  • 1. Data: 2008-02-20 07:46:25
    Temat: Znowu dziennikarzyna coś nasmarował (Gazeta Prawna)
    Od: futszaK <f...@g...com>

    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2156
    .221.0.39.20.1.0.1.htm

  • 2. Data: 2008-02-20 09:25:51
    Od: "Marcin" <h...@w...pl>

    ciekawe ze google nic nie wiedza o takiej firmie ...

    jest za to firma Mat. (w artykule jest: Met.),

    samo info (powielane z bledami) trafilo juz na kilka portali.

    ciekawe komu podpadli...

    czy tez: kto sie nie wyspal ;]

  • 3. Data: 2008-02-20 14:02:07
    Od: "depeq" <w...@p...podam>

> [...]
    >
    > jest za to firma Mat. (w artykule jest: Met.),
    >
    > samo info (powielane z bledami) trafilo juz na kilka portali.

    Rzeczywiście błąd, chodzi na pewno o firmę MatCom która podpadła
    przynajmniej połowie Szczytna :) Typowo 'śmieciowy' dostawca internetu
    głównie po wi-fi przekraczający dopuszczalne moce, mający klienta i jakość
    usług w głębokim poważaniu. Sieci mają oparte na DSL-ach Tepsy a pracownicy
    to domorośli administratorzy, ludzie po zawodówkach, emeryci nie mający
    często pojęcia co robią... wystarczy ich posłuchać i żal serce ściska.... A
    niestety w wielu miejscach (m.in. wioski w okolicach Szczytna) jest to
    jedyny dostępny operator lub konkurencję dla niego stanowią podobni
    pseudo-ISP wciskający ciemnotę. Mimo, że ich 'usługi' są tańsze niż kablówka
    czy Neo tam gdzie to możliwe powoli tracą klientów bo szkoda ludziom nerwów.

  • 4. Data: 2008-02-20 16:15:40
    Od: futszaK <f...@g...com>

    depeq wrote:

> [...]
    > czy Neo tam gdzie to możliwe powoli tracą klientów bo szkoda ludziom nerwów.

    pozostaje teraz pytanie:
    Czy ten śmieciowy dostawca Internetu w momencie pojawienia sie realnej
    konkurencji zmieni sie, lub też inaczej: czy zarobione na urynie
    pieniądze zostaną przeznaczone na wybudowanie sieci z prawdziwego
    zdarzenia ?

    Temat znany z kablówek, też się pisało że kablówki powinny być robione
    tak czy inaczej, a to co się w Polsce robi to dno i wodorosty bo to śmo,
    srał pierdział gryzł wode.
    Ja osobiście znam przypadek kablówki,która właśnie tak budowała sieci na
    zadupiach, szumy i trzaski, monofoniczny dźwięk, a ludzie jednak to
    kupowali.

    Po latach ten sam właściciel zbudował sieć z prawdziwego zdarzenia:
    światłowody, cyfrowa jakość i nie na zadupiach tylko w całkiem sporym
    mieście. Sieć ma rok czasu i kilka tysięcy abonentów samego Internetu,
    jak mawia właściciel sieci "to jest dla mnie dopiero skromna
    emeryturka".

    Może to jest metoda na dorobienie się w polskich warunkach ?

    futszaK

  • 5. Data: 2008-02-20 18:34:36
    Od: andzio <a...@w...pl>

    futszaK pisze:

> [...]
    > emeryturka".
    >
    > Może to jest metoda na dorobienie się w polskich warunkach ?

    Jako ze jestem akurat w zasiegu tej sieci (na szczescie jeszcze nie jest
    moja bezposrednia konkurencja) moge sie wypowiedziec na jej temat.
    Zaczynali odwaznie - 8zl miesiecznie przez jakis tam czas i umowa na dwa
    lata (parametry lacza nieokreslone:)) Teraz to sa laptopy za zlotowke, 3
    miesiace gratis i inne pierdoly, ale nadal brak parametrow lacza. Po
    prostu wszystkich chetnych podlaczaja pod dsl (najczesciej 1Mbps) i
    tyle. Jest 1 klient ma mega. Jest 20 nie maja nic :(. Typowa firma
    chcaca wygryzac konkurencje. Rozrzucaja ulotki zanim wejda do
    wioski/miasteczka i tam gdzie maja najwiecej chetnych stawiaja swoj
    nadajnik z podpietym laczem z tpsa.
    Wygla to tak jakby jakis "marketingowiec" wzial sie za biznes - papiery
    umowy i inne duperele maja priorytet nad rozwiazaniami technicznymi itp.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to ze ulotki sa tak pieknie skonstruowane
    i docieraja do kazdego mieszkanca przynajmniej raz w miesiacu. Do tego
    dochodzi numer 0800 i ludziska dzwonia tam na potege. Mile Panie z
    infolini (jogurciki) informuja samymi "ach" "ochami" jaki to internet
    jest potrzebny itp nie wspominajac nigdy o technologii, parametrach itp.
    Klient skuszony oferta podpisuje umowe i praktycznie na tym sie konczy.
    Zostaje albo z umowa i sprzetem, ale czesto bez zasiegu, albo ma
    zainstalowany sprzet, a internet dziala mu od 01:00 do 06:00 w nocy.
    Miesiac spoznienia z platnoscia i sprawy trafiaja do firmy
    windykacyjnej. Wszelkie zgloszenia awarii itp pozostaja nierozpatrzone
    (nikt nie wydaje numerow zgloszen itp wiec nic nie mozesz udowodnic
    pozatym ze dzwoniles). Zero jakiegokolwiek serwisu i wsparcia.
    Wszystko byloby ok (ludzie myslacy nie pojda do takiego operatora) gdyby
    nie to ze mieszkancy w miastach w ktorych jest zasieg ow firmy boja sie
    wifi i prawdopodobnie nigdy z takiej formy podlaczenia do sieci Internet
    juz nie skorzystaja.

    pozdrawiam;
    andzio

  • 6. Data: 2008-02-20 19:11:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Z innej beczki.
    Od kiedy TPSA ma gwarancje łącza?
    Jest tylko to, że jest dostęp do internetu, minimalna prędkość zero,
    maksymalna jest określona.
    Jedyną gwarancją usługi największego operatora, jest to, że ona wogóle
    działa. Nie ma minimalnych prędkości.

    Czepiacie się.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2008-02-20 19:16:59
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > maksymalna jest określona.
    > Jedyną gwarancją usługi największego operatora, jest to, że ona wogóle

    No ale w przypadku tpsa czy innych ISP'ow, brak zapisu w umowie nie
    skutkuje brakiem dzialania w terenie. A ta firma podchodzi do tego
    troszke tak jakby myslala ze skoro w umowie jest taki zapis to nie
    trzeba swiadczyc wogole jakichkolwiek uslug lub swiadczyc je na poziomie
    zerowym.

    --
    pozdrawiam;
    andzio

  • 8. Data: 2008-02-20 20:30:16
    Od: "depeq" <w...@p...podam>

> [...]
    > tak jakby myslala ze skoro w umowie jest taki zapis to nie trzeba
    > swiadczyc wogole jakichkolwiek uslug lub swiadczyc je na poziomie zerowym.

    Dodam, że znam osobę, która miała przyjemność korzystać z usług firmy
    MAJTKOM (tak są nazywani w regionalnym slangu ;) całkowicie za darmo (za
    udostępnienie im kominu pod instalację anten punktu dostępowego) i
    zrezygnowała na rzecz Neostrady. Była w o tyle dobrej sytuacji że mogła
    zrezygnować w każdej chwili :)

    Dla szarych klientów jest to znacznie trudniejsze, pozwole sobie przytoczyć
    kilka innych smaczków z regulaminu Matcomu:

    "Umowa abonencka może zostać rozwiązana przez Użytkownika bez wypowiedzenia
    w trybie natychmiastowym w przypadku gdy przerwa w świadczeniu usługi
    dostępu do sieci lokalnej Operator z winy Operatora lub na skutek działania
    siły wyższej trwała dłużej niż 21 kolejnych dni licząc od daty zgłoszenia
    usterki przez Użytkownika do Biura obsługi Abonenta."

    "Usunięcie usterki uniemożliwiającej korzystanie z usługi użytkowania Sieci
    powinno być dokonane bezzwłocznie, nie później niż w 60 godz. od zgłoszenia
    usterki, za brak możliwości korzystania z usługi powyżej 60 godz.
    Użytkownikowi przysługuje ulga w opłacie z tytułu użytkowania sieci
    komputerowej w wysokości 1/30 za każdy dzień, licząc od dnia zgłoszenia do
    Administratora."

    W obu punktach jest mowa o dostępie do _sieci_lokalnej_, a nie Internecie.
    Biednym użytkownikom net czasem nie działa przez kilka-kilkanaście dni, albo
    da się z niego korzystać jedynie późną nocą i nie mogą ani rozwiązać umowy
    ani dostać żadnej ulgi. A panowie 'technicy' jedyne co robią to
    przekierowują antene klienta na inny AP (mają ich w mieście nasiane jeden na
    drugim).

    A drugiej strony jednak "widziały gały co brały" - trzeba czytać umowy które
    sie podpisuje.

    A w regulaminach tp są zapisy o 24h bez dostępu za które przysługuje ulga
    ale powszechnie wiadomo, że jeśli jakość działania dsl-a czy neostrady
    utrzymuje się na niskim poziomie lub występują liczne przerwy to mimo że
    regulaminowe 24h nie zostaną przekroczone bez problemów obniżają opłatę
    abonamentową i to zwykle o więcej niż 1/30.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 9. Data: 2008-02-20 21:13:48
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "andzio" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No ale w przypadku tpsa czy innych ISP'ow, brak zapisu w umowie nie
    > skutkuje brakiem dzialania w terenie. A ta firma podchodzi do tego

    Hehe dobre.
    A słyszałeś, jak załatwiałem naprawę niedziałającego 2,5 miesiąca DSL przez
    France Telekom? Poszukaj w Googlach.
    A może słyszałeś o mantrze powtarzanej na blulajnie, w której klient
    dowiaduje się, że nie ma żadnych gwarancji prędkości?

  • 10. Data: 2008-02-21 02:26:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:
    > http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2156
    .221.0.39.20.1.0.1.htm

    "dziennikarzyna coś nasmarował" = nierzetelność? Jeśli tak to gdzie ją
    widzisz?

    --
    Marcin