    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: miekki start silnika dc
    Date: Fri, 16 Jul 2010 00:16:23 -0700 (PDT)

    Mam silnik z wkretarki 18V. Chce zrobic mu miekki start.
    Znalazlem to:
    (wyglada najlepiej z tego co przegladalem).
    tutaj sam schemat:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/moto
    r_5_1945.gif

    I moje pytania:

    -Jakie stany ma miec punkt oznaczony "3"? czy mozna tam podpiac jakas
    attiny czy potrzeba dodatkowego tranzystorka?
    -jakim napieciem jest tutaj zasilany ten 555?
    -Jak zmienic parametry komponentow aby uzyskac inicjalne opoznienie
    1s? (autor pisze o 5s opoznienia a potem 5s startu)

    Uklad bedzie zamontowany w samochodziku akumulatorowym. Mechanike mam
    a silnik wymienilem bo fabryczny nie mial odpowiedniej mocy.
    Na moje oko w punkcie 3 bedzie jakies 10-13V ale wole sie dopytac.
    Elektronik ze mnie kiepski, raczej majster-klocek.

    Pomoze ktos?
    Ewentualnie jakis inny uklad miekkiego startu do wykonania
    wlasnorecznie.
    --
    Lukasz Sczygiel