  • 1. Data: 2009-03-30 18:00:54
    Temat: Sagem myH10-L - kto ma?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Szukam telefonu dla osoby starszej która ma trudności ruchowe.
    Idealnie wyglądała by Era z przystawką Sagem RL300 ale jest domowa i wymaga
    posiadania również abonamentu komórkowego, poza tym to chyba nie do zdobycia
    w salonie te Sagemy no i w sumie większość połaczeń będzie na komórki ery
    więc lepiej wypada abo na normalny telefon komórkowy.

    Era ma telefon stacjonarny ERA cośtam "z tapetą" w formie obrazka pod
    ekranem, ale już na zdjęciach to strasznie badziewnie wygląda.
    Znalazłem za to w ofercie Sagem myH10-L.
    Ma może ktos do tego instrukcję? A może uzywa?
    Mam pare pytań
    - czy książka telefoniczna jest prosto dostepna, tak jak w zwykłych
    telefonach DECT, czyli wciskam guziczek i jest wszystko, bez kopania po
    menu, przyciski góra/dół, wciskam słuchawkę i dzwoni?
    - czy jest możliwość skróconego wybierania - wciskam np 2 i przytrzymuje i
    dzwoni?
    - jak długo działają baterie? pisze o 120 godzinach czuwania ale ile
    realnie, i znalazłem gdzieś wypowiedź, że po rozładowaniu musi sie prawie
    godzine ładować aby dała się włączyć.

    Nie znalazłem kompletnie nic co byłoby konkurencją dla tego telefonu :(
    czyli klon np Gigaseta 3000 ale na karty SIM.
    Jaboltron odpada, musi być mobilny.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-03-31 07:44:53
    Temat: Re: Sagem myH10-L - kto ma?
    Od: "Timi" <t...@g...pl>

    Irokez napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie znalazłem kompletnie nic co byłoby konkurencją dla tego telefonu :(
    > czyli klon np Gigaseta 3000 ale na karty SIM.

    Era Domowa nie wiąże się z koniecznością posiadania aktywnego numeru
    komórkowego. Numer taki jest bezpłatnie zawieszany w momencie aktywacji
    usługi Era Domowa - tak więc płacisz tylko abonament za numer stacjonarny.

    Ów Sagem, który bierzesz pod uwagę, jest już raczej nie do zdobycia w
    punktach Ery. Obecnie dobrze się sprzedaje telefon Era ED20, który
    gabarytami przypomina Sagema, jest prosty w obsłudze, bateria max 3-4 dni.
    Cena 1 zł przy umowie trzyletniej.

  • 3. Data: 2009-03-31 15:58:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > telefonach DECT, czyli wciskam guziczek i jest wszystko, bez kopania po
    > menu, przyciski góra/dół, wciskam słuchawkę i dzwoni?

    Wystarczy wcisjnac przycisk z ksiazka tel

    > - czy jest możliwość skróconego wybierania - wciskam np 2 i przytrzymuje i
    > dzwoni?

    Nie. Tylko jeden numer (jako "numer poczty glosowej"0 da si ezaprogramowac
    pod "1".

    > - jak długo działają baterie? pisze o 120 godzinach czuwania ale ile
    > realnie, i znalazłem gdzieś wypowiedź, że po rozładowaniu musi sie prawie
    > godzine ładować aby dała się włączyć.

    Jesli sie nie korzysta zbyt wiele (nie dzwoni, nie odbiera), to bardzo
    realne. U mnie kilka dni wytrzymuje (mam ere Firmowa 10, wiec tylko
    odbieram - dzwonie co najwyzej na bezplana infolinie Inteligo) - a kupilem
    uzywany na Allegro.

    Generalnie telefonik fajny, robi wrazenie :)
    Do wad nalezy nieustanne popiskiwanie, gdy nosze go w kieszeni kurtki - jest
    blokada klawiatury, ale piszczy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-31 17:39:16
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy wcisjnac przycisk z ksiazka tel

    > Nie. Tylko jeden numer (jako "numer poczty glosowej"0 da si ezaprogramowac
    > pod "1".

    Kurcze, niedobrze.
    Znalazłem instrukcję po angielsku i tam jest:

    Here are all the ways you can call a correspondent, whose number is saved in
    the directory :
    From the standby screen:
    1)Enter the number under which you have saved your correspondent's details,
    and then press on '*' (rapid dial).
    2)Enter the number under which you have saved your correspondent's details,
    and then press on '#'. Your correspondent's number is displayed, at which
    point you can modify or add to the number. Press on to make the call.
    From the directory:
    - Enter the first letter of the name (pressing successively on the relevant
    key, for example: three times on the key 2 for the C letter), scroll down
    the list to find your correspondent, then press ON to call.

    Więc niby ma działać wybranie np 2 i *.

    Macałem dziś ERA ED20 i nie było źle, bo wybieranie po dłuzszym
    przyciśnięciu przycisku ale jak wejść do książki nie pisało ani pani nie
    umiała wytłumaczyc.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2009-03-31 17:42:30
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Timi" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gqshlk$7mn$1@inews.gazeta.pl...

    > Era Domowa nie wiąże się z koniecznością posiadania aktywnego numeru
    > komórkowego. Numer taki jest bezpłatnie zawieszany w momencie aktywacji
    > usługi Era Domowa - tak więc płacisz tylko abonament za numer stacjonarny.

    Ale wyszło i tak, że sporo telefonów będzie na GSM Era więc abo na komórkę +
    promocyjny numer domowy 1000 minut.

> [...]
    > punktach Ery. Obecnie dobrze się sprzedaje telefon Era ED20, który
    > gabarytami przypomina Sagema, jest prosty w obsłudze, bateria max 3-4 dni.

    Wiesz może jak wejść w książkę telefoniczną?

    Babcia cyferki obsluzy - dobrze układają się pod palcami. dodatkowo dłuższe
    naciśnięcie dzwoni pod podpisany numer w/g instrukcji przynajmniej.

    Za to ani instrukcja ani pani w punkcie nie umiała odpowiedzieć, jak wejść w
    książkę telefoniczną - cztery strzałki i OK w środku bedzie przeszkoda nie
    do pokonania.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-03-31 19:30:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > 1)Enter the number under which you have saved your correspondent's
    > details, and then press on '*' (rapid dial).

    A to fakt - dziala. Dzieki za info

> [...]
    > at which point you can modify or add to the number. Press on to make the

    To to jest standard - generalnie w kazdym tel tak to dziala - choc nie wiem
    czemu, jak poprzednio sprawdzalem, odpisujac mna Twojego posta - nie
    dzialalo :)
    teraz patrze i dziala.
    Obie metody operuja numerami pod ktorym wpis zamieszczono w ksiazce tel :)

    Pozdrawiam
    SDD