  • 1. Data: 2011-10-10 18:25:56
    Temat: lucida console - licencja
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    potrzebuje bitowego fonta do prostych gierek 2d,
    mam ograniczony talent do rysowania fontow a podoba mi sie
    czcionka lucida console
    czy ktos wie moze czy po prostu mozna sobie przerobic
    tego fonta na bitowy i uzywac jak 'public domain' czy tez
    moze jest jakas licencja ktora moze zglosic jakies
    zastrzezenia i sam bede musial narysowac np cos podobnego
    ale nieco innego?

    (niby troche ot ale chodzi o uzywanie zasobow w programowaniu)

  • 2. Data: 2011-10-10 20:13:37
    Temat: Re: lucida console - licencja
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Człowieku!!! Są opensourcowe fonty! Nie musisz ich stwarzać od zera!

  • 3. Data: 2011-10-10 21:11:45
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Szyk <s...@o...pl> napisał(a):

    > Człowieku!!! Są opensourcowe fonty! Nie musisz ich stwarzać od zera!

    a gdzie konkretnie? ...musza byc public domain zebym mogl je bez obaw
    przyswoic

    akurat jednego sobie wlasnie narysowalem (tylko cyfry i duze litery) ale
    wyszedl jakis grubawy - jest zaskakujace jak gigantycznie od ksztaltu
    fonta zalezy caly odbior aplikacji, w tym sensie klepanie gierki to prawie
    jak robota jubilera (przemeczony jestem)

  • 4. Data: 2011-10-11 03:35:42
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/10/2011 22:11, f...@N...gazeta.pl wrote:

    > a gdzie konkretnie? ...musza byc public domain zebym mogl je bez obaw
    > przyswoic

    Teraz rzadko autorzy deklarują swoje dzieła jako public domain. A zdaje
    się taka deklaracja i tak nie ma mocy prawnej w Polsce.

  • 5. Data: 2011-10-11 07:54:39
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    > a gdzie konkretnie? ...musza byc public domain zebym mogl je bez obaw
    > przyswoic

    http://dejavu-fonts.org/wiki/Main_Page

    Licencja jest bardzo elastyczna.

    B.

  • 6. Data: 2011-10-11 09:06:46
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    Bronek Kozicki <b...@s...net> napisał(a):

    > http://dejavu-fonts.org/wiki/Main_Page
    >
    > Licencja jest bardzo elastyczna.

    ale te nia sa bitowe, zreszta o ile mozna by wykorzystac lucide
    to wzialbym lucide

    teraz jednak zaczalem zastanawiac sobie czy dac spokoj z fontami wogole
    bo sa byc moze jakos malo ekologiczne, nawet wyswietlanie milisekund
    generacji ramki nie wiem czy nie przerobie na analogowy wskaznik
    (taki typu zegarek z jedna wskazowka (*)), sa to trzy linijki kodu

    (*) np pelny obrot to 60 ms, jak moja remiki dragaja teraz miedzy 4 ms
    a 5 ms to fajniej moze by bylo jakby drgala analogowa wskazowka niz czworka
    drgala na piątke , ...sprawdze to

    --
    lubili tanie rozwiązanie (azotem)

  • 7. Data: 2011-10-11 10:29:13
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > a 5 ms to fajniej moze by bylo jakby drgala analogowa wskazowka niz czworka

    dzial ale wyglada ijowo, wyglada ijowo nie samozsie, tylko dlatego
    ze te czasy ramek pod winda drgają normalnie jak serce malej myszki ,
    (czyli ciagle ten sam problem) i wlasnie bardziej to widac na wskazowce
    niz na wyswietlaczu z cyframi - musze zasadniczo poszukac
    w necie jak rozwiazuje sie te problemy, i jaka stablinosc pod winda
    mozna uzyskac, i jak to sie robi, ale to kiedy indziej bo faktycznie
    chyba powinienem troszke odpoczac - ostatnia faza eksperymentow znowu
    zababrałem programy

  • 8. Data: 2011-10-12 00:27:46
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 11.10.2011 r. 05:35, Andrzej Jarzabek pisze:
    <snips />

    > Teraz rzadko autorzy deklarują swoje dzieła jako public domain. A zdaje
    > się taka deklaracja i tak nie ma mocy prawnej w Polsce.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ...A musi mieć? To rodzaj dżentelmeńskiej umowy.

  • 9. Data: 2011-10-12 08:30:43
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-10-12 02:27, n...@m...invalid pisze:
    > W dniu 11.10.2011 r. 05:35, Andrzej Jarzabek pisze:
    > <snips />

    > ...A musi mieć? To rodzaj dżentelmeńskiej umowy.

    Co nie zmienia faktu, że prawnicy niektórych firm wymagają explicite
    licencji kompatybilnej z lokalnym systemem prawnym. Vide:
    http://www.sqlite.org/copyright.html , akapit "Obtaining An Explicit
    License To Use SQLite". Dżentelmeńska umowa umową, ale oni tego nie
    podpiszą, bez prawnie ważnego papieru.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net