  • 21. Data: 2014-08-13 11:19:18
    Temat: Re: micro sim vs normalny sim
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-13 08:42, kosmos pisze:

    > Hmm, nie wiem, jakie masz kieszenie. Ale z moich doświadczeń wynika, że
    > tego typu smartfon spokojnie mieści się w przedniej kieszeni dżinsów,
    > można bez problemu usiąść, a nawet kucnąć :-)

    Zależy jak kto się ubiera i jakie ma gabaryty ;).
    Telefon jest spory, nie za bardzo wyobrażam go sobie wygodnie nosić w
    przedniej kieszeni spodni. Prędzej w tylnej, ale trzeba na niego i tak
    uważać. Najlepiej się sprawdzą kieszenie boczne w spodniach typu
    bojówki. W takich spodniach zresztą przednie kieszenie też są bardzo
    pojemne i starczy. W jeansach raczej się nie uda.

    Telefon już mam. Na razie podchodzę do niego tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=MLJRZNnGnCE&t=1m36s
    :)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 22. Data: 2014-08-13 14:22:03
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-11 20:15, the_foe pisze:
    > da sie, sam to robiłem - trzeba ciąć po styku.

    Ale co tam chcesz ciąć, przecież z każdej karty można wyłamać taki
    mniejszy fragment. Być może kiedyś kiedyś trzeba było wycinać, ale teraz
    mam kilka kart i wszystkie mają w sobie taką miniaturkę karty którą
    można bez żadnych problemów wyłamać wyłamać, to chyba jest to 'micro" bo
    co by mogło być innego..

  • 23. Data: 2014-08-13 14:59:10
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-13 14:22, Trybun pisze:
> [...]
    > mam kilka kart i wszystkie mają w sobie taką miniaturkę karty którą
    > można bez żadnych problemów wyłamać wyłamać, to chyba jest to 'micro" bo

    Tak mają nowsze karty. Ja jeszcze miałem kartę z początków Playa (sprzed
    ok. 6 lat) i nie była nacięta, żeby wyjąć z niej środek i zrobić z niego
    wersję micro. Wtedy trzebaby było faktycznie ciąć. Na szczęście w Playu
    mi to wymienili na nowe i to wygląda tak, jak mówisz, czyli zwykły sim,
    który w środku jest nacięty i można z niego wyjąć mniejszą wersję (czyli
    micro sim). W sieci wyczytałem, że jest jeszcze wersja nano sim, która
    jest jeszcze mniejsza - w zasadzie z jednej strony ma same styki, a
    micro jeszcze wokół styków ma cienką ramkę.

  • 24. Data: 2014-08-13 18:20:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-13 14:59, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > jeszcze wersja nano sim, która jest jeszcze mniejsza - w zasadzie z
    > jednej strony ma same styki, a micro jeszcze wokół styków ma cienką

    Sprawdziłem, i faktycznie w najstarszej mojej karcie (POP Centertela)
    nie ma takich nacięć ułatwiających wyłamanie. W nowszych są, ale jak się
    wydaje jest to droga w jedna stronę - można z normalnej karty zrobić
    mikro, a gdy będzie potrzeba włożenia takiej wyłamanej karty do innego
    (normalnego) telefonu, to już klops...

    Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu,
    mające polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

  • 25. Data: 2014-08-13 20:04:30
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > wydaje jest to droga w jedna stronę - można z normalnej karty zrobić
    > mikro, a gdy będzie potrzeba włożenia takiej wyłamanej karty do innego

    Testowalem ponowne wciskanie w ramke w przypadku karty cietej wycinarka
    i fabrycznie przygotowanej do wycisniecia. W obu przypadkach nie mialem
    problemu, zeby wlozyc ja ponownie do ramki (za pewnym wysilkiem ale to
    dobrze). Nic zlego sie nie dzialo nawet w przypadku telefonu, ktory
    trzymal karte jedynie za brzegi ramki srodek pozostawiajac bez docisniecia.

  • 26. Data: 2014-08-13 22:11:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające
    > polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

    Ale co, jakiś własny telefon stworzyłeś, że tak pieprzysz ?

  • 27. Data: 2014-08-14 08:20:07
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-13 18:20, Trybun pisze:

> [...]
    > wydaje jest to droga w jedna stronę - można z normalnej karty zrobić
    > mikro, a gdy będzie potrzeba włożenia takiej wyłamanej karty do innego

    Żadnego problemu być nie powinno. Nawet na kartce dołączonej do nowego
    sima jest obrazek ilustrujący jak się to robi i na nim strzałki w obie
    strony sugerujące, że można to najpierw wyjąć, a potem włożyć.
    Konsultant w Playu też mówił, że nie ma z tym problemu.

    > Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu,
    mające
    > polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

    Nie wiem czy dałoby się jeszcze bardziej pomniejszyć to, co jest
    obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np. mniej
    styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej strony,
    nie ma co przycinać.

  • 28. Data: 2014-08-14 19:22:00
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-13 22:11, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Ale co, jakiś własny telefon stworzyłeś, że tak pieprzysz ?

    Proszę sprecyzować pytanie.

  • 29. Data: 2014-08-14 19:22:57
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-14 08:20, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np.
    > mniej styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej

    Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś
    ogólnych trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące
    prawie na ziemi w autach, czy różne formaty obrazu w przekazach
    telewizyjnych?

  • 30. Data: 2014-08-14 20:21:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś ogólnych
    > trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące prawie na
    > ziemi w autach, ...

    ... okrągłe kółka