  • 1. Data: 2013-02-13 12:40:07
    Temat: miniaturowy transformator do modemu
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Witam!
    Potrzebny mi miniaturowy transformator najlepiej SMD do modemu (taki 1:1,
    600ohm)
    Musi być jeszcze niski, najlepiej ok. 5 mm.
    Te które znalazłem są dwa razy wyższe, a np. firmy Atech oem są ok, ale nie
    mogę znaleźć nigdzie sklepu.
    pomoże ktoś?

  • 2. Data: 2013-02-13 13:21:00
    Temat: Re: miniaturowy transformator do modemu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Musi być jeszcze niski, najlepiej ok. 5 mm.
    > Te które znalazłem są dwa razy wyższe, a np. firmy Atech oem są ok, ale nie

    Budujesz modem? Może zainteresuj się izolacją kondensatorami? Są takie
    modemy, np. silabs takie robi, dwa scalaki odseparowane dwoma kondensatorami.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 3. Data: 2013-02-13 13:48:19
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Budujesz modem?

    Nie, buduję detektor SSB. Znalazłem taki ciekawy układ na scalonych
    przełącznikach. Można w to miejsce wstawić potencjometr i odbierać sygnał z
    suwaka, ale sprawność (w symulacji) jest dużo gorsza.

  • 4. Data: 2013-02-17 01:52:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-13 13:48 Andrzej napisał(a):

    > Nie, buduję detektor SSB. Znalazłem taki ciekawy układ na scalonych
    > przełącznikach. Można w to miejsce wstawić potencjometr i odbierać
    > sygnał z suwaka, ale sprawność (w symulacji) jest dużo gorsza.

    Widziałem kiedyś w modemie dość ciekawe rozwiązanie - na PCB był wielki
    otwór z zamontowanym transformatorem wystającym równo po obu stronach
    płytki. Jeżeli zadowalałoby Cię takie rozwiązanie (5mm po obu stronach
    druku) no to możesz spokojnie kupować trafo wysokości 10mm + grubość płytki.

    Można nawet pójść na całość czyli uzwojenie zaprojektować na PCB a na
    zewnątrz przykleić rdzeń. Szukaj hasła "planar transformer".
    http://omicron-lab.jp/notes/planar-transformer-measu
    rement-with-bode-100.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2013-02-17 13:30:20
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:512029b1$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...
    > Można nawet pójść na całość czyli uzwojenie zaprojektować na PCB a na
    > zewnątrz przykleić rdzeń. Szukaj hasła "planar transformer".
> [...]
    Pomysł jest świetny, ale raczej do modulatora.
    Ja potrzebuję transformator do modemu, czyli na pasmo akustyczne.
    dzięki i pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2013-02-17 15:21:19
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Pomysł jest świetny, ale raczej do modulatora.
    > Ja potrzebuję transformator do modemu, czyli na pasmo akustyczne.
    [...]

    Czy aby na pewno potrzebujesz transformatora w klasycznym wykonaniu?
    Ja od jakiegoś czasu używam świetnych (IMHO) układów scalonych
    SSM2141/2142 (Analog Devices).

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 7. Data: 2013-02-17 18:53:51
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kfqp14$b2c$1@node1.news.atman.pl...

    > Czy aby na pewno potrzebujesz transformatora w klasycznym wykonaniu? Ja od
    > jakiegoś czasu używam świetnych (IMHO) układów scalonych SSM2141/2142
    > (Analog Devices).

    Może rzeczywiście wystarczy wzmacniacz z wejsciem różnicowym.
    No, koniec pracy na papirze, przystępuję do realizacji.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    Andrzej.

  • 8. Data: 2013-02-17 19:43:17
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Może rzeczywiście wystarczy wzmacniacz z wejsciem różnicowym.
    > No, koniec pracy na papirze, przystępuję do realizacji.
    [...]

    Napisz na grupie, jakie efekty uzyskałeś :-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski