  • 1. Data: 2010-09-11 18:03:22
    Temat: [PROSBA] Krew
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2010-08-26 19:07, to pisze:

    > "Do zdarzenia doszło na ul. Karczunkowskiej w pobliżu skrzyżowania z
    > Nawłocką. Kierowca ciężarówki skręcał w lewo, kiedy nagle z łuku wyjechał
    > motocyklista. Kierowca jednośladu nie wyhamował i uderzył w szoferkę
    > ciężarówki."
    >
    > http://42.pl/u/2r36
    >
    > Wygląda na to, że prawdopodobnie nie dał szans kierowcy ciężarówki.

    Mała prośba w nawiązaniu do wątku z 26 sierpnia.

    "W związku z wypadkiem Pawła Wertela i koniecznością przeprowadzenia
    operacji zwracamy się z ogromną prośbą o pomoc w oddaniu krwi.
    Każdego chętnego prosimy o zgłoszenie się do Stacji Krwiodawstwa w
    szpitalu przy ul. Lindleya wejście od ul. Nowogrodzkiej
    i wskazanie Pawła Wertela jako odbiorcy.
    Krew musi byc oddana najpóźniej do wtorku (14 września).
    Grupa krwi nie ma znaczenia."

    Ja już oddałem po raz pierwszy w życiu.

    --
    www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto zobacz czy nie było wrakiem

  • 2. Data: 2010-09-11 18:48:59
    Temat: Re: [PROSBA] Krew
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Chris

    > Ja już oddałem po raz pierwszy w życiu.

    Niestety jakaś infekcja mnie dopadła. Przeziębienie w sensie. Z tym chyba
    nie można? Czy można? Sorry za głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-09-11 19:13:31
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-09-11 18:48, to pisze:
    > begin Chris

    > Niestety jakaś infekcja mnie dopadła. Przeziębienie w sensie. Z tym chyba
    > nie można? Czy można? Sorry za głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem.

    Zawsze lekarz ocenia.

  • 4. Data: 2010-09-11 19:43:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2010 19:13:31 +0200, spammtrapp napisał(a):

    > Zawsze lekarz ocenia.

    Od chorego raczej nie wezmą. Nie ma sensu iść moim zdaniem z
    przeziębieniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-09-11 20:44:47
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 11.09.2010 18:03, Chris pisze:
    > Grupa krwi nie ma znaczenia."

    Czyli motocyklista ma AB+ ?

  • 6. Data: 2010-09-11 21:27:43
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli motocyklista ma AB+ ?

    Nie, to jest zdaje się tak że liczy się ilośc krwi oddanej na daną osobę i
    na tej podstawie on dostaje "bezpośrednio" swoją krew.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2010-09-11 21:33:43
    Temat: Re: Krew
    Od: amos <g...@g...com>

    On 11 Wrz, 18:48, to <t...@a...xyz> wrote:
    > Niestety jakaś infekcja mnie dopadła. Przeziębienie w sensie. Z tym chyba
    > nie można? Czy można? Sorry za głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem.

    Wlasciwie krew mozna oddac w kazdym szpitalu czy Centrum Krwiodastwa
    podajac nazwisko pacjenta i miejsce do ktorego ma trafic.

    Ponizej przydatne informacje dotyczace oddania krwi:
    (za http://www.rckik-warszawa.com.pl)

    Kandydat na dawcę krwi lub dawca krwi:

    * Kwalifikowany jest przez lekarza do oddania krwi, osocza,
    zabiegów aferezy i innych zabiegów na podstawie oceny informacji
    zawartych w wypełnionym kwestionariuszu dla dawców krwi, wywiadu
    lekarskiego, badania przedmiotowego uwzględniającego wyniki
    pomocniczych badań diagnostycznych,
    * W obecności lekarza przed każdym zabiegiem pobrania krwi, osocza
    lub innym zabiegiem (w tym m. in. osocza metodą plazmaferezy, krwinek
    płytkowych i krwinek białych metodą aferezy automatycznej) wyraża w
    kwestionariuszu pisemną zgodę na określony zabieg.
    * Dawca w każdej chwili podczas donacji może wycofać zgodę na
    oddanie krwi, a po oddaniu krwi może poinformować, że jego krew nie
    nadaje się do przetoczenia.
    * Badanie lekarskie pozwala wykryć szereg sytuacji, w których
    oddawanie krwi jest przeciwwskazane. Przeciwwskazania mogą być
    bezwzględne, dyskwalifikujące badaną osobę na stałe lub względne
    dyskwalifikujące czasowo.
    * Badanie lekarskie poprzedzające pobranie krwi od kandydata na
    dawce krwi lub od dawcy krwi obejmuje:
    - wywiad medyczny
    - skrócone badanie przedmiotowe

    WYWIAD MEDYCZNY
    Wiek

    *
    dawcą może być osoba w wieku od 18 do 65 lat
    *
    w wyjątkowych przypadkach lekarz może wyrazić zgodę na oddanie
    krwi przez osobę powyżej 6 roku życia
    *
    dawcy pierwszorazowi do 60 roku życia, powyżej tego wieku po
    uzyskaniu zgody lekarza w placówce służby krwi

    BADANIE PRZEDMIOTOWE

    Lekarz przeprowadza skrócone badanie przedmiotowe kandydata na dawcę
    lub dawcy krwi zwracając uwagę na:

    1. Wygląd ogólny

    Dyskwalifikuje się osoby, których wygląd ogólny może wskazywać na
    pozostawanie pod wpływem alkoholu, narkotyków lub leków oraz nadmierne
    pobudzenie psychiczne.

    2. Ciężar ciała

    Ciężar ciała nie powinien być mniejszy niż 50 kg

    3. Temperatura ciała

    Temperatura ciała, która mierzona jest pod pachą nie powinna
    przekraczać 37oC

    4. Tętno

    Tętno powinno być miarowe o częstotliwości od 50 do 100 uderzeń na
    minutę

    5. Ciśnienie tętnicze

    Wartości ciśnienia tętniczego nie powinny przekraczać:

    180 mm Hg dla ciśnienia skurczowego

    100 mm Hg dla ciśnienia rozkurczowego

    6. Węzły chłonne

    Szczególną uwagę należy zwrócić na stan obwodowych węzłów chłonnych
    przede wszystkim szyjnych, karkowych, nadobojczykowych i pachowych,
    powiększenie obwodowych węzłów chłonnych stanowi przeciwwskazanie do
    pobrania krwi aż do wyjaśnienia przyczyny ich powiększenia.

    7. Zmiany skórne

    Okolica miejsca wkłucia do żyły powinna być wolna od jakichkolwiek
    zmian chorobowych.

    --
    amos

  • 8. Data: 2010-09-11 23:10:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 11 Sep 2010 20:44:47 +0200, Excite <n...@n...pl> wrote:

    > Czyli motocyklista ma AB+ ?

    Nie. Oddajesz swoją do banku krwi, a potrzebujący dostaje
    właściwą, niekoniecznie od Ciebie. Twoją dostaną inni.

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2010-09-12 10:51:37
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2010-09-11 18:48, to pisze:
    > begin Chris

    > Niestety jakaś infekcja mnie dopadła. Przeziębienie w sensie. Z tym chyba
    > nie można? Czy można? Sorry za głupie pytanie, ale naprawdę nie wiem.

    Chyba nie ale i tak jak ktoś pisał o tym decyduje lekarz.

    --
    www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach
    www.just4fun.pl - wyszperane w sieci

  • 10. Data: 2010-09-12 11:15:33