  • 1. Data: 2017-02-14 20:33:49
    Temat: miniaturowy pecet
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Wpadła mi w ręce obudowa do małego peceta i nie wiem co to za standard....
    Wygląda na to, że obudowa ma miejsce na płetę głowną o rozmiarach około
    18x18cm.
    Ma cztery gwintowane otwory do mocowania tejże płyty z których trzy są
    umieszczone w narożnikach kwadratu o boku ciut mniejszym niż 16cm (15,7cm)
    a czwarty otwór jest przesunięty lekko w odległości ok 13cm od najbliższego
    sąsiada.

    Micro ATX chyba były jednak większe...

    Ktoś kojarzy co to za standard?

  • 2. Data: 2017-02-14 20:41:26
    Temat: Re: miniaturowy pecet
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-14 20:33, Pszemol wrote:
    > 18x18cm. [...]
    > Ktoś kojarzy co to za standard?

    Może ten, rozstaw otworów i wymiary wydają sie pasować:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX

  • 3. Data: 2017-02-14 21:08:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Może ten, rozstaw otworów i wymiary wydają sie pasować:
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX

    Tak, to będzie to... Dzięki.

  • 4. Data: 2017-02-14 22:45:34
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-14 20:33, Pszemol wrote:
> [...]
    > a czwarty otwór jest przesunięty lekko w odległości ok 13cm od najbliższego

    mini itx, zazwyczaj z zasilaczem o rozmiarze sfx

    generalnie bardzo dupiaty standard z wykastrowanymi plytami, kosmicznie
    drogimi zasilaczami i beznadziejnymi obudowami w ktorych wiekszosc
    producentow nie umie sensownie ulozyc elementow

    jedyny chlubny wyjatek jaki mialem w rece to bt-02b ale i w niej szalu
    nie ma

  • 5. Data: 2017-02-14 23:00:29
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    > producentow nie umie sensownie ulozyc elementow
    >
    > jedyny chlubny wyjatek jaki mialem w rece to bt-02b ale i w niej szalu

    No więc rzeczywiscie jest to dziwny standard...

    Mam do zagospodarowania:
    - obudowe bez zasilacza
    (jak sie okazuje jest to chyba M350 z www.mini-box.com)
    - płyta głowna Intel D945GSEJT z jakims Atomem bezwiatraczkowym na
    pokladzie.

    Płyta ma wejście 12VDC na jakimś mini jacku, więc z zasilaczem nie będzie
    chyba problemu... Coś się dobierze...

    Mam do wyboru albo to wszystko wyrzucić :-)
    Albo pomyśleć nad skleceniem jakiejś nagrywarki DTV do telewizora opartej
    na Windows 7 i Media Center. Obudowa ma ładne mocowanie do uchwytu VESA na
    plecy TV...

    Niestety tuner DTV jaki mam do dyspozycji z rozbiórki innego zestawu chyba
    się pionowo nie zmieści (muszę sprawdzić...) a i ta płyta głowna, jak
    widzę, nie ma wyjścia HDMI ani Display port, do dyspozycji są tylko
    analogowe VGA i DVI-D.

    Pomyślę co z tym zrobić, bo szkoda wyrzucić... :-)

  • 6. Data: 2017-02-15 06:56:25
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-14 23:00, Pszemol wrote:
> [...]
    > pokladzie.
    >
    > Płyta ma wejście 12VDC na jakimś mini jacku, więc z zasilaczem nie będzie
    [...]
    > Pomyślę co z tym zrobić, bo szkoda wyrzucić... :-)

    to jeszcze pol biedy, natomiast do 'zwyklych' procesorow ze 'zwyklymi'
    zasilaczami to mini itx + sfx sie zupelnie nie nadaje

  • 7. Data: 2017-02-15 20:59:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-14 23:00, Pszemol wrote:
    > Pomyślę co z tym zrobić, bo szkoda wyrzucić... :-)

    NAS.

  • 8. Data: 2017-02-15 21:09:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > NAS.

    Lokalna "chmura"? :-)
    No jest to druga alternatywa, ale obudowa ma tylko miejsca na *jeden* dysk
    i to przykręcany do sufitu czyli wiszący nad płytą gł.

  • 9. Data: 2017-02-15 21:26:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-15 21:09, Pszemol wrote:
    > Lokalna "chmura"? :-)

    Nie, zwykła samba z porn..., yyy, znaczy z dokumentami.

    > No jest to druga alternatywa, ale obudowa ma tylko miejsca na *jeden* dysk
    > i to przykręcany do sufitu czyli wiszący nad płytą gł.

    Może sobie wisieć odwrotnie. Ważne żeby nie wisiał krzywo, podobno wtedy
    łożyska padają szybciej.

    Atom, szczególnie starszy, jest dośc kiepski jesli chodzi o wydajność.
    Wiele więcej tam nie zrobisz.