  • 1. Data: 2011-10-30 11:20:39
    Temat: jaka aplikacja PC do 100% obsługi komórki via kabel/BT
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    (było na pl.misc.telefonia.gsm ale zero odzewu)

    chciałbym zrobić coś w rodzaju stanowiska telefonistki tzn komp z np win XP
    + komórka na kablu (lub dwóch kablach nie licząc ładowarki)
    czyli niezbyt zorientowana informatycznie osoba siedzi sobie przed kompem,
    ma na łebku słuchawkomikrofon, na ekranie klawiaturkę i np okienko do
    wklejenia nru, podstawowe buttony połącz/rozłącz, fajnie jakby miała też
    button nagrywaj/zakończ. Tor audio komóki łatwo wyprowadzić do karty audio
    kompa, co daje możiwość nagrywania, regulacji głośności itp. Polecenia
    połącz/rozłącz niemal każda komórka rozumie w postacji komend AT które
    dostaje po drugim kabelku szeregowym bądź USB które udaje szeregówkę. Można
    też tą drogą wysyłać SMSy i je odczytywać. No i można taki interfejsik
    wyrysować we Flashu (daje się z niego wypluć aplikację .exe) i z
    pośrednictwem paru biblioteczek komunikować z portem szeregowym.
    ALE
    możliwe że istnieją już takie programiki dodawane do komórek fabrycznie. Zna
    ktoś soft który daje z kompa 100% dostęp do komórki? Czyli nawiązywanie
    rozmów, sporadyczne naklepanie i odbiór SMSa, nagranie rozmowy (może nawet
    odszukanie nagrania i odtworzenie go rozmówcy w trakcie rozmowy?) i
    oczywiście jakiś rejestr połączeń.

    Jeżeli nie ma to w mojej sytuacji najprościej zrobić jako exe wyplute z
    oskryptowanej
    animacji macromedia flash, plus biblioteczka spinająca flasha z portem com,
    niestety na
    płatnej licencji rzędu 900USD z tego co wybadałem. Da się to obejść?

  • 2. Data: 2011-10-30 12:36:07
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 30.10.2011 12:20, adamschodowy wrote:

> [...]
    > niestety na
    > płatnej licencji rzędu 900USD z tego co wybadałem. Da się to obejść?

    Flash ma obsługę socketów, więc można użyć jakiegoś pośrednika, który
    przekieruje port TCP na port COM (pod linuksem używałem do tego
    remserial). Druga opcja to użyć AIR, które ma już możliwość grzebania w
    plikach na dysku, więc chyba będzie mogło otworzyć plik "\\.\com5"