  • 1. Data: 2009-03-31 08:45:02
    Temat: ladowanie przez miniUSB
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    jestem lub bylem w posiadaniu telefonow ktore jak standard maja gniazdo
    miniUSB. Ale tylko Nokia sie nie ladowala - dlaczego? to jakas polityka
    koncernu zeby sprzedawac ladowarki???

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 2. Data: 2009-03-31 08:51:32
    Temat: Re: ladowanie przez miniUSB
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-03-31 10:45, KuFeL pisze:
    > jestem lub bylem w posiadaniu telefonow ktore jak standard maja gniazdo
    > miniUSB. Ale tylko Nokia sie nie ladowala - dlaczego? to jakas polityka
    > koncernu zeby sprzedawac ladowarki???

    USB jest od komunikacji, a nie od ładowania komórek. Sam wymieniałem
    znajomej kontroler USB, który nie wytrzymał ładowania komórki co drugi
    dzień.

    --
    pzdrv!
    GG

  • 3. Data: 2009-03-31 08:59:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ggx wrote:

    > USB jest od komunikacji, a nie od ładowania komórek. Sam wymieniałem
    > znajomej kontroler USB, który nie wytrzymał ładowania komórki co drugi
    > dzień.

    to byl lipny ten kontroler.

  • 4. Data: 2009-03-31 09:45:49
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 10:59:01 +0200, Papkin napisał(a):

    > to byl lipny ten kontroler.

    Potwierdzam, gdyż przez USB ładuje się zdecydowanie wolniej, niż ładowarką,
    więc ten kontroler nie powinien był się uszkodzić, tylko dawać tyle prądu,
    ile jest w specyfikacji i co ma psi obowiązek obsłużyc ;)

    Pozdrawiam
    Tony

  • 5. Data: 2009-03-31 09:58:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 11:45:49 +0200, Tony napisał(a):

    > Potwierdzam, gdyż przez USB ładuje się zdecydowanie wolniej, niż ładowarką,
    > więc ten kontroler nie powinien był się uszkodzić, tylko dawać tyle prądu,
    > ile jest w specyfikacji i co ma psi obowiązek obsłużyc ;)

    co przy okazji znakomicie wydłuża żywot akumulatora - mam na myśli pełne
    ładowanie małym prądem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 6. Data: 2009-03-31 10:03:28
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > co przy okazji znakomicie wydłuża żywot akumulatora - mam na myśli pełne
    > ładowanie małym prądem.

    dokladnie. ostatnio zamienilem oryginalna ladowarke nokii na hama, bo ma
    nizsze hmm... natezenie(???) pradu ladowania. I zauwazalnie dluzej
    dziala moja E51.

    Pzdr,
    KuFeL

  • 7. Data: 2009-03-31 13:07:17
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    KuFeL wrote:
    > jestem lub bylem w posiadaniu telefonow ktore jak standard maja gniazdo
    > miniUSB. Ale tylko Nokia sie nie ladowala - dlaczego? to jakas polityka
    > koncernu zeby sprzedawac ladowarki???

    Do niedawna USB Nokia używała wyłącznie do komunikacji. Pierwsze modele
    teraz i większość nowych już będzie potrafiła się ładować, ale nie będzie
    to miniUSB, tylko microUSB (od 2012 wszystkie nowe telefony "na świecie"
    musza korzystać z tego samego złącza ładowania i ma to być właśnie
    microUSB).

    Jakub

  • 8. Data: 2009-03-31 13:12:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jakub Danecki pisze:

> [...]
    > to miniUSB, tylko microUSB (od 2012 wszystkie nowe telefony "na świecie"
    > musza korzystać z tego samego złącza ładowania i ma to być właśnie

    Ho, ho!

    2013r.
    "Celnicy wykryli trzy tiry z nielegalnymi telefonami. Telefony miały
    gniazda ładowania niezgodne z obowiązującymi standardami. Trefny towar
    został zarekwirowany i zostanie zutylizowany. Przemytnikom oraz
    nieuczciwym producentom grozi do 10 lat pozbawienia wolności".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-03-31 13:17:50
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Jakub Danecki pisze:

> [...]
    > to miniUSB, tylko microUSB (od 2012 wszystkie nowe telefony "na świecie"
    > musza korzystać z tego samego złącza ładowania i ma to być właśnie

    a przypadkiem miniusb i microusb to nie to samo? bo tak pogooglalem i na
    jedno mi to wyglada

    Pzdr,
    KuFeL