnie :
    _/ __/ __/ 30. Zdaje się, ze to zrobi ze mnie rannego ptaszka.

  • 10. Data: 2010-02-02 11:07:55
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> wrote in message

    > Są jeszcze MP3 w postaci kasety magnetofonowej, które można wrzucić
    > w radioodbiorniki posiadające odtwarzacz :)
    > (nie, nie przelotka mp3-radio, tak, przewijanie działa)

    O tym przez grzeczność w ogóle nie chciałem wspominać ;)

    Qwinto