  • 1. Data: 2014-11-17 02:01:30
    Temat: prośba o pomoc w znalezieniu wygodnego narzędzia do analizy zdjęć
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    Mam problem w znalezieniu narzędzia do analizy obrazu/zdjęć. Postaram się to
    w miarę swoich możliwości wyjaśnić o co chodzi.

    Mam serię zdjęć tego typu: http://1drv.ms/1xbF1vb. Zdjęcie prezentuje 3
    obszary w gradiencie szarości, nazwijmy je polami kryterialnymi "stopień
    jasny", "stopień pośredni" i "stopień ciemny". Seria zdjęć zaczyna się od
    zdjęcia "zerowego", bazowego podstawowego, w stosunku do którego chcę
    porównywać wszystkie kolejne zdjęcia serii.

    Muszę ocenić "szarość" obrazu w polach kryterialnych, oznaczonych dla
    przykładu czerwoną ramką. Wartość jaką chciałbym uzyskać to np. uśredniona
    wartość szarości w zakresie 0-255. zaznaczam sobie obszar a narzędzie
    (którego szukam) pokaże mi taką średnią.

    Czy znacie może narzędzie programowe, które ma taką funkcjonalność? A jeśli
    nie - czym w miarę wygodnie możnaby to zrealizować.

    Czekam na pomysły za które z góry dziękuję, a w razie pytań szczegółowych
    jestem do dyspozycji

    pzdr, sz.

  • 2. Data: 2014-11-17 09:55:22
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2014-11-17 02:01, cac pisze:
> [...]
    >
    > Czy znacie może narzędzie programowe, które ma taką funkcjonalność? A
    > jeśli nie - czym w miarę wygodnie możnaby to zrealizować.

    Bez problemy dało się to robić narzędziami firmy Computer Scanning
    Systems, ale nie wiem, czy to się jeszcze da kupić.

    --
    J.R.

  • 3. Data: 2014-11-17 11:22:30
    Od: "cac" <c...@p...onet.pl>

    > Bez problemy dało się to robić narzędziami firmy Computer Scanning
    > Systems, ale nie wiem, czy to się jeszcze da kupić.

    potrzebuję naprawdę prostego narzędzia, najlepiej darmowego

    zaznaczam obszar, a on mi uśrednia jasność i podaje ją w zakresie 0-100%
    albo 0-255. Jeszcze jakby posiadał opcję zapisu tych danych do pliku
    tekstowego to byłoby mistrzostwo.

    Słuchajcie, a możnaby to zrealizować skryptem w Ps?

    Zaznaczam ręcznie 3 obszary.
    Ps piksel po pikselu sprawdza jasności pikseli
    Ps wyrzuca do pliku tekstowego te jasności

    Resztę załatwiam w Excelu

  • 4. Data: 2014-11-17 11:51:11
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2014-11-17 11:22, cac pisze:

> [...]
    >
    > zaznaczam obszar, a on mi uśrednia jasność i podaje ją w zakresie 0-100%
    > albo 0-255. Jeszcze jakby posiadał opcję zapisu tych danych do pliku

    Zaznaczone obszary jeden po drugim kopiujesz do irfanview, image ->
    histogram, w okienku pojawia się histogram i średnia jasność obrazka.
    Do pliku trzeba przepisywać...

    Pewnie każdy program do obróbki obrazu ma taką możliwość, może nawet
    liczy histogram i średnią na zaznaczonym obszarze? (Irfan liczy dla
    całego obrazka)

    --
    J.R.

  • 5. Data: 2014-11-17 13:08:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > nie - czym w miarę wygodnie możnaby to zrealizować.
    >
    > Czekam na pomysły za które z góry dziękuję, a w razie pytań szczegółowych

    takich programow istnieje cala masa
    jak zwykle niezawodny Irfanwief , bezplatny

    zaznaczas myszka obszar ktory Cie interesuje

    ctrl+y usuwa reszte

    wchodzisz w obraz / histogram i odczytujesz srednia wartosc.

    nastpnie zamykasz histogram

    i ctrl+z masz ponownie caly obraz
    i powtarzasz dla dowolnych fragmentow.

    mozna gimpem , mozna ps-em itd