  • 61. Data: 2014-11-28 12:05:30
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2014, XX YY wrote:

    > mozna by w ogole mowic " szkielko" , albo "szybka" - po co tak skomlikowanie "
    filtr ochronny".

    W sprawie formalnej: "szybka z powłokami w oprawce" :P
    (co do meritum się zgadzam, druga strona medalu to podejście
    matematyczne czyli "filtr zerowy", zero - istnienie zera
    - znakomicie pozwala rozwiązać wiele problemów matematyki :>
    a trzecia to właśnie "dodatki" charakterystyczne dla
    filtrów)

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2014-11-28 21:38:00
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 12:26:45 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

> [...]
    > - znakomicie pozwala rozwiązać wiele problemów matematyki :>
    > a trzecia to właśnie "dodatki" charakterystyczne dla

    W sprawie zasadniczej znam sporo rodzajów filtrów fotograficznych nie będących
    szybkami ani nie posiadających oprawek.
    To się nazywa reductio ad absurdum.
    Pozdrawiam Marcin

  • 63. Data: 2014-11-28 21:43:26
    Od: d...@v...pl

    napisał:

> [...]
    > - znakomicie pozwala rozwiązać wiele problemów matematyki :>
    > a trzecia to właśnie "dodatki" charakterystyczne dla

    Pomysł z "filtrem zerowym" całkiem mi się podoba. W końcu "protektory" mają w zerowym
    stopniu ( zmierzającym do zera dla ścisłości) wpływać na parametry strumienia
    światła, natomiast mają odfiltrowywać zanieczyszczenia mechaniczne.
    Pozdrawiam Marcin

  • 64. Data: 2014-12-08 10:15:04
    Od: " 666" <...@...6>

    Np. na jachcie na morzu - sól z przedniej soczewki jest bardzo trudno
    usunąć, a filtr to można namoczyć w umywalce jakby co.

    -----

  • 65. Data: 2014-12-08 22:20:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-08 o 10:15, 666 pisze:
    > Np. na jachcie na morzu - sól z przedniej soczewki jest bardzo trudno
    > usunąć, a filtr to można namoczyć w umywalce jakby co.

    A w kadzi jest smoła.

  • 66. Data: 2014-12-20 21:23:57
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    No i w koncu kupilem 'filtr ochronny' w postaci uv B+W. :-)
    Za 49mm dalem 25zl z wysylka.
    Ale po namysle dokupilem Marumi Polar Super DHG ( za 165 z wysylka).
    Ten drugi bardziej mi sie podoba :-)
    --
    TA

  • 67. Data: 2014-12-21 22:03:39
    Od: d...@v...pl

    W dniu sobota, 20 grudnia 2014 21:23:59 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    > Za 49mm dalem 25zl z wysylka.
    > Ale po namysle dokupilem Marumi Polar Super DHG ( za 165 z wysylka).

    Słusznie, tylko każdy z tych filtrów ma inne zastosowanie...
    Pozdrawiam Marcin

  • 68. Data: 2014-12-21 23:25:26
    Od: " 666" <...@...6>

    No tak, najpierw nakręcamy cenny filtr polaryzacyjny, i dopiero na niego
    tani filtr ochronny ;-)

    -----

  • 69. Data: 2014-12-22 01:51:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <b...@g...c
    om>,
    d...@v...pl wrote:

    > Słusznie, tylko każdy z tych filtrów ma inne zastosowanie...
    > Pozdrawiam Marcin

    Dla mnie ten polar to 2w1. Za jednym zamachem zalatwia sprawe ochrony.
    --
    TA

  • 70. Data: 2014-12-23 01:52:24
    Od: d...@v...pl

    W dniu niedziela, 21 grudnia 2014 23:25:31 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
    > No tak, najpierw nakręcamy cenny filtr polaryzacyjny, i dopiero na niego
    > tani filtr ochronny ;-)
    >

    > -----

    Znane mi są przypadki że na drogi i dobry filtr UV nakręcano plastikową Hoyę ...
    I choć brzmi to jak żart z gatunku liczenia papieru foto w paczce, to spotkałem
    takiego delikwenta osobiście.
    Pozdrawiam Marcin