  • 1. Data: 2016-09-09 05:03:27
    Temat: kto pomoże uratować avr'a ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No oczywiście, jak mi się spieszy, to musiał mi się uwalić podczas
    programowania (ISP via usbasp) procek w układzie. Atmega 2561.

    Klasycznie przestał odpowiadać programatorowi.
    Próbowałem z zewnętrznym zegarem 1MHz, ale z zerowym efektem.
    Podobno jak się przestawi pin RESET na I/O to może tak być. Prawda to
    aby ?? No bo jakieś inne "elektryczne" uszkodzenie raczej nie wchodzi w grę.

    No tak czy owak będę musiał go wylutowywać, na szczęście mam jeden
    zapasowy. Ale ile to potrwa, zanim znowu coś się popierdzieli ?
    .

    No wiem, że można atmele ratować przez programowanie równoległe.
    Ale w układzie tego nie da rady zrobić, nawet jakbym podolutowywał
    wymagane linie, bo niestety niektóre wymagane piny w MCU są podłączone w
    układzie tak, że by to HVPP pewnie nie działało.

    Jak już wylutuję, to podobno AVR Dragon ma możliwość pracy w HVPP to
    może jakoś na upartego dam radę. Tyle, że nic mi to nie pomoże, bo i tak
    trzeba go wyciągać przecież z układu...

    No to teraz pytanie - może jakiś ryzykowny cudowny pomysł na postawienie
    go na nogi bez wylutu (jak go szlag trafi to trudno, skoro i tak muszę
    wstawiać nowy) ? Jakieś zaklęcie magiczne czy coś ? Obrzęd z kurczakiem ?

    A tak w ogóle - mam już dosyć tych wiecznych problemów z fusami.
    Poza tym to szeregowe wysyłanie programu za każdym razem trwa długo
    (program ma ponad 128kB już).

    Jest jakiś sprzętowy amulator atmeli, żeby uniknąć takich zabaw ?

  • 2. Data: 2016-09-09 06:44:13
    Temat: Re: kto pomoże uratować avr'a ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno - czy przy podnoszeniu avr zewnętrznym zegarem trzeba
    odłączyć kwarc ? Bo nie nie chciało mi się wylutowywać...
    Ale na chłopski rozum chyba to nie powinno być konieczne ?

  • 3. Data: 2016-09-09 09:03:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dodam jeszcze, że co gorsza w padniętym MCU najprawdopodobniej jest
    wyłączony JTAG... Szkoda, bo te piny mam akurat wolne i może by się udało.

  • 4. Data: 2016-09-09 11:00:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Próbowałem z zewnętrznym zegarem 1MHz, ale z zerowym efektem.
    > Podobno jak się przestawi pin RESET na I/O to może tak być. Prawda to aby
    > ??
    Pamiętam, jak przez mgłę, że mieliśmy kiedyś tego typu problemy. Ustąpiły
    wszystkie jak przenieśliśmy się na Xmega.
    P.G.

  • 5. Data: 2016-09-09 13:40:35
    Od: bat <b...@m...com>

    On 09.09.2016 05:03, sundayman wrote:

    1MHz to za mało. Przystaw mu do xtal1 co najmniej 4MHz. Ja mam taki
    generatorek 7MHz z haczykiem w metalowej obudowie ze szpilką na końcu i
    kabelkami zasilania.

  • 6. Data: 2016-09-09 20:08:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    > Podobno jak się przestawi pin RESET na I/O to może tak być. Prawda to
    > aby ?? No bo jakieś inne "elektryczne" uszkodzenie raczej nie wchodzi w

    Wyłączenie pinowi reset funkcji reset uniemożliwia programowanie ISP.
    Pozostaje programator równoległy.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2016-09-09 23:29:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pamiętam, jak przez mgłę, że mieliśmy kiedyś tego typu problemy.
    > Ustąpiły wszystkie jak przenieśliśmy się na Xmega.

    Ha, ba ! Też bym chciał :)
    Niestety nie mogę teraz zmienić hardware - oryginalnie była M128 i
    jedyne co mogłem, to wymienić ma M2561, ponieważ w M128 zabrakło pamięci
    programu...

    A chyba nie ma xmegi pinologicznie zgodnej z M128 (ż żeby pamięć
    programu była większa niż 128k) ?

  • 8. Data: 2016-09-12 19:46:05
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2016-09-09 o 13:40, bat pisze:
    > On 09.09.2016 05:03, sundayman wrote:
    >
    > 1MHz to za mało. Przystaw mu do xtal1 co najmniej 4MHz. Ja mam taki
    > generatorek 7MHz z haczykiem w metalowej obudowie ze szpilką na końcu i
    > kabelkami zasilania.

    1 MHz to nie jest za mało. Programator zawsze musi taktować minimum 1/8
    zegara.

  • 9. Data: 2016-09-13 00:16:27
    Od: bat <b...@m...com>

    On 12.09.2016 19:46, Robert Zemła wrote:

    > 1 MHz to nie jest za mało. Programator zawsze musi taktować minimum 1/8
    > zegara.

    Może nie taktuje i w dalszym ciągu procek wygląda na nieżywy. Dać mu
    8MHz do XTAL1.

  • 10. Data: 2016-09-13 04:25:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 12.09.2016 o 19:46, Robert Zemła pisze:

    > 1 MHz to nie jest za mało. Programator zawsze musi taktować minimum 1/8
    > zegara.

    Parę razy już to robiłem i 1Mhz było ok.
    Niestety tym razem dupa blada.

    Czy to wyłączony pin reset, czy padł w ogóle ?
    Na razie nie wiem, wylutowałem i wstawiłem nowy.
    Jak będę miał chwilę spróbuję go postawić via HVPP.
    Programator mam (AVR DRAGON) , tylko czasu teraz nie mam :)