  • 1. Data: 2008-02-21 23:20:40
    Temat: kupbilet.pl - OT
    Od: "neon" <n...@w...pl>

    Chciałem się podzielić moimi "wrażeniam" dotyczącymi kupbilet.pl i nie
    chodzi mi o kwestię tego że nie działa (lub jak kto woli - nieco wolno :)
    działa). Może to mocno offtopic ale jednak to tyczy się "problemu polskiego
    Internetu".

    Mianowicie - czy gdybyście byli właścicielami portalu kupbilet.pl
    pozostawilibyście na stanowisku jej obecnego prezesa (może i właściciela:),
    który mówi, że należy zaczekać przed wejściem do serwisu (do kiedyśtam:) bo
    coś tam im nie działa. Ja mam wrażenie, że człowiek ten zmysły postradał.
    Zamiast wyrwać sobie wszystkie włosy w celu naprawy serwisu bądź co bądź
    wybranego do obsługi ogólnokrajowego szaleństwa kupowania biletów na euro,
    gość podcina gałąź na której sam siedzi. Toż to precedens w kwestii
    "lansowania się". Ciekawe ile imprez PZPN pozwoli obsłużyć jeszcze przez
    kupbilet.pl.

    że o wycieku danych osobowych z serwisu nie wspomnę...

    PS. Allegro z jej niezapomnianym rzecznikiem prasowym lepiej nadawałoby się
    do obsługi tej "imprezy"...

  • 2. Data: 2008-02-22 08:08:30
    Temat: Re: kupbilet.pl - OT
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    neon pisze:
    > PS. Allegro z jej niezapomnianym rzecznikiem prasowym lepiej nadawałoby
    > się do obsługi tej "imprezy"...

    kupbilet.pl to firma kogucik nie wiadomo skąd, zupełnie bym się nie zdziwił gdyby
    otrzymali
    uprawnienia do odsprzedaży biletów bez jakiegokolwiek przygotowania, wyłącznie na
    podstawie
    koneksji w pzpnie. Jak znam życie to zatrudnili na umowę o dzieło studenta drugiego
    roku
    informatyki by postawił im jak najtaniej serwis www. Ten jak kazali tak zrobił.
    Dowiedział
    się od kolegów, że najlepsze hostingi to tylko w ovh, to też się specjalnie nie
    zastanawiał,
    a jako że o mosixach będzie miał zajęcia dopiero za 2 semestry to mamy narodowego
    dealera
    biletów takiego jak mamy...

    Zresztą:
    nazwa domeny: kupbilet.pl
    id abonenta: nta30483 (FIRMOWA)
    serwery nazw: fns1.sgh.waw.pl.[194.145.96.21] fns2.sgh.waw.pl.[193.111.27.194]

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

    Facsimile Optimized for Rational Mathematics and Accurate Troubleshooting

  • 3. Data: 2008-02-22 08:18:35
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Piotr Suchowski pisze:

> [...]
    > nazwa domeny: kupbilet.pl
    > id abonenta: nta30483 (FIRMOWA)
    > serwery nazw: fns1.sgh.waw.pl.[194.145.96.21]

    tia..

    dla mnie to porazka
    serwis który w olbrzymiej wiekszosci będzie uzywany w PL
    postawiono w serwerowni w DE
    jakby nie mozna było postawic tego w PL
    pewnie w PL nie ma datacenter który by mógł obsłużyć taki ruch ;)

    żenada i kolesiostwo

    p.s.
    za to będzie kolejny maybach w PL
    ;)

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2008-02-22 08:25:11
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    neon <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > coś tam im nie działa. Ja mam wrażenie, że człowiek ten zmysły postradał.

    Przecież to śmierdzi na odległość.

    Domena kupbilet.pl zarejestrowana jest na spółkę Less sp. z o.o. w siedzibą
    w Rudzie Śląskiej. Szybki research pokazuje czym zajmuje się ta firma:

    http://www.kalendarze.biz/less-sp-z-o-o/
    http://www.infoadresy.pl/firma.php?action=wizytowka&
    id=75404

    Co ciekawe: http://www.less.com.pl/ ;-)

    Serwis hostują w tanim hostingu we Francji (który problemów wydajnościowych
    niema, jeden telefon i dostajesz nowy zapas mocy), DNS na darmowym
    freedns.sgh.waw.pl...

    Full profeska.

    > że o wycieku danych osobowych z serwisu nie wspomnę...

    Ja myślę, że to jest właśnie najpoważniejszy zarzut.

    Mam jeszcze inny, ale nie potrafię go udowodnić - może tak właśnie
    miało być, może ten system miał nie działać, żeby dla PZPN została
    większa pula biletów do rozdysponowania dla różnych fryzjerów, krawców
    czy manicurzystów...

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 5. Data: 2008-02-22 08:31:29
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    icek pisze:
> [...]
    > postawiono w serwerowni w DE
    > jakby nie mozna było postawic tego w PL
    > pewnie w PL nie ma datacenter który by mógł obsłużyć taki ruch ;)

    [root@nocnik ~]# host kupbilet.pl
    kupbilet.pl has address 91.121.126.32
    [root@nocnik ~]# whois 91.121.126.32 |grep descr
    descr: OVH SAS
    descr: Dedicated Servers
    descr: http://www.ovh.com
    descr: Paris, *France*

  • 6. Data: 2008-02-22 08:52:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > to też się specjalnie nie zastanawiał, a jako że o mosixach będzie miał
    > zajęcia dopiero za 2 semestry to mamy narodowego dealera biletów takiego

    Ja nie bardzo rozumiem jedną rzecz i proszę o wyjaśnienie:

    Gdy pytałem kilka razy o dobry hosting, to zawsze słyszałem, jaki to OVH
    nie jest zajebisty i że mam go koniecznie brać. A w powyższym poście
    widzę raczej krytykę OVH. O co z tym dostawcą w końcu chodzi?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-02-22 08:53:43
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    neon <n...@w...pl> wrote:
> [...]

    Co ciekawe: http://www.less.com.pl/ ;-)

    Serwis hostują w tanim hostingu we Francji (który problemów wydajnościowych
    zazwyczaj nie ma, jeden telefon i dostajesz nowy zapas mocy),

  • 8. Data: 2008-02-22 08:53:47
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Piotr Suchowski pisze:

    > [root@nocnik ~]# host kupbilet.pl
> [...]
    na 99% pewien jestem
    ze w pierwszy dzien widziałem ruch do DE
    ale coz.. nie miałem wtedy okularów

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2008-02-22 09:04:46
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Any User pisze:

> [...]
    > nie jest zajebisty i że mam go koniecznie brać. A w powyższym poście
    > widzę raczej krytykę OVH. O co z tym dostawcą w końcu chodzi?

    Przecież to nie jest wina łącz a mocy serwerów (a może jednego
    serwera:)) i zasady działania serwisu.

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 10. Data: 2008-02-22 09:06:57
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Przecież to nie jest wina łącz a mocy serwerów (a może jednego
    > serwera:)) i zasady działania serwisu.

    Nie bardzo rozumiem. Czy OVH ma problemy z serwerami?