  • 1. Data: 2020-01-06 00:36:00
    Temat: laserowa dekoracja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    I jak - wyjasnilo sie co sie tam zepsulo ?

    Bo ciekawy filmik
    https://www.youtube.com/watch?v=BjERfWgJyMA

    Moc laserkow - spora.
    Ale moc pojedynczego promienia po podzieleniu - pewnie juz ponizej
    1mW.
    Ciekawe na ile szkodliwe dla psow i kotow ...

    Zobaczcie 6 minute ... zielony laser ma spory radiator, a czerwony
    jakby nie. Zielony sie mocniej grzeje ?
    To pewnie laser IR z podwajaczem, moze dlatego ?

    J.

  • 2. Data: 2020-01-06 01:57:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe jaka moc jest potrzebna zeby np. z trzystu metrow oslepic przeciwnika, a
    najlepiej uszkodzić mu oko. Ciekawa bron można by zrobić na wypadek wojny. Lekka, nie
    potrzebująca amunicji, wrażliwa jedynie na mgle czy deszcz, strzelające zawsze po
    prostej. Z prostą kamera z teleobiektywem a taniej z obiektywem o długiej ogniskowej
    można zrobić bezpieczne dla strzelającego stanowisko bojowe.

  • 3. Data: 2020-01-06 11:08:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ciekawe jaka moc jest >potrzebna zeby np. z trzystu >metrow oslepic

    https://tvn24.pl/pomorze,42/tczew-23-latek-mial-osle
    pic-policjantow-laserem-jest-areszt,997238.html

  • 4. Data: 2020-01-06 14:33:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dalej nie wiadomo jaka moc, jaka odleglosc jakie obrażenia. Nie wiadomo również czy
    obrażenia maja związek z zaświeceniem po oczach czy chęcią bycia jak najdłużej na
    zwolnieniu.

  • 5. Data: 2020-01-06 15:10:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    Co z moimi laserami?
    Zasilacze ok więc odłączyłem i wrzuciłem do pudła z zasilaczami(kurcze mam już
    ogromne pudło przeróżnych zasilaczy).
    Przy laserkach póki co nie chce mi się grzebać i pewnie w końcu trafią do
    elektrosmieci
    Dla ciekawych fotki strzeliłem co tam w środku jest

    https://ibb.co/QMB4dKQ
    https://ibb.co/278FBQn
    https://ibb.co/yQyX6hr
    https://ibb.co/7GzwgmF
    https://ibb.co/2SfYTVz

  • 6. Data: 2020-01-06 16:38:53
    Temat: Re: laserowa dekoracja
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > deszcz, strzelające zawsze po prostej. Z prostą kamera z teleobiektywem a
    > taniej z obiektywem o długiej ogniskowej można zrobić bezpieczne dla

    Już Adolf przeprowadził takie doświadczenie. Reflektor przeciwlotniczy
    oślepiał z kilkuset metrów (100, 200?). Nie weszło do użytku gdyż
    zaskoczenie jest tylko raz i łatwo unieszkodliwić, nawet strzelając na
    ślepo. Dla lasera też są okulary.
    Wojtek

  • 7. Data: 2020-01-06 19:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 02:08:35 -0800 (PST), Kris napisał(a):
    > https://tvn24.pl/pomorze,42/tczew-23-latek-mial-osle
    pic-policjantow-laserem-jest-areszt,997238.html

    To raczej kiepsko sie sprawil, skoro go ujeli.

    Oczywiscie o ile ma to cokolwiek wspolnego z prawda.

    J.

  • 8. Data: 2020-01-06 19:41:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Okulary nic nie daja w sytuacji kiedy kolorów lasera może być kilka. Wtedy dla
    każdego koloru muszą byc inne albo jedne z kilkoma filtrami. Jak odfiltrowac kilka
    kolorów to nic nie będzie widać przez takie okulary. A co jak laser emitowal by w
    podczerwieni albo ultrafiolecie?

  • 9. Data: 2020-01-06 19:45:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Jan 2020 16:57:16 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Ciekawe jaka moc jest potrzebna zeby np. z trzystu metrow oslepic
    > przeciwnika, a najlepiej uszkodzić mu oko. Ciekawa bron można by
    > zrobić na wypadek wojny. Lekka, nie potrzebująca amunicji,

    Za to potrzebujaca zasilania - i to moze trudniejsze byc.
    Choc dzis wojsko zmechanizowane, pradnica sie gdzies znajdzie.

> [...]
    > kamera z teleobiektywem a taniej z obiektywem o długiej ogniskowej
    > można zrobić bezpieczne dla strzelającego stanowisko bojowe.

    Chyba takiej nie ma, wiec widac kiepsko sie sprawdza:
    a) z natury to chyba dziurke w siatkowce wypala, wiec uszkodzenia
    nieduze,

    b) trzeba precyzyjnie trafic,

    e) widzialny moze chyba na moment oslepic, co moze byc tragiczne np
    dla ladujacego pilota. IR tego nie zrobi ... wiec ma szanse wieksze
    szkody zrobic

    c) widzialne widac, wiec latwo sie do tego strzela,

    d) IR ... tez widac w tych modnych nokto i termowizorach.

    Ale ... w specyficznych warunkach moze sie sprawdzic,
    Iranczycy mogliby sie zastanowic...

    https://www.youtube.com/watch?v=-BeTq99LqUo
    Ma to swoja moc.

    J.

  • 10. Data: 2020-01-06 20:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2020 10:41:26 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > filtrami. Jak odfiltrowac kilka kolorów to nic nie będzie widać
    > przez takie okulary. A co jak laser emitowal by w podczerwieni albo

    Na taki tym bardziej sa okulary, i nie przeszkadzaja.

    J.