  • 1. Data: 2020-01-06 07:21:22
    Temat: poszukuję schematu projektora CASIO XJ-A235
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chciałem zrobić żonie dobrze i puścić jej z projektora film.
    Niestety na skutek pewnych problemów z gniazdkami 230V wywaliłem sobie w
    kosmos laptopa i projektor. Chyba gniazda sieciowe na różnych fazach
    były. Projektor do jednego, laptop do drugiego i skończyło się na
    fajerwerkach w laptopie.

    A w projektorze zdechło wejście HDMI - poza tym działa OK (jak na
    razie). Chodzi o CASIO XJ-A235 ktoś może posiada schemat czy serwisówkę
    czy cokolwiek ?

    Na oko na PCB nic się nie stało (w przeciwieństwie do laptopa, który
    puścił dym i odszedł do krainy wiecznych...nie wiem co robią laptopy po
    śmierci ?.

    Ale laptopa mi nie żal bo stary. Projektora żal.
    Widzę, że HDMI jest tam na układzie MST3363CMK-LF-170
    Żadnego dataszita znaleźć nie mogę. Układ jest na allegro do kupienia,
    ale tak wymieniać w ciemno to marnie.

    Ktoś coś może pomóc ?

  • 2. Data: 2020-01-06 12:49:17
    Temat: Re: poszukuję schematu projektora CASIO XJ-A235
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2020 07:21, sundayman wrote:
    > A w projektorze zdechło wejście HDMI

    Zazwyczaj między wejściem/wyjsciem cyfrowym a złaczem jest jakiś scalak
    albo zbiór scalaków od zabezpieczeń. Wygladają różnie, od normalnego
    scalaka po maluteńkie elementy wielkosci rezystora smd ale z 4 nogami.
    Zazwyczaj widać wyraźnie że to jakiś prosty koncept, sygnały wchodzą i w
    takiej samej liczbie wychodzą. Czasem da się stwierdzić ich zgon
    sprawdzając rezystancję przejściową z jednej strony na drugą, bywa że
    niektóre nie przewodzą i wtedy hdmi nie zadziała.

  • 3. Data: 2020-01-06 13:10:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-06 o 07:21, sundayman pisze:
    > (...) Chyba gniazda sieciowe na różnych fazach
    > były. Projektor do jednego, laptop do drugiego i skończyło się na
    > fajerwerkach w laptopie.
    > (...)

    Czy przypadkiem zarówno laptok jak i projektor nie są w drugiej klasie
    ochronności?
    Tam zerowanie z gniazdka zasilającego raczej nie jest doprowadzone do
    masy urządzenia, więc nie powinno być fajerwerków, bez względu na różne
    źródła zasilania i różnice na masach.

    Mimo wszystko sprawdź, czu po zerze coś Ci nie pływa. W wielu
    instalacjach miewałem połowę napięcia fazowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-01-07 01:18:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawdzając rezystancję przejściową z jednej strony na drugą, bywa że
    > niektóre nie przewodzą i wtedy hdmi nie zadziała.

    Są takie robaczki i nawet wstępnie sprawdzałem - wydają się być OK.
    Znaczy przewodzą "w linii" ale nie ma zwarcia między 2 liniami (bo
    wchodzą i wychodzą 2).

    Ale sprawdzę jeszcze dokładniej. Wczoraj robiłem to w szoku :)

  • 5. Data: 2020-01-07 01:20:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tam zerowanie z gniazdka zasilającego raczej nie jest doprowadzone do
    > masy urządzenia, więc nie powinno być fajerwerków, bez względu na różne

    W zasilaczu laptokowym chyba są często kondensatory spinające uziemienie
    do fazy. Nie wiem jak tu było, ale efekty by to potwierdzały.

    > Mimo wszystko sprawdź, czu po zerze coś Ci nie pływa. W wielu
    > instalacjach miewałem połowę napięcia fazowego.

    Oczywiście, posprawdzam żeby chociaż po szkodzie być mądrzejszym...
    Ale muszę ratować projektor przede wszystkim bo to mój ulubiony :)
    Takie zboczenie projektorowe mam.

  • 6. Data: 2020-01-07 09:38:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

> [...]
    > Tam zerowanie z gniazdka zasilającego raczej nie jest doprowadzone do
    > masy urządzenia, więc nie powinno być fajerwerków, bez względu na różne

    Nie dawałbym za to głowy...

    > Mimo wszystko sprawdź, czu po zerze coś Ci nie pływa. W wielu
    > instalacjach miewałem połowę napięcia fazowego.

    :(

    --
    Best regards,
    RoMan