  • 1. Data: 2014-11-16 22:47:06
    Temat: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy ktos z was uzywa filtrow ochronnych na obiektywy?
    Jesli tak, to jakich?
    Nie chodzi mi o uv czy skylight, ale wlasnie o ochronne.
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-11-16 22:59:46
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-16 o 22:47, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Czy ktos z was uzywa filtrow ochronnych na obiektywy?
    > Jesli tak, to jakich?
    > Nie chodzi mi o uv czy skylight, ale wlasnie o ochronne.

    Po co ta dodatkowa optyka?
    Jak nie robię zdjęć , to używam takiego czarnego dekielka :-)

  • 3. Data: 2014-11-16 23:33:23
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-16 22:59, cef wrote:
    > Po co ta dodatkowa optyka?
    > Jak nie robię zdjęć , to używam takiego czarnego dekielka :-)

    A jak robisz...?

    Generalna uwaga: nie każdy zajmuje się fotografią studyjną.
    Nie każdy też fotografuje przy idealnej pogodzie i szybko
    chowa aparat do torby, jak zobaczy pierwszą kroplę deszczu.

    Zalety:
    - realna ochrona (sól, woda, pył, piach),
    - łatwo czyścić (płaska powierzchnia zamiast zakrzywionych soczewek
    i rowków),
    - powłoki hydrofobowe,
    - zastępuje dekielek.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 4. Data: 2014-11-17 00:21:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <54691e52$0$18075$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Po co ta dodatkowa optyka?
    > Jak nie robię zdjęć , to używam takiego czarnego dekielka :-)

    O, nastepny madrala.
    Po to, ze czasem wymieniasz obiektywy w takich warunkach, ze szkla sie
    moga porysowac.
    Piasek w powietrzu, wrzucenie obiektywu do plecaka, czy odlozenie na
    ziemie.
    Zdarza sie tez, ze ktos dotknie ci obiektywu.
    Czy naprawde brakuje ci wyobrazni zeby wyobrazic sobie takie sytuacje?
    --
    TA

  • 5. Data: 2014-11-17 14:02:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 16. November 2014 22:47:07 UTC+1 schrieb
    T...@s...in.the.world:
> [...]
    > Jesli tak, to jakich?
    > Nie chodzi mi o uv czy skylight, ale wlasnie o ochronne.

    formalnie biorac to nie sa filtry , gdyz niczego nie filtruja , to sa nasadki
    ochtronne tzw protectory , ale mniejsza o to.
    jakich - najdrozszych - niestety . Innych nie ma sensu.

  • 6. Data: 2014-11-17 18:31:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-17 o 00:21, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > Zdarza sie tez, ze ktos dotknie ci obiektywu.
    > Czy naprawde brakuje ci wyobrazni zeby wyobrazic sobie takie sytuacje?

    No wyobrażam sobie. Do plecaka nie wkładam bez dekielka,
    nie wymieniam też bez dekielka. A co do paluchów i pyłków
    to jest naturalna eksploatacja. Obiektyw nie jest od tego, żeby
    ładnie się prezentował, tylko żeby nim robić zdjęcia.
    Nie dbam przesadnie o jakąś jakość optyczną, więc nawet nie chodzi mi tu
    o jakieś straty światła, jakości, rozmycia itp tylko po co jeszcze
    dokładać dodatkowe
    szkło. A jak zakładam jakiś polar czy sky to mam zdejmować to dodatkowe
    szkiełko?
    Jaki widzisz sens używania tegoż?

  • 7. Data: 2014-11-17 18:39:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-16 o 23:33, Piotr Kosewski pisze:

    > A jak robisz...?

    Jak używam, że mi niepotrzebne dodatkowe szkło?

    > Generalna uwaga: nie każdy zajmuje się fotografią studyjną.

    W ogóle mnie to nie interesuje.

    > Nie kaĹźdy teĹź fotografuje przy idealnej pogodzie i szybko
    > chowa aparat do torby, jak zobaczy pierwszą kroplę deszczu.

    Przy idealnej pogodzie, to trudno zrobić jakieś ciekawe ujęcie :-)
    Nie chowam aparatu jak pada - chowam pod kurtkę, zakrywam deklem -
    krople spadają tak samo na dekiel plastikowy jak i na szklany.
    Rozmazać można tak samo na obiektywie jak i na deklu.
    Wytrzeć jakoś trzeba.

    > Zalety:
    > - realna ochrona (sól, woda, pył, piach),

    Jak każde inne zanieczyszczenia - można złapać
    niezależnie od posiadania pokrywki.

    > - łatwo czyścić (płaska powierzchnia zamiast zakrzywionych soczewek
    > i rowkĂłw),

    To jedyne co do mnie przemawia.

    > - powłoki hydrofobowe,

    Pewnie z citofazą nanostrukturalną :-)

    > - zastępuje dekielek.

    Dekielek szybciej się ściąga :-)

  • 8. Data: 2014-11-17 19:51:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <546a30de$0$2841$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > dokładać dodatkowe
    > szkło. A jak zakładam jakiś polar czy sky to mam zdejmować to dodatkowe

    Taki, ze filtr kosztuje w porywach 100zl (sprawdzic czy nie Marumi Exus)
    a obiektyw kilkanascie setek a czesto i wiecej (za te 15 mm zaplacilem
    2600).
    Czego tu nie rozumiesz?
    --
    TA

  • 9. Data: 2014-11-17 19:54:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <546a32d3$0$3027$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Dekielek szybciej się ściąga :-)

    No, jednak nie zrozumiales.
    Filtru sie nie sciaga.

    No dobra, ja tam cie do uzywania filtru nie zmuszam
    Ale nie o to w tym watku pytalem, a ty zasmiecasz watek, piszac nie na
    temat o swoich przekonaniach religijnych.
    EOT
    --
    TA

  • 10. Data: 2014-11-17 20:42:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-17 o 19:51, T...@s...in.the.world pisze:

    > Taki, ze filtr kosztuje w porywach 100zl (sprawdzic czy nie Marumi Exus)
    > a obiektyw kilkanascie setek a czesto i wiecej (za te 15 mm zaplacilem
    > 2600).
    > Czego tu nie rozumiesz?

    Czyli to jednak Ty nie zrozumiałeś.
    Załóż sobie kilka - zwiększysz bezpieczeństwo.
    Ja fotografuję sobie zupełnie amatorsko , wiele lat i nigdy nie
    miałem nawet okazji, żeby uszkodzić obiektyw. Więc zakładanie dodatkowego
    szkła uważam za zbędne. Pytałeś kto używa, jakoś nikt się nie zgłosił,
    to pozwoliłem sobie na taki - jak to nazywasz- przekaz religijny.