  • 1. Data: 2011-10-30 10:46:57
    Temat: krzesło Aeron - odradzam
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    W trosce o swój kręgosłup postanowiłem wybulić kasę na jedno z droższych
    krzeseł na rynku czyli na Aeron od Herman-Miler. Krzesło wybrałem
    zgodnie z tabelą wzrostu i wagi na stronie jednej z angielskich firm (na
    stronie polskiego dystrybutora nie było takich bajerów). Co ciekawe ta
    angielska strona gdzie można było poznać wszystkie szczegóły i wybrać
    odpowiednie parametry tego krzesła zniknęła krótko po tym jak ją
    odwiedziłem. Krzesło wybrałem zgodnie z tabelą jednak muszę przyznać że
    dla moich gabarytów zalecano model B lub C. Ja wybrałem mniejszy B.

    Krzesło powstało w latach 90. ubiegłego wieku. Zyskało miano kultowego.
    Więc spodziewałem się, że przez tyle lat produkcji dograli
    najdrobniejsze szczegóły.

    Zalety:
    Duże możliwości regulacji. Wszystkie regulatory w zasięgu rąk. Jakość
    wykonania bez zarzutu.

    Wady:
    Zbyt niskie podłokietniki (przy moim wzroście 185cm). To powoduje, że
    praktycznie pozostają tylko 2 pozycje do siedzenia (pomijając pozycje
    przygarbione lub niebezpiecznie krzywe). Jedna pozycja gdy oparcie jest
    zablokowane pod kątem 90 stopni do siedziska i trzeba wtedy siedzieć
    wyprostowanym jak struna (bo oparcie się na podłokietnikach to
    niebezpieczne wypaczenie kręgosłupa). A druga pozycja to pozycja "pół
    leżąca" z max. wychyleniem w tył... i w tej pozycji też trzeba być
    wyprostowanym i nie można się bezpiecznie oprzeć na podłokietnikach.

    Ta wada podłokietników dla mnie nie była oczywista w pierwszym kontakcie
    z takim krzesłem.

    Dodatkowo człowiek instynktownie garbi się na tym krześle i ramiona
    wywijają się mu ku przodowi właśnie dla tego, że instynktownie chce się
    oprzeć na tych zbyt niskich podłokietnikach.

    Te podłokietniki mają regulację wysokości ale tylko w zakresie od
    absurdalnie niskiego do średniego. Nie ma poziomu "wysokiego".
    Zastanawiałem się nad tym i uważam że dało by się to łatwo zmienić bo
    wystarczyło by zrezygnować z poziomu absurdalnie niskiego na rzecz
    średniego i wysokiego. Wymaga to tylko wyższych podpórek tych
    podłokietników i nie wymaga zmian w sposobie regulacji ich wysokości.

  • 2. Data: 2011-10-30 11:12:28
    Temat: Re: krzesło Aeron - odradzam
    Od: " " <f...@g...pl>

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > odpowiednie parametry tego krzesła zniknęła krótko po tym jak ją
    > odwiedziłem. Krzesło wybrałem zgodnie z tabelą jednak muszę przyznać
    Ĺźe
> [...]
    > średniego i wysokiego. Wymaga to tylko wyższych podpórek tych
    > podłokietników i nie wymaga zmian w sposobie regulacji ich wysokości.

    ja jako programista wogole bym nie inwestowal w krzesła, raczej
    w dobre 'żarcie'; mz moja forma znacznie bardziej zalezy od
    jedzenia niz od krzesła; jak programuje z domu to chwilowo też
    potrafie programowac czy testowac albo poszukac czegos
    na stojąco a nawet przywalić (postukac reką czy kijkiem -
    bo jakis tu akurat lezy) np w stojaca nieopodal szafe;
    mialem kumpla ktory twierdzil ze na stojaco lepiej mu sie
    programuje - (wazne by nie siedziec przy kompie pare
    godzi sztywno bez przerwy, wyskakiwac np co pare godzin na
    krotki spacer itp (akurat wlasnie ide skoczyc po cos do
    jedzenia ))

  • 3. Data: 2011-10-30 11:39:55
    Od: " " <f...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > godzi sztywno bez przerwy, wyskakiwac np co pare godzin na
    > krotki spacer itp (akurat wlasnie ide skoczyc po cos do

    fotka mojego stanowiska pracy:

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/st.jpg

    (joke (*), krzak zaslania)

    (*) troche absurdalny ten joke (choc nie zmienia to faktu
    ze mz w rosliny doniczkowe warto szczegolnie inwestowac)
    ale troche mie zawsze ciekawiloby gdyby grupowicze
    w dobie powszechcnosci telefonow fotograficznych sfotografowali
    i zalinkowali cos ze swojego otoczenia (nie dla zgrywy tylko
    by sie np czyms pochwalic ) - dygresja

  • 4. Data: 2011-10-30 11:49:18
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 30/10/2011 10:46, Szyk wrote:
> [...]
    > Zbyt niskie podłokietniki (przy moim wzroście 185cm). To powoduje, że
    > praktycznie pozostają tylko 2 pozycje do siedzenia (pomijając pozycje

    jesteś wysoki, wybrałeś średnio model.

    Ja ze swojej storny polecam te krzesła (pracuję na nich od 5 lat), tylko
    ja mam przeciętne rozmiary ...

    B.

  • 5. Data: 2011-10-30 13:10:22
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Skoro chcesz dbac o kregoslup, to proponuje pisac w pozycji
    siedzaco-lezacej.
    Smieszne?
    Od kilku lat zmienilem pozycje i sobie chwale:)

    http://www.kosz.moj.pl/tak_tez_mozna.jpg

  • 6. Data: 2011-10-30 13:58:13
    Od: " " <f...@g...pl>

    Jacek <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > siedzaco-lezacej.
    > Smieszne?
    > Od kilku lat zmienilem pozycje i sobie chwale:)

    mi chodzilo o nie fotografowanie siebie tylko swojego
    otoczenia, rządam usunicia tej fotki, (np AL moglby dac jakiś
    pejzarz z ameryki a jarzabek ze swojego city), moj kot:

    http://dl.dropbox.com/u/42887985/mojkot.jpg

  • 7. Data: 2011-10-30 14:03:28
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 30 Oct 2011 13:58:13 +0000 (UTC), f...@g...pl
    napisał(a):

> [...]
    > otoczenia, rządam usunicia tej fotki, (np AL moglby dac jakiś
    > pejzarz z ameryki a jarzabek ze swojego city), moj kot:

    Drzewko Ci sie popieprzylo.

  • 8. Data: 2011-10-30 14:55:40
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: " " <f...@g...pl>

    u mnie pod gazetą wszysko ok, choć czasem chyba moze
    byc tak ze nie widze niektorych postow (wszystko ok
    jesli pominac pewne przemeczenie czasem)

  • 9. Data: 2011-10-30 15:38:36
    Temat: Re: krzes?o Aeron - odradzam
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 30 Oct 2011 11:46:57 +0100, Szyk <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >odwiedziłem. Krzesło wybrałem zgodnie z tabelą jednak muszę przyznać że
    >dla moich gabarytów zalecano model B lub C. Ja wybrałem mniejszy B.

    Buty tez kupujesz przez Internet, bez mierzenia?...

    A.L.

  • 10. Data: 2011-10-30 19:56:19
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 30-10-2011 11:46, Szyk wrote:
> [...]

    > wykonania bez zarzutu.
    >
    > Wady:
    > Zbyt niskie podłokietniki (przy moim wzroście 185cm). To powoduje, że
    Z tego co piszesz to nie krzeslo jest zle tylko uzytkownik jest
    przewymiarowany.

    Pozdr

    Marek