  • 11. Data: 2012-10-11 19:25:59
    Temat: Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-11 12:01, s...@g...com wrote:
    > Jakie inne proste układy można by sklecić?

    Remake gry asteroids.

  • 12. Data: 2012-10-11 19:28:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 11 października 2012 12:21:30 UTC+2 użytkownik J.F
    napisał:
    >Cale 20 zl wydane bezmyslnie.
    >Jednak sentymant mam drozszy, nie zaluje :)

    > Na drugi raz wyrzuc sentymenty i zastanow sie przed zakupem :-)
    >W sumie racja ale 20zl to nie strata,

    20zl nie strata, ale teraz masz klopot. Jakbys pomyslal, to bys nie
    kupil, i jeszcze by 20 zl zostalo, a tak to sie bedziesz przez pare
    lat meczyl co z tym zrobic :-P

    >i tak u goscia kupowalem detektory promieniowania wiec "tak mi sie
    >klikło" :)

    No to prosta sprawa - poczytac Sekowskiego, odciac ekran - bedziesz
    mial przenosny detektor promieniowania.
    A reszte wyrzucic :-)

    >Wymienic na znizke przy zakupie kolejnego tv. Czasem sa "promocje"...

    Eee, mam wrazenie ze wtedy najpierw podnosza ceny.

    A prawda - na glowicy mozna bylo ciekawy wobuloskop zrobic ..

    J.

  • 13. Data: 2012-10-11 20:51:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F pisze tak:

    > P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
    > Zaczyna mi miejsca brakowac.

    Wyciągam LM7812 i LM7805 a resztę odstawiam dla tuptusiów.
    Oblizują się ze smakiem ściagając cewki odchylania.

    ha ale co zrobić z deckiem kasetowym? (nówka nie śmiganym)

    przerobić na zasilacz? bargrafy podłączyć jako zobrazowanie pobieranego
    prądu? ;)

    --
    Piter

  • 14. Data: 2012-10-11 21:29:11
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 października 2012 20:51:32 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Wyciągam LM7812 i LM7805 a resztę odstawiam dla tuptusiów.
    >
    > Oblizują się ze smakiem ściagając cewki odchylania.
    >

    > ha ale co zrobić z deckiem kasetowym? (nówka nie śmiganym)

    Wystawic na allegro.
    Cena moze zdziwic.
    Szczegolnie jesli dobry...

  • 15. Data: 2012-10-11 21:53:02
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Remake gry asteroids.

    Tak się spytam, jak był tworzony obraz w oryginalnej grze i na jakim typie
    kineskopu?

    --
    www.wojtiuk.pl

  • 16. Data: 2012-10-11 22:06:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_monitor

  • 17. Data: 2012-10-11 22:17:53
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_monitor

    Potwierdziłes to czego się domyślałem, przypominając sobie oryginał :-)

    --
    www.wojtiuk.pl

  • 18. Data: 2012-10-12 00:06:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 13:13:35 +0200, 4CX250 napisał(a):
    > A ja bym zrobił jakąś animację takiego gościa co chodzi po linie.
    > Pamiętacje krzykacza BaduBadu?
    > http://www.youtube.com/watch?v=W5yg6isWRyk

    Gra Jumping Jack rodem ze spectrum ..

    J.

  • 19. Data: 2012-10-16 13:28:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Jakie inne proste układy można by sklecić?

    Wizualizator stereo. Zrobiłem kiedyś taki ze starego monitora. Podłączasz
    jeden kanał pod odchylanie poziome a drugi pod pionowe. Do tego możesz
    zrobić automatyczną regulację poziomu, żeby niezależnie od poziomu audio
    wzór po paru sekundach zawsze wypełniał np. 75% obszaru lampy (reszta na
    nagły wzrost poziomu).

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 20. Data: 2012-10-16 13:30:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
    > Zaczyna mi miejsca brakowac.

    Wylutować ciekawe elementy (trafopowielacz, jakieś tranzystory mocy),
    a kineskop na śmietnik.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/