  • 11. Data: 2016-04-29 08:39:28
    Temat: Re: lutowanie na fali
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-29 o 00:46, Marek pisze:

    > Tak btw obok tego filmu jest film z fajną maszynką domowej roboty pick &
    > place:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=CRSLbo_8nTQ

    Home made... Ciekawe co ten człowiek robi w pracy?
    ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2016-04-29 08:56:04
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-04-29 o 01:35, sundayman pisze:
    > Jak już odeszliśmy od tematu :
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8
    >
    > Na ile to jest lepsze niż normalna pasta i reflow się zastanawiam...

    Fajne :)
    Zawsze jest pytanie o cenę, bo bez tego to sobie możemy się pozachwycać.
    No i nie wiem jak by się lutowało QFNy?
    Ja się coraz częściej zastanawiam na ile nowe układy są dostosowane do
    traktowania lutownicą i czy czasem takie grzanie tylko nóg to im nie
    zaszkodzi? No bo w końcu ta obudowa jest w tym momencie grzana nie cała,
    a z boku.

    Na Automaticonie było teraz sporo maszynek do "lutowania selektywnego",
    ale to nie były takie normalne z "mikrofalą punktową" tylko automaty ze
    zwykłymi lutownicami i dyspenserami cyny. Parę firm takie coś oferowało
    (może nawet trochę więcej niż parę?).

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2016-04-29 10:22:07
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    > Jak już odeszliśmy od tematu :
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=KnyB9btlhS8
    >
    > Na ile to jest lepsze niż normalna pasta i reflow się zastanawiam...

    Widzieliście jak się powiększył pad od rozszerzalności w 1:35?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 14. Data: 2016-04-29 10:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    sundayman pisze:

    >Widzieliście jak się powiększył pad od rozszerzalności w 1:35?

    Za duzo. A wiec ... czy to aby na pewno rozszerzalnosc ?

    J.

  • 15. Data: 2016-04-29 11:54:50
    Od: v...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Za duzo. A wiec ... czy to aby na pewno rozszerzalnosc ?
    >
    > J.

    Załamanie światła od gorącego powietrza.

  • 16. Data: 2016-04-29 12:07:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Za duzo. A wiec ... czy to aby na pewno rozszerzalnosc ?

    Poszedł do góry i wyraźnie na boki, jak dla mnie rozszerzalność
    temperaturowa, ewentualnie zrobiła się soczewka z rozgrzanego powietrza
    nad padem.

  • 17. Data: 2016-04-29 12:29:29
    Od: v...@g...com

    użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Home made... Ciekawe co ten człowiek robi w pracy?
    > ;)

    Projekt pochodzi z Cernu i szczerze powiedziawszy
    taki sobie. Jakość układania dla podzespołów korygowanych
    optycznie bardzo dobra, a dla reszty? Gorzej niż chińszczyzna
    co jest zrozumiałe, bo nie ma centrowania, widać zresztą
    na filmie.

    Biblioteki rozpoznawania do kamery open sorcowe, wolne,
    w tym czasie człowiek położy 3x więcej drobnicy niż
    automat, np. "układaczka" kol. sundaymana.

    Krótko mówiąc, przy takim zespole jaki to tworzył
    i za takie pieniądze, powinno zapierdalać 2x szybciej
    niż chińczyk za 20kPLN i być 3x dokładniejsze.
    A co wyszło, widać na filmie.

    Prowadnice liniowe tej klasy stosuje się w urządzeniach
    mających zapewnić dokładność 0,01mm, a nie jak na filmie
    przesuniecie 0,5mm.

    Nie ma jak tego nawet ocenić, bo mamy 2 skrajności,
    z jednej strony rozwiązania z górnej półki, z drugiej
    zaś "nawet nie chińszczyzna" i 10 lat za M10-tka.

  • 18. Data: 2016-04-29 13:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    >Poszedł do góry i wyraźnie na boki, jak dla mnie rozszerzalność
    >temperaturowa, ewentualnie zrobiła się soczewka z rozgrzanego
    >powietrza nad padem.

    Miedz ma rozszerzalnosc cieplna ~17e-6 /K.
    po podgrzaniu o 300C mamy wiec wydluzenie o 0.5%.

    jestes pewien, ze zauwazylbys takie pogrubienie ?

    Poszerzenie to juz bardziej, bo to 200 pikseli rosnie do 201 :)
    Ale poszerzenie to zwiazane z poszerzeniem laminatu ponizej.

    Tak wiec ... IMO - soczewka. Albo topnik tak sie rozlal.

    Ewentualnie - laminat pod padem spuchl.

    J.

  • 19. Data: 2016-04-29 14:43:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Apr 2016 13:40:12 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak wiec ... IMO - soczewka. Albo topnik tak sie rozlal.

    Na 100% uwolniony topnik (pod wpływem temperatury) z pasty zrobił
    efekt soczewki.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2016-04-29 21:36:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > w tym czasie człowiek położy 3x więcej drobnicy niż
    > automat, np. "układaczka" kol. sundaymana.

    Pominąwszy fakt, że jest znacznie przyjemniejsza dla oka niż toto
    metalowe :)

    > Krótko mówiąc, przy takim zespole jaki to tworzył
    > i za takie pieniądze, powinno zapierdalać 2x szybciej
    > niż chińczyk za 20kPLN i być 3x dokładniejsze.
    > A co wyszło, widać na filmie.

    Mogła by to być alternatywa dla najtańszego chińczyka. Tylko
    żeby dopracować trochę, poprawić szybkość itp.
    Jest potencjał na pewno w tej konstrukcji.

    Gdybym kiedyś miał więcej czasu... marzenia, marzenia...