  • 1. Data: 2010-06-26 09:26:53
    Temat: miniaturowy tranzystor do zasilaczy ;)
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2009/06/n
    adchodzi-koniec-zewnetrznych-zasilaczy.aspx

    ???

  • 2. Data: 2010-06-26 09:35:05
    Temat: Re: miniaturowy tranzystor do zasilaczy ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Saturday, June 26, 2010, 11:26:53 AM, you wrote:

    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2009/06/n
    adchodzi-koniec-zewnetrznych-zasilaczy.aspx
    > ???

    Siakiś bełkot. To nie wielkość tranzystorów stanowi problem. Problemem
    są transformatory i bezpieczeństwo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-06-26 09:52:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Siakiś bełkot. To nie wielkość tranzystorów stanowi problem. Problemem
    > są transformatory i bezpieczeństwo.

    Pamiętam, że w czasach laptopów z Pentium 100 MHz na pokładzie bodajże
    Toshiba produkowała urządzenie ze zintegrowanym zasilaczem - podpinało
    się jedynie typowy, dwużyłowy kabel sieciowy (taki jak w
    radioodbiornikach). Gabaryty były typowe jak na komputery przenośne z
    tamtej epoki (czytaj: cegła).
    Dzisiaj niezbyt chętnie trzymałbym na kolanach takiego lapka, wewnątrz
    którego płynie 230V, oddzielone ode mnie cieniuteńką warstwą plastiku,
    który stopić się może, a elektronika wewnątrz jest upakowana tak gęsto,
    jak to tylko możliwe.

    Chętniej widziałbym miniaturowe zasilacze do komputerów przenośnych,
    gdzie elektronika jest zamknięta w stosunkowo niewielkiej wtyczce (jak w
    komórkach) + stare rozwiązanie "jojo" z notebooków Apple. :)

  • 4. Data: 2010-06-26 10:05:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

> [...]
    > bodajże Toshiba produkowała urządzenie ze zintegrowanym zasilaczem
    > - podpinało się jedynie typowy, dwużyłowy kabel sieciowy (taki

    Nawet jeszcze mam taką Toshibę T2130CS.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-06-26 11:34:15
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > którego płynie 230V, oddzielone ode mnie cieniuteńką warstwą plastiku,
    > który stopić się może, a elektronika wewnątrz jest upakowana tak gęsto,

    Rozbierałeś kiedyś zasilacz od laptopa? Tam to jest sieczka jedna
    wielka! Wszystko upakowane jak nie wiem... Tak samo może tam wyjść
    przebicie i Ci 230VAC pójdzie po kabelku do lapka, jak i może się to
    stać w samym lapku zasilanym z sieci :).

    Konop

  • 6. Data: 2010-06-26 11:37:34
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 230VAC pójdzie po kabelku do lapka, jak i może się to stać w samym lapku

    Niby tak, ale jest drobna róznica... zachowanie po zalaniu kawą :)
    laptopa i właściciela

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-06-26 11:45:50
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Niby tak, ale jest drobna róznica... zachowanie po zalaniu kawą :)
    > laptopa i właściciela

    A nie wiem, nie pijam kawy ;)...

    A tak na serio - to racja ;). Druga sprawa - jak ktoś wie, że pracować
    będzie tylko i wyłącznie na bateriach - to po co ma nosić zasilacz?? :)...

    Konop

  • 8. Data: 2010-06-26 13:17:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Saturday, June 26, 2010, 1:34:15 PM, you wrote:

> [...]
    > przebicie i Ci 230VAC pójdzie po kabelku do lapka, jak i może się to
    > stać w samym lapku zasilanym z sieci :).

    Wbrew pozorom żaden poważny producent zasilacza nie odważy się na
    pominiecie odstępów izolacyjnych - minimum 6.4mm pomiędzy stroną
    pierwotną a wtórną (po powierzchni) lub 3 warstwy izolacji (np. w
    transformatorze). To wszystko musi wytrzymać test 3 kV AC przez
    minutę.

    Zasilacz wyższy o kilka mm to nie problem. Laptop wyższy o kilka mm
    to duży problem. Transformator impulsowy zdolny przenieść te 75W, to
    obecnie 25.5mm wysokości z pinami. Można skonstruować transformator o
    niskim profilu ale zapewnienie właściwej izolacji będzie wymagało
    naprawdę sporej gimnastyki. Żaden z obecnie produkowanych, powszechnie
    dostępnych karkasów SMD nie spełnia norm izolacji :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-06-26 13:29:44
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Siakiś bełkot. To nie wielkość tranzystorów stanowi problem. Problemem
    > są transformatory i bezpieczeństwo.

    no artykul powalający... co to będzie, jak odkryją tranzystory nanometrowe,
    wtedy może w końcu wynajdą takie coś...jakby wam to wyjaśnić...dużo
    tranzystorów w jednej obudowie.
    Nazwałem to "układ scalony".

  • 10. Data: 2010-06-26 14:13:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > którego płynie 230V, oddzielone ode mnie cieniuteńką warstwą plastiku,
    > który stopić się może, a elektronika wewnątrz jest upakowana tak gęsto,

    Mam jeszcze Laptopa Toshibe 286, 16MHz z zasilaczem na burcie. Normalny
    TRZYżyłowy kabel i dwa sloty ISA.

    Waldek