  • 1. Data: 2013-02-13 12:52:27
    Temat: Wymiana akumulatorów we wkrętarce Skil
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    Mam wkrętarkę Skil 2302 z ładowarką Skill 12V 1.2A

    Ogniwa po rozebraniu pakietu to 10 sztuk NI-MH SC 1200 -> z sieci 6v
    1200 mAh

    Z akumulatora notebooka wyprułem ogniwa każde SONY Li-on 3,7 V 1400
    mAh.Ogniwa połączyłem w pakiety po 3 sztuki równolegle, uzyskane 2
    pakiety połączyłem ze sobą równolegle.

    |-1ogniwo+-2ogniow+-3ogniwo+|
    --------- +++++++++++++
    |-1ogniwo+-2ogniwo+-3ogniwo+|

    3szt x 3,7V=11,1V

    1. Ogniwa się ładują, wkrętarka kręci lepiej niż nowa po zakupie.
    2. Ogniwa po ładowaniu 1 h czasu wykazują na Woltomierzu 13V

    Czy mogę ładować stworzony prze zemnie pakiet Li-on w oryginalnej
    ładowarce Skil która poprzednio łądowała NI-mh?Czy dzieje się coś złego
    w niej i powinienem ją jakoś przerobić/>? Czy ogniwa mogą się przeładować?
    Czy ogniwa mogą wybuchnąć?

  • 2. Data: 2013-02-13 13:01:47
    Temat: Re: Wymiana akumulatorów we wkrętarce Skil
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.02.2013 12:52, schrieb hisjusz:
> [...]
    > w niej i powinienem ją jakoś przerobić/>? Czy ogniwa mogą się przeładować?

    3x tak. Potrzebujesz ładowarkę do LiIon i load balancer do ogniw.
    Inaczej masz zapalniczkę.

    Waldek

  • 3. Data: 2013-02-13 13:15:41
    Od: Wielki Elektryk <m...@b...kapus>

    W dniu 2013-02-13 13:01, Waldemar Krzok pisze:

    > 3x tak. Potrzebujesz ładowarkę do LiIon i load balancer do ogniw.
    > Inaczej masz zapalniczkę.
    >
    > Waldek

    Czesto sam uklad jest przy ogniwach montowany wystarczy wypruc ze
    starego ogniwa i podlaczyc do nowego.

  • 4. Data: 2013-02-13 13:15:51
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:01, Waldemar Krzok pisze:
    > load balancer

    Jakieś namiary gdzie to mogę kupić? Coś dokładam do ogniw czy tylko
    modyfikuje ładowarkę?

  • 5. Data: 2013-02-13 13:17:55
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > Czesto sam uklad jest przy ogniwach montowany wystarczy wypruc ze
    > starego ogniwa i podlaczyc do nowego.

    Stare ogniwa NI-MH były podłączone w pakiet bez żadnych dodatków. Z
    akumulatora od notebooka jest cały układ ale tam jest 5 nóżek i ogromna
    płytka która nie zmieści mi się ani do obudowy ogniw ani do obudowy
    ładowarki.

  • 6. Data: 2013-02-13 13:18:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.02.2013 13:15, hisjusz wrote:

    > Jakieś namiary gdzie to mogę kupić? Coś dokładam do ogniw czy tylko
    > modyfikuje ładowarkę?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22297__Ho
    bbyking_ECO_SIX_80W_6A_2_6S_Battery_Balance_Charger_
    AC_DC_w_PSU.html

    Michoo

  • 7. Data: 2013-02-13 13:22:03
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:18, Michoo pisze:

    > http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22297__Ho
    bbyking_ECO_SIX_80W_6A_2_6S_Battery_Balance_Charger_
    AC_DC_w_PSU.html

    Ale maszyna;] to aż tak skomplikowane jest? Czemu te aku mają byc
    zapalniczką albo wybuchąc przecież ładuje je 12v ładowarką? Czym się
    różni proces ładowania NI-MH od LI-On możecie mi podać link do żródła?

  • 8. Data: 2013-02-13 13:40:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.02.2013 13:22, hisjusz wrote:
    > Ale maszyna;] to aż tak skomplikowane jest?

    Taka technologia. Poza tym poprawne ładowanie li-ion jest prostsze niż
    Ni-MH, ale bardziej trzeba się trzymać parametrów maksymalnych.

    > Czemu te aku mają byc
    > zapalniczką albo wybuchąc przecież ładuje je 12v ładowarką?

    bo 12v to jest nominalne napięcie pracy 10 ogniw. Ładowanie będzie w
    okolicy 15-16V pod koniec.

    przeładowane Li-ion daje taki efekt:
    http://www.youtube.com/watch?v=ixIOEPnsgbI

    > Czym się
    > różni proces ładowania NI-MH od LI-On możecie mi podać link do żródła?

    google.com - wykaż się chociaż odrobiną samodzielności.

    Michoo

  • 9. Data: 2013-02-13 13:52:30
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:40, Michoo pisze:

> [...]
    >
    > przeładowane Li-ion daje taki efekt:
    > http://www.youtube.com/watch?v=ixIOEPnsgbI

    > google.com - wykaż się chociaż odrobiną samodzielności.

    Rozpędziłeś się te 6 Voltowe ogniwa były połączone po 2 szeregowo a
    póżniej takie zestawy 5 razy równolegle

  • 10. Data: 2013-02-13 14:02:23
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > przeładowane Li-ion daje taki efekt:
    > http://www.youtube.com/watch?v=ixIOEPnsgbI

    > google.com - wykaż się chociaż odrobiną samodzielności.

    Nic nie pokazuje ten film, jakię napięcie, jakie natężenie?. Jak
    podłączył do 220 v to nic dziwnego że się pokazał diabeł. Moje ogniwa
    mają dołożony czujnik temperatury. Ładowarka ma bolec czujnika i w razie
    przegrzania ogniwa odłącz prąd ładowania.