  • 1. Data: 2010-09-11 08:52:21
    Temat: Jaki olej na zimę do starego autka
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    Samochód stary, zmęczony korkami - ma już 14 lat, ale jeździ bez
    najmniejszych problemów. Colt z silnikiem 1.3 mojej dziewczyny wymaga
    wymiany oleju. Zawsze wlewałem Mobila 10W40 i filtrowałem Knechtem. Samchód
    zużywa 150-200ml oleju na 1000km w jeździe miejskiej. Palił bez problemu
    nawet na prawie 30 st. mrozie.
    Ale może jest coś lepszego? Jakiś Valvoline a może Shell? Są relatywnie
    droższe, ale może są też i lepsze? Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2010-09-11 11:22:52
    Temat: Re: Jaki olej na zimę do starego autka
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> napisał

    > Ale może jest coś lepszego? Jakiś Valvoline a może Shell? Są relatywnie
    > droższe, ale może są też i lepsze? Co o tym sądzicie?

    A co to znaczy twoim zdaniem lepsze? Co chcesz osiagnac?
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-09-11 11:35:27
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    > A co to znaczy twoim zdaniem lepsze? Co chcesz osiagnac?

    Mniejsze opory przy odpalaniu auta. Wierz mi, widziałem na zlocie Hondy
    zamrożone do -32 st. C oleje różnych producentów... Mobil 1 10W40 zachowywał
    się jak miód, a nie jak olej... LIQUI MOLY i Valvoline były płynne jak przy
    temperaturze pokojowej. Nieco większą gęstość osiągnął oryginalny 10W40
    Magnatec z polskiej dystrybucji (Inter Cars) i jakiś olej z zielonej
    buteleczki... prawdopodobnie BP. Lotos 10W40 wyglądał jak zamieniający się
    ciało stałe smalec. Najciekawiej jednak wyglądał olej made by Orlen. Ten to
    w ogóle zamarzł.

    Takie doświadczenie naprawdę działa na wyobraźnię... ;) Pomyśl teraz tak,
    który z tych olei chroni silnik już od przekręcenia kluczykiem zimą?

  • 4. Data: 2010-09-11 11:52:20
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> napisał w
    wiadomości news:i6fih0$1t1$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Takie doświadczenie naprawdę działa na wyobraźnię... ;) Pomyśl teraz tak,
    > który z tych olei chroni silnik już od przekręcenia kluczykiem zimą?

    Skoro widziales i wiesz, to po co pytasz?

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2010-09-11 11:53:48
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-11 11:35, syntax error wrote:

> [...]
    > jak zamieniający się ciało stałe smalec. Najciekawiej jednak wyglądał
    > olej made by Orlen. Ten to w ogóle zamarzł.

    no ja właśnie wlewam Liqui Moly 10w-40 MoS2 kupując go w DE i sprawuje
    się w zimie wyśmienicie. Na dolewke używam Magnateca... Jeśli
    rzeczywiście jest tak jak mówisz, to zmień na Liqui Moly albo Valvoline.

    Pozdr
    Olek

  • 6. Data: 2010-09-11 12:04:57
    Od: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>

    > Skoro widziales i wiesz, to po co pytasz?

    Bo to samochód, który ma 14 lat ('97), a nie jakaś nowa rakieta.

  • 7. Data: 2010-09-11 12:06:49
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-09-11 12:04, syntax error pisze:

    > Bo to samochód, który ma 14 lat ('97), a nie jakaś nowa rakieta.

    I w silniku takiego auta te oleje sie zachowuja inaczej przy tych -32?

  • 8. Data: 2010-09-11 13:01:15
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2010 11:35:27 +0200, syntax error napisał(a):

> [...]
    >
    > Takie doświadczenie naprawdę działa na wyobraźnię... ;) Pomyśl teraz tak,
    > który z tych olei chroni silnik już od przekręcenia kluczykiem zimą?

    A czy był testowany Mobil 1 5W50 ?
    Bardzo by mnie interesowało jak się ma w stosunku do M1 10W40 oraz innych
    5W50... jak np. ma się też Shell Ultra Helix itd...

  • 9. Data: 2010-09-11 13:10:35
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> napisał

    > Takie doświadczenie naprawdę działa na wyobraźnię... ;) Pomyśl teraz tak,
    > który z tych olei chroni silnik już od przekręcenia kluczykiem zimą?

    Czyli chodzi Ci o eksploatacje auta w ekstremalnie niskich
    temperaturach. To zle sformulowales pytanie. Lepkosc przy
    okreslonej temperaturze nie jest wyznacznikiem "lepszosci"
    oleju. Olej ma spelniac okreslone normy. Sa one zawsze podawane.
    Jesli produkt ich nie spelnia (a mozna to zweryfikowac laboratoryjnie)
    masz podstawe do dochodzenia odszkodowania. Przy temperaturach
    ponizej -30 stopni musza byc stosowane oleje typu 5W lub 0W, np.
    0W20. Niestety taki olej nie nadaje sie do starych silnikow.
    Pozostaje Ci trzymanie auta w pomieszczeniu, montaz grzalki, albo
    spuszczanie goracego oleju po jezdzie i wlewanie cieplego przed
    jazda. Eksploatacja aut w tak niskich temperaturach niesie tez
    wiele innych problemow.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2010-09-11 13:14:28
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-09-11 08:52, syntax error pisze:
> [...]
    > Ale może jest coś lepszego? Jakiś Valvoline a może Shell? Są relatywnie
    > droższe, ale może są też i lepsze? Co o tym sądzicie?

    Moja rada - działa? Jak działa to po co chcesz cos zmieniać :) Ja z
    Valvoline nie jestem zadowolony, kupiłem maxlife i zaczęły mi
    hydropopychacze hałasować, wróciłem do starego oleju i nagle cisza...
    dziwne ale co poradzę. Brat jeździ na orlenowskim Ultorze :) i nie narzeka.