  • 1. Data: 2010-09-11 21:32:16
    Temat: kupno samochodu i problem z rejestracja
    Od: "lukasz" <...@...z>

    witam

    sytuacja jest taka, facet kupil samochod 2 lata temu , i nie
    przerejstrowujac go na siebie sprzedal tydzien temu mojemu znajomemu,
    samochod ma wazny przeglad wbity w dowod, i oc,- w dowodzie oc wpisany jest
    nr rejestracyjny obecny, i dane- imie i nazwisko tego ktory kupil 2 lata
    temu,

    Pytanie czy mozna zarejestrowac ten samochod teraz na siebie, pokazujac dwie
    umowy obecna i ta sprzed dwoch lat?

    czy konieczna jest rejestracja tego samochodu przez poprzedniego wlasciciela
    i dopiero z nowym nr i dowodem spisac poprawna umowe.

    lukasz

  • 2. Data: 2010-09-11 21:34:39
    Temat: Re: kupno samochodu i problem z rejestracja
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "lukasz" <...@...z> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie czy mozna zarejestrowac ten samochod teraz na siebie, pokazujac
    > dwie umowy obecna i ta sprzed dwoch lat?

    mozna.
    Warunkiem jest posiadanie wszelkich posrednich umów w tym wypadku w sumie
    będą dwie umowy.
    Całkiem normalna sytuacja.

    Nie stresuj sie, bo nie masz powodów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2010-09-11 21:49:40
    Od: "lukasz" <...@...z>

    > Warunkiem jest posiadanie wszelkich posrednich umów w tym wypadku w sumie
    > będą dwie umowy.
    > Całkiem normalna sytuacja.
    >
    > Nie stresuj sie, bo nie masz powodów.

    dzieki za szybka odpowiedz, tak gdzies slyszalem ale nie bylem pewien, w
    poniedzialek jeszcze potwierdzimy w urzedzie lokalnym bo co urzad do
    obyczaj.

    zastanawia mnie jszcze co z podatkiem? bo w sumie poprzedni wlasciciel go
    uniknął zapłacenia.

    luk

  • 4. Data: 2010-09-11 22:05:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > obyczaj.
    >
    > zastanawia mnie jszcze co z podatkiem? bo w sumie poprzedni wlasciciel go

    Nie uniknął, ale Ciebei to nie interesuje
    Podatek płaci sie od umowy, a nie od rejestracji
    I na zapłącenie jego czas urzędowy bez względu na to czy a jesli to kiedy
    samochod został zarejestrowany
    Ty zapłać swoje pcc w ciągu 14 dni .. i po kłopocie. Rejestrowac nie musisz,
    choć jezdzenie z dwoma umowami w DR będzie dla policjanta podejrzane

    ps. dla malkontentów - tak, istnieje obowiązej przerejesrtowania auta w
    ciągu miesiąca od daty zakupy, ale nie istnieją przepisy okreslające to co
    sie stanie, jesli tego nie zrobisz, wiec tym samym przepis staje sie martwy
    i mozna go olac, co z reztą od jakiegoś czasu praktykuje.
    Płące pcc, bo trzeba, załatwiam sprawe OC - bo tak jest prościej i jeżdze na
    starych blachac - "bo tak".

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2010-09-11 22:15:50
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > martwy i mozna go olac, co z reztą od jakiegoś czasu praktykuje.
    > Płące pcc, bo trzeba, załatwiam sprawe OC - bo tak jest prościej i jeżdze

    od teraz ma to sie zmienić. jeśli nie przerejstrujesz auta w ustawowym
    terminie, wszystkie opłaty okołorejstracyjne drożeją o 50%.

    Jacek

  • 6. Data: 2010-09-11 22:16:40
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 11.09.2010 22:05, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    > Ty zapłać swoje pcc w ciągu 14 dni .. i po kłopocie. Rejestrowac nie
    > musisz, choć jezdzenie z dwoma umowami w DR będzie dla policjanta

    Miałem 4 umowy i 1 fakturę i policja się nie czepiała - a jakie to
    korzystne kiedy ktoś (sm...) chce Cię poinformować o mandacie (-;
    Najstarsza umowa była z 2007 roku i nie stanowiło to problemu przy
    rejestracji.

> [...]
    > martwy i mozna go olac, co z reztą od jakiegoś czasu praktykuje.
    > Płące pcc, bo trzeba, załatwiam sprawe OC - bo tak jest prościej i

    Dokładnie! W urzędzie też nikt się nie czepiał gdy pojawiłem się tam 3
    miesiące po zakupie.

  • 7. Data: 2010-09-11 23:43:46
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Jacek pisze:
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > od teraz ma to sie zmienić. jeśli nie przerejstrujesz auta w ustawowym
    > terminie, wszystkie opłaty okołorejstracyjne drożeją o 50%.

    Ale skoro on nie zamierza rejestrowac - to mu to rybka. Zwiekszenie
    oplat nie obowiazuje kolejnego kupca.

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 8. Data: 2010-09-12 09:13:22
    Od: amos <g...@g...com>

    Kuba (aka cita) napisał(a):
> [...]
    > samochod zostaďż˝ zarejestrowany
    > Ty zap�a� swoje pcc w ci�gu 14 dni .. i po k�opocie. Rejestrowac nie
    musisz,
    > cho� jezdzenie z dwoma umowami w DR b�dzie dla policjanta podejrzane
    >
    > ps. dla malkontent�w - tak, istnieje obowi�zej przerejesrtowania auta w
    > ci�gu miesi�ca od daty zakupy, ale nie istniej� przepisy okreslaj�ce to co
    > sie stanie, jesli tego nie zrobisz, wiec tym samym przepis staje sie martwy
    > i mozna go olac, co z reztďż˝ od jakiegoďż˝ czasu praktykuje.
    > P��ce pcc, bo trzeba, za�atwiam sprawe OC - bo tak jest pro�ciej i je�dze

    Ale rozumiem, ze OC na nowego (aktualnego) wlaaciciela?

    --
    amos

  • 9. Data: 2010-09-13 16:54:06
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    Ale rozumiem, ze OC na nowego (aktualnego) wlaaciciela?

    tak i z OC jest mały niuans

    OC na ciebie samochód (twój, nie twój)
    jak wypowiedzieć umowę OC sprzedając samochód?

    praktykował ktoś?

  • 10. Data: 2010-09-13 22:30:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale rozumiem, ze OC na nowego (aktualnego) wlaaciciela?
    >
    > tak i z OC jest mały niuans
    >
    > OC na ciebie samochód (twój, nie twój)
    > jak wypowiedzieć umowę OC sprzedając samochód?
    >
    > praktykował ktoś?

    to, ze samochód nie jest przerejestrowany, nie znaczy, ze nie jest Twój, bo
    Twoją wlasnością stał sie z dniem podpisania umowy K-S.
    Wtedy też OC stało sie Twoją wlasnością, ktorą albo przepisujesz na siebie,
    albo wypowiadasz. Jesli przepisaleś na siebie, bez przerejestrowania
    samochodu, to podczas jego sprzedaży NIC SIE NIE ZMIENIA. Wypowiadasz SWOJĄ
    polise OC, mimo, ze widnieje na niej Twoje nazwisko i "nie Twoj" nr
    rejestracyjny

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl